مستندی از غارهای یخی انتزاعی در ایسلند
کد خبر: ۱۰۰۶۸۹
تاریخ انتشار: 2018 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
«یکی از غارهای یخی این منطقه سال‌هاست شناخته شده، اما غارهای جدیدی در زبانه شرقی یخچال امسال ظاهر شده اند. من یک سال است که در این منطقه کار می‌کنم و چون با شرکت‌های محلی رابطه خوبی دارم، آن‌ها درباره غارهای آبی کریستالی به من گفتند که از چشم گردشگران پنهان است.
مستندی از غارهای یخی انتزاعی در ایسلند  به گزارش «تابناک باتو»؛ عکاسی به نام «ماتج کریز» با دوربین عکاسی خود به کاوش در اعماق غارهای ناشناخته ایسلند پرداخته است. او با ترکیب عکاسی هوایی و زمینی زیبایی اسرارآمیز غارهای یخی را مستند کرده است. به نظر می‌رسد این مکان نفس گیر در یک محفظه شیشه‌ای محصور شده است و از زوایای خاصی اصلا شبیه یک منظره طبیعی نیست. جالب توجه‌ترین نکته در عکس‌های این یخچال‌های آبی این است که سایه‌های مختلف و اشکال ارگانیک، آن‌ها را شبیه نقاشی‌های رنگ روغن انتزاعی کرده است.
 
این عکس‌ها زیبایی اسرارآمیز این کشور و استعداد فنی هنرمند را به نمایش می‌گذارد. رنگ‌های موجود در عکس‌ها علیرغم کمبود نور ورودی به غار، درخشان است. او بدون ویرایش عکس‌ها به این ترکیب دراماتیک دست یافته است.
 
ماتج در این بار می‌گوید: «یکی از غارهای یخی این منطقه سال‌هاست شناخته شده، اما غارهای جدیدی در زبانه شرقی یخچال امسال ظاهر شده اند. من یک سال است که در این منطقه کار می‌کنم و چون با شرکت‌های محلی رابطه خوبی دارم، آن‌ها درباره غارهای آبی کریستالی به من گفتند که از چشم گردشگران پنهان است. این مناطق همیشه خطرناک هستند، برای رسیدن به برخی از آن‌ها باید ابتدا با قایق بروید و سپس در یخچال‌ها صخره نوردی کنید، اما اتفاق یک بار میفتند. آتشفشان‌های فعالی زیر این یخچال وجود دارد و زلزله می‌تواند ورودی غار را در هم بریزد و خیلی اتفاقات دیگر... ایسلند کشوری جادویی است و غارهای یخی یک دنیای خیالی هستند.»
 
برترین ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار