قیمت خودرو هم به بازار ارز گره خورد +جدول
کد خبر: ۱۰۰۷۰۶
تاریخ انتشار: 2018 February 15    -    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
در آستانه آخرین ماه سال و نزدیکی به تعطیلات طولانی مدت نوروز، بازار خودرو جنب و جوش سال‌های گذشته خود را ندارد. آنطور که نمایشگاه داران می‌گویند، مشتری‌ها برای خرید یا تعویض خودرو دست نگه داشته اند. خریداران خودرو‌های خارجی منتظر تصمیمات دولت برای بازار ارز هستند که ببینند آیا قیمت‌ها کاهش می‌یابد که خودرو بخرند یا نه. بخشی از آن‌ها هم منتظر تعیین تکلیف رای دیوان عدالت اداری که مصوبه دولت مبنی بر افزایش تعرفه خودرو‌های وارداتی را باطل کرده، هستند که دولت آن را اجرایی می‌کند یا خیر؟

در مقابل این دو گروه، خریداران خودرو‌های داخلی قرار دارند. به دنبال افزایش تعرفه‌ها و قیمت ارز در ماه‌های گذشته برخی خودروسازان هم بر قیمت محصولات خود افزوده اند. بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد که آن‌ها هم چشم به تصمیم‌های دولت برای کنترل قیمت بازار ارز دوخته اند.

اگرچه پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها از آنچه امروز رونمایی شده، تغییر چندانی نخواهد کرد، اما بنا به گفته نمایشگاه داران اگر تعرفه واردات خودرو‌های خارجی کاهش یابد، بازار تا قبل از پایان سال تکانی خواهد خورد و خرید و فروش رونق می‌گیرد.

بنا به گفته آنان بیشتر متقاضایان بازار خودرو این روز‌ها کسانی هستند که خرید‌هایی به شیوه اقساط دارند و یا خودرو‌های ارزان قیمت رده قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان را برای خرید انتخاب می‌کنند.

قیمت برخی خودرو‌های رده قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان 
 
 
 
خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار