آسمان تهران ۲ روز آینده ابری و بارانی است
کد خبر: ۱۰۰۳۸۲
تاریخ انتشار: 2018 February 12    -    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
فردا در کل نیمه غربی کشور، جنوب البرز، سواحل خزر، شمال شرق کشور، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز و تهران، بارش ادامه دارد و در برخی مناطق غرب و زاگرس، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز با فعالیت سامانه بارشی بارندگی در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و مناطقی از دامنه‌های البرز شروع شده است و به تدریج تا اواخر وقت بر شدت و گسترده بارش‌ها افزوده شده و مناطقی را از شمال شرق کشور و زاگرس مرکزی را فرا می‌گیرد.

اوایل وقت امروز با حاکمیت جریان‌های جنوبی در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش یافت و در برخی نقاط گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی را شاهدیم که به تدریج از اوایل امشب در این مناطق نیز بارش‌ها شروع می‌شود.

امروز با فعالیت جبهه گرم اغلب بارش‌ها در مناطق ذکر شده به صورت باران خواهد بود، اما در مناطق سردسیر و ارتفاعات شمال غرب و همچنین البرز شاهد بارش به صورت برف نیز هستیم.

امروز شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان، ارتفاعات قزوین و البرز پیش‌بینی می‌شود. ضمن آنکه در جنوب غرب مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد شدید در برخی زمان‌ها پیش‌بینی می‌شود که در جنوب خوزستان این باد شدید با خیزش گردوخاک همراه است.

روز سه‌شنبه در سراسر نیمه غربی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در این روز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری دارد و در مناطق مستعد غرب و زاگرس بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه در جنوب غرب، جنوب، دامنه‌ای شرقی زاگرس و مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در جنوب خوزستان با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

روز چهارشنبه به تدریج در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و در دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، مناطقی از مرکز و شرق کشور، سواحل خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارندگی ادامه دارد و بارش‌ها در شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت و با نفوذ هوای سرد دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد.

روز چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و خلیج فارس روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه و دریای خزر روز چهارشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران روز آینده ابری همراه با بارش باران و وزش باد، اوایل شب رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران همراه با بارش باران و وزش باد، به تدریج کاهش ابر و بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۱۱ و ۷ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و اردبیل با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۳ بهمن‌ماه امسال ۴۳.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۷۴.۴ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۵۸.۶ درصد بارش سال گذشته است؛ 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار