مرزبان تخریبچی که در درگیری با اشرار به شهادت رسید +عکس
کد خبر: ۱۰۰۸۵۹
تاریخ انتشار: 2018 February 17    -    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
شهید منتشلو پس از طی کردن آموزش‌های ویژه تخریب و خنثی سازی مین در درگیری با اشرار به فیض شهادت نائل شد.

شهید جواد منتشلو در اولین روز زمستان ۱ دی ۶۹ در شهر زیبای دلیران واقع در قروه کردستان متولد شد. جواد دوران دبستان، راهنمایی و متوسطه را در زادگاهش به کسب علم پرداخت و همزمان از اخلاق حسنه و تدین خانواده بهره جست و خود را مزین به صفای درون و کردار نیک گردانید.

به مناسبت سالروز شهادت شهید منتشلو، پدرش در گفت‌و‌گویی با زبان عامیانه او را توصیف می‌کرد” اخلاق و کردارش بیست بود و کسی از او ناراضی نبود. چون من کارگر بودم و بخاطر اینکه کمک حال من و خانواده بشود بعد از گرفتن دیپلم سال ۸۸ در نیروی انتظامی استخدام شد پس از استخدام در مرزبانی شروع به خدمت کرد و در شهر‌های ازگله، ثلاث باباجانی و قصرشیرین خدمت کرد.»

او که دروه آموزش‌های ویژه تخریب و خنثی سازی مین را دیده بود به مدت چهار سال در دفاع از آحاد مرز‌های جمهوری اسلامی ایران پرداخت وسرانجام در بیست و هشتم بهمن ۹۱ در درگیری با اشرار و منافقین در منطقه مرزی قصرشیرین با اصابت گلوله به گردن و پهلو به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید.

از پدر شهید پرسیدم که چرا زمانی که استخدام می‌شد مانع او نشدید که این اتفاق برای او نیفتد؟ که در پاسخ گفتند: اگر پسر من نمیرفت پس چه کسی از مردم دفاع می‌کرد و در سوال دوم از او پرسیده شد رسیدگی مسئولین بعد از شهادت پسرتان به چه صورت بوده؟ که وی با پاسخی که داد ما را از پرسش این سوال شرمنده کرد، او در پاسخ گفت:” ما شهید ندادیم که کسی از ما پذیرایی کند، ما شهید دادیم در راه خدا». 
 
مرزبان تخریبچی که در درگیری با اشرار به شهادت رسید +عکس 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار