طرز تهیه میت پلیت، ناهاری درون قالب​های مافین
کد خبر: ۱۰۰۴۵
تاریخ انتشار: 2015 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
نان‌های تست را با یک قالب گرد به قطر 8 سانت برش بزنید و سپس درون قالب‌های مافین فرم دهید حال کره را ذوب کنید و با قلم مو روی نان‌ها بمالید و کمی آویشن، نمک و پودر پسته روی آنها بپاشیدو....

مواد لازم:

نان تست بزرگ 6 عدد
کره 25 گرم
آویشن یک قاشق چای‌خوری
نمک کمی
پودر پسته یک قاشق چای‌ خوری

مواد میانی:

گوشت چرخ کرده 250 گرم
پیاز رنده شده 1 عدد
زعفران حل شده 1.4 قاشق چای‌خوری
هویج رنده شده 1 عدد
زرشک 2 قاشق سوپخوری
گردوی خرد شده 3 قاشق سوپخوری
ادویه گوشت شامل زیره، فلفل سیاه، سیر و کمی زرچوبه و نمک به میزان لازم
پنیر گودا، گوجه گیلاسی و زیتون سیاه برای تزیین
روغن کنجد در صورت لزوم

طرز تهیه میت پلیت، ناهاری درون قالب​های مافین

روش تهیه:

1. نان‌های تست را با یک قالب گرد به قطر 8 سانت برش بزنید و سپس درون قالب‌های مافین فرم دهید حال کره را ذوب کنید و با قلم مو روی نان‌ها بمالید و کمی آویشن، نمک و پودر پسته روی آنها بپاشید و به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 160 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا کاسه‌های نان تست فرم بگیرند و خشک شوند سپس از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

2. گوشت چرخ‌کرده را همراه یک عدد پیاز رنده‌شده و ادویه‌های مخلوط گوشت شامل زیره، نمک، فلفل، کمی زردچوبه و سیر روی حرارت درون تابه تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود، سپس هویج رنده‌شده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید. فقط مرتب هم بزنید تا کاملا یکدست شود و گوشت نسوزد؛ درصورتی‌که گوشت کم‌چرب باشد 2 قاشق سوپخوری روغن کنجد اضافه کنید.

3. در نهایت زرشک و گردوی خیس خورده و زعفران را نیز اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید سپس درون کاسه‌های نان تست را پر کنید و به سلیقه خودتان با پنیر گودا، گوجه‌فرنگی گیلاسی و زیتون سیاه تزیین کنید.

4. در صورت دلخواه می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از سینه مرغ پخته شده نیز استفاده کنید. دقت کنید که سینه مرغ را حداکثر 15 دقیقه بپزد سپس بگذارید خنک شود و در نهایت ریش ریش کنید چون اگر زیاد بپزید مرغ سفت می‌شود.

ایده آل

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار