قیمت خانه‌های نقلی در تهران +جدول
کد خبر: ۱۰۰۷۴۴
تاریخ انتشار: 2018 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان به هر زوج، قدرت خرید مردم را برای صاحبخانه شدن نسبت به سال‌های گذشته بهبود بخشید هر چند که با افزایش قیمت‌های چند ماه اخیر در بازار مسکن اثر این تسهیلات کمرنگ شد.

طبق آخرین گزارش‌های مرکز آمار، پاییز امسال نسبت به پاییز سال ۱۳۹۵ قیمت فروش یک متر مربع مسکونی با رشد ۱۶.۶ درصدی همراه بوده است. همچنین متوسط قیمت فروش هر متر مربع از زمین یا زمین ساختمان مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۵ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۳۵ متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷.۸ درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه تسهیلات ارایه شده از سوی دولت برای خرید مسکن، ۵۰ درصد هزینه یک خانه متوسط را پوشش می‌دهد، متوسط قدرت خرید و عمده تقاضا در بازار برای خانه‌های کم متراژ است که سقف قیمتی آن‌ها به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد. حال اینکه با توجه به افزایش تقاضا برای این واحد‌های مسکونی، فایل‌های مربوط به این خانه‌های نقلی در بازار محدود شده است.

براساس گفته‌های مشاوران املاک تهران، افزایش تقاضا برای خانه‌های کم متراژ و عرضه محدود آن، باعث شده قیمت واحد‌های مسکونی کوچک افزایش یابد.

در جدول زیر قیمت خانه‌های کمتر از ۷۰ متر در محله‌های تهران آمده است: 
 
قیمت خانه‌های نقلی در تهران +جدول 
ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار