ماجرای آسمانی شدن علیرضای ۶ ساله در بیمارستان
کد خبر: ۱۰۰۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 17    -    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
سید علیرضا، کودک ۶ ساله‌ای بود که از ۲ سال پیش با سرطان خون دست‌و پنجه نرم می‌کرد. تزریق سرم شیمی درمانی آن در یک بیمارستان دولتی با بی‌دقتی همراه و سرمی که باید وارد رگ می‌شد به دلایلی که در دست بررسی است به زیر پوست دست این کودک رفت و باعث آسیب جدی به بافت‌های دست سید علیرضا شد.

 
 
این آسیب ابتدا بسیار کوچک و در حد یک ناخن دست بود، اما بدن سید علیرضا به دلیل سرطان توانایی مقابله با آن را نداشت، همین مسئله باعث شد به تدریج عفونت بیشتر شود و تمام دست این کودک را فرا بگیرد.

عفونتی که بیش از ۸۰ روز سید علیرضا را روی تخت بیمارستان گرفتار و پدر و مادرش را به شدت آزرده کرده بود.

رنج سرطان از یک سو و عفونت ناشی از تزریق اشتباهی بر روی دستش از سوی دیگر، رمقی برای زندگی کردنش نگذاشته بود. تنها نیروی او روی تخت بیمارستان صدا کردن مادرش و ناله‌های ناشی از درد بود. سیدعلیرضا سرانجام بعد از این رنج و درد شب گذشته به دیار حق رفت و برای همیشه به آسمان پرگشود.

اکنون پدر و مادر سید علیرضا در سوگ فرزند ۶ ساله خود هستند و آرزو دارند چنین داغی بر دل هیچ کس نباشد. آرزو دارند علیرضا‌های دیگری قربانی چنین خطا‌هایی در بیمارستان‌ها نشوند و برای همین موضوع از شکایت خود از تیم درمانی خاطی گذشت نخواهند کرد.

علیرضا عسگری، مدیرکل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت هفته گذشته اظهارداشت: بررسی پرونده این کودک هنوز از دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت رسمی به ما اعلام نشده و ما از این دانشگاه درخواست کرده‌ایم که تحلیل ریشه‌ای این قضیه را برای وزارت بهداشت ارسال کنند.

وی گفت: قصور بر اساس شکایت در سازمان نظام پزشکی دنبال می‌شود و اعلام نظر رسمی بر اساس ایجاد شکایت در سازمان نظام پزشکی است و نمی‌توان واژه قصور را در حال حاضر به کار ببریم؛ چراکه این مسئله اثبات نشده است. 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
خدا ان شاالله به حق همه خوبان عالم رنج اين مصيبت رو از دل خانواده‌اش بردارد و به مادر و پدرش و ... صبر عنايت كند. غم از دست دادن اولاد جانكاه است. خيلي خيلي ناراحت شدم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار