روش جدید دانشمندان برای مبارزه با سرطان
کد خبر: ۱۰۰۷۵۳
تاریخ انتشار: 2018 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
پژوهشگران به طور موثر بیش از ۶۰ نوع مختلف سلول‌های سرطانی را تحت شرایط آزمایشگاهی با این مولکول‌ها درمان کردند. نتایج آزمایش بر روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده و امیدواریم از این روش در درمان انسان‌های مبتلا به سرطان نیز استفاده کنیم. البته برای انجام آزمایش‌های بالینی تحقیقات بیشتری لازم است.
 روش جدید دانشمندان برای مبارزه با سرطان
 
روش جدید دانشمندان برای مبارزه با سرطان  به گزارش «تابناک باتو»؛ دانشمندان سوئدی مدعی شدند مولکول‌های کوچکی که به طور خاص آنزیم حاوی سلنیوم را در بدن انسان آزاد می‌کنند، ابزاری برای مبارزه با سرطان هستند.

محققان مؤسسه کارولینسکا سوئد که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی جهان است، سرطان موش‌ها را با این مولکول درمان کردند.

سلنیوم عنصری شیمیایی است و یک ماده غذایی ضروری محسوب می‌شود. آنزیم حاوی سلنیوم TrxR۱نام دارد و عامل حمایت از رشد سلول‌های مختلف و محافظت از آنها در برابر فشار اکسیداتیو است.

فشار اکسیداتیو عدم تعادل بین تولید رادیکال‌های آزاد است که با مولکول‌های دیگر واکنش پذیری دارند و بدن با آسیب‌های ناشی از آنها مقابله می‌کند.

با توجه به تحقیقات انجام شده در چندین نوع از سرطان سطح TrxR۱ افزایش یافته است.

محققان تقریبا ۴۰۰ هزار مولکول مختلف را برای کنترل TrxR۱ بررسی کردند و سه نوع مختلف آن را به عنوان داروهای ضد سرطان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پژوهشگران به طور موثر بیش از ۶۰ نوع مختلف سلول‌های سرطانی را تحت شرایط آزمایشگاهی با این مولکول‌ها درمان کردند.

سرپرست این تحقیق پروفسور الیاس آرنر از مؤسسه کارولینسکا گفت: علت اثربخشی این مورد در برابر سرطان، نتیجه حساسیت بیشتر سلول‌های سرطانی به فشار اکسیداتیو نسبت به سلول‌های طبیعی است.

وی در ادامه افزود: نتایج آزمایش بر روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده و امیدواریم از این روش در درمان انسان‌های مبتلا به سرطان نیز استفاده کنیم. البته برای انجام آزمایش‌های بالینی تحقیقات بیشتری لازم است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار