جدیدترین اخبار از سانحه نفتکش سانچی
کد خبر: ۱۰۰۲۲۲
تاریخ انتشار: 2018 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: حداکثر یک تا دو ماه آینده شاهد ارائه گزارش جمع بندی و علل و عوامل بروز سانحه نفتکش سانچی خواهیم بود.

محمد راستاد افزود: یکی از رویکرد‌های سازمان بنادر و دریانوردی، این است که بنادر تنها برای تخلیه و بارگیری نباشند بلکه فعالیت‌های ارزش افزوده و مراکز توزیع لجستیک پیرامون بنادر شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از پایانه‌هایی که امروز به بهره برداری رسید پایانه لجستیک کالا و کانتینر در بندر شهید رجایی بود که فعالیت‌هایی در راستای تثبیت جایگاه بندر شهید رجایی به عنوان حلقه‌ای از زنجیره جهانی لجستیک رقم بخورد، اظهار کرد: در راستای همین موضوع در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی رویکردمان صرفأ ارتقای نسل بندرشهید رجایی است تا بتواند حلقه‌ای از تأمین و کمک به ایحاد ارزش افزوده و رونق اقتصادی بیشتر کشور باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ادامه داد: با بهره برداری از این ۱۹ طرح سرمایه گذاری، فنی و عمرانی بنادر و دریانوردی هرمزگان در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، برای جمعیتی بالغ بر ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد که این اقدام مهم، نشانگر برداشتن گام‌هایی بلند و موثر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشاندن به شعار‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد دریاپایه، توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری کشور و رونق معیشت ساحل نشینان است.

راستاد در خصوص آخرین وضعیت پیگیری جعبه سیاه نفتکش سانچی، عنوان کرد: مراحل بررسی این سانحه توسط کشور‌های ذی نفع چین، هنک کنگ، پاناما، بنگلادش و جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه کارشناسان رسیدگی به سوانح در مقطعی در چین حضور داشتند که منجر به گشایش رسمی جعبه ثبت اطلاعات سفر (VDR) سانچی شد. اضافه کرد: مصاحبه با کارکنان و بازدید از کشتی چینی کریستال انجام شد و تمامی اطلاعات و مستنداتی که برای بررسی این سانحه نیاز است توسط کارشناسان طبق تفاهم نامه‌ای که ما بین کشور‌های ذی نفع به امضا رسیده است، در حال بررسی است.

وی در پایان گفت: گزارش نهایی مربوطه به سانحه جمع بندی و اعلام می‌شود و حداکثر یک تا دو ماه آینده شاهد ارائه گزارش جمع بندی و علل و عوامل بروز سانحه نفتکش سانچی خواهیم بود. 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار