چرا این تمبرهای پستی نصفه هستند؟+عکس
کد خبر: ۱۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار: 2018 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
تا به حال شده یک اسکناس ده هزار تومانی را از وسط نصف کنید و از آن به عنوان دو اسکناس پنج هزار تومانی استفاده کنید؟ البته که نه. حتی تصور این کار هم احمقانه به نظر می‌رسد. علاوه بر این، نصف کردن یک تمبر پستی آن را فورا باطل می‌کند و تمبر دیگر قانونی نیست.
 
چرا این تمبرهای پستی نصفه هستند؟ 

اما زمانی نه چند دور، ادارات پست به تمبرهای نصفه و بریده افتخار می‌کردند. اگر اهل تمبر جمع کردن نباشید اجتمالا درباره تمبرهای نصفه چیزی نشنیده یا ندیده اید. این‌ها تمبرهایی هستند که اغلب به صورت مورب بریده شده و در ادارات پست برای پرداخت نیمی از قیمتشان استفاده می‌شدند. برای مثال یک تمبر ده سنتی نصفه به عنوان دو تمبر پنج سنتی به کار می‌رفته است. حتی برخی تمبر‌ها به سه یا چهار قسمت هم تقسیم می‌شدند.
 
چرا این تمبرهای پستی نصفه هستند؟ 

این کار فقط در موارد خاص مجاز بود، زمانی که موجودی یک تمبر خاص رو به اتمام بود و رئیس پست به نصف کردن این تمبر‌ها به صورت عمودی یا مورب متوسل می‌شد و دو تمبر تولید می‌کرد که هر کدام نیمی از ارزش تمبر اصلی را داشتند.
 
 چرا این تمبرهای پستی نصفه هستند؟
 
این کار بیشتر در اواخر دهه ۱۸۴۰ و اوایل ۱۸۵۰، یعنی در سال‌های اولیه سیستم پستی و تمبر اتفاق می‌افتاد. دورانی که روش‌ها و مکانیزم‌های توزیع تمبر هنوز پیشرفته نبودند. ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی زمانی از این تمبرهای بریده شده استفاده می‌کردند. مکزیک تمبر‌ها را به دو، سه، چهار، پنج و حتی هشت قسمت تقسیم می‌کرد.
 
چرا این تمبرهای پستی نصفه هستند؟ 

امروزه این تمبر‌ها برای کلکسیون‌داران تمبر ارزشمند هستند، چون کمیاب هستند، اما فقط در صورتی که قسمت بریده شده هنوز روی پاکت نامه باشد و مهر پست ثابت کند که به عنوان یک محموله پستی پذیرفته شده است. در غیر این صورت هر کسی می‌تواند تمبر‌ها را نصف کند.
 
چرا این تمبرهای پستی نصفه هستند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار