مهران احمدی: فیلمم سانسور شود خودسوزی می‌کنم
کد خبر: ۱۰۰۱۴۲
تاریخ انتشار: 2018 February 10    -    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
جمعه ۲۰ بهمن ماه هشتمین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پردیس ملت محل حضور اهالی رسانه منتقدان برگزار شد که طبق روز‌های گذشته سه فیلم سینمایی به نمایش درآمد.

امروز فیلم‌های «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی در سانس اول، «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی در سانس دوم و فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در سانس سوم اکران شدند.

در نشست فیلم سینمایی «مصادره» که اثری کمدی با بازی رضا عطاران و هومن سیدی بود، مهران احمدی کارگردان فیلم در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاسی بودن فیلم گفت: «مصادره» اصلاً فیلم سیاسی نیست بلکه بستری است تا در آن قصه‌ای روایت شود.

وی همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسیده بود، چطور بازجو برای یک متهم در حال بازجویی غذا می‌آورد، عنوان کرد: شما تا به حال بازجویی نشده اید، اما من تجربه اش را دارم به شکلی که در آن بازجو ۲ ظرف خورشت قیمه یکی برای من و یکی برای خودش آورد و حتی نوشابه هم داشتیم.

حرف‌های احمدی با خنده حاضران در نشست همراه شد.

وی همچنین درباره تکراری بودن نقش رضا عطاران و شباهتش به فیلم «نهنگ عنبر» بیان کرد: رضا عطاران یکی از کمدین‌های خوب ایران است و اینکه در تمام دنیا این رسم است که همه کمدین‌ها یک نقش ثابت را بازی می‌کنند؛ از چارلی بزرگ گرفته تا باستر کیتون و هارولد لوید، اما می‌خواهم این پرسش را از شما بپرسم که کجای بازی رضا عطاران در بخش میانسالی‌اش در این فیلم شبیه به فیلم‌های قبلی‌اش است. او یک پروسه ۴۰ ساله را در این فیلم به خوبی بازی می‌کند.

عطاران نیز در این زمینه گفت: من تلاش کردم اتفاقی را که در «نهنگ عنبر» افتاده، تکرار نکنم و اگر این اتفاق افتاده، تلاش می‌کنم که دیگر رخ ندهد.

مهران احمدی در بخش دیگری از این نشست درباره اینکه احتمال می‌دهد فیلم چقدر مورد ممیزی قرار بگیرد، افزود: هیچ احتمالی نمی‌دهم و اگر فیلمم ممیزی بخورد، خودم را جلوی وزارت ارشاد آتش می‌زنم.

این نشست رسانه‌ای حاشیه‌های بامزه‌ای نیز داشت که از جمله آن می‌توان به تغییراتی که عطاران در ظاهرش می‌داد، اشاره کرد. او در ابتدای نشست کلاه بر سر داشت و در میانه‌های نشست کلاهش را برداشت و شروع به مرتب کردن مو‌های کم‌پشت و کوتاهش کرد و در اواخر نشست هم عینک دودی بر چشم گذاشت که همه این رفتار‌ها باعث خنده حضار می‌شد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست، یکی از خبرنگاران که تأکید داشت در این فیلم شوخی‌های نامناسبی دیده می‌شود، سوالی در این زمینه از مهران احمدی پرسید که او هم با کار‌هایی سعی بر ثابت کردن این داشت که هیچ شوخی رکیکی در فیلم وجود نداشته است.

هومن سیدی بازیگر این فیلم سینمایی در این نشست از اتفاقاتی که در جلسه نشست خبری فیلمش «مغز‌های کوچک زنگ زده» رخ داده بود، عذرخواهی کرد و گفت: سینما در درجه دوم قرار دارد و عشقی که ما به هم می‌ورزیم، در درجه اول است بنابراین اگر کسی در نشست خبری فیلمم از دست من ناراحت شده است از او عذرخواهی می‌کنم.

همچنین در نشست رسانه‌ای «سوءتفاهم» که دومین فیلم امشب کاخ جشنواره بود احمدرضا معتمدی کارگردان فیلم بیان کرد: این فیلم درباره واقعیت و مجاز است و مریلا زارعی نیز معتمدی را بیشتر از اینکه فیلمساز باشد یک فیلسوف خواند.

سارا بهرامی در نشست خبری «دارکوب» که نسبت به دیگر آثار امشب مورد استقبال بیشتری قرار گرفته بود، درباره نقشی که در این فیلم برعهده داشت، گفت: تمام تلاشم را برای ایفای نقشی کردم که شاید دیگر سراغم نیاید و ترجیح می‌دهم بیشتر به کیفیت بازی ام توجه شود تا حدس و گمان درباره بردن جایزه و اینکه نقش اول هستم یا مکمل.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد برای رسیدن به نقش مهسا تحقیق زیادی انجام داده، با زن‌های معتادی ارتباط برقرار کرده و سختی‌های فراوانی را به جان خریده است.

سارا بهرامی در توضیح اینکه برای رسیدن به نقش زن معتاد چه پروسه‌ای را طی کرده است، گفت: «نکته خیلی مهمی وجود دارد که اول به آن فکر کنید و بعد راجع به شرایط خانم‌های مصرف‌کننده و نمود آن در فیلم یعنی «مهسا» قضاوت کنید. مهسا بدبخت و بیچاره نیست، او فقط معتاد است. بیایید یک بار ساعت ۱۲ شب به بعد بروید خیابان شوش و این داستان‌های واقعی را از نزدیک ببینید. من این اجازه را داشتم که بروم و از نزدیک ببینم. جنوب شهر تهران و زیر پل‌ها پر از «مهسا»‌هایی است که مادر فرزندانی با سرنوشت نامعلوم هستند. به‌خاطر این نقش وزن کم کردم، ابروهایم را تیغ زدم، دندان‌هایم را تغییر دادم و شرایط سختی را پشت سر گذاشتم.

پایان صحبت‌های او با تشویق اهالی رسانه همراه بود.

مهناز افشار یکی از بازیگران فیلم نیز که دیر به نشست رسیده بود یکی از دلایل حضورش در این پروژه را فعالیت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه اش در چند وقت اخیر و وظایفی که به عنوان یک مادر برعهده دارد، عنوان کرد.

در نیمه‌های برگزاری این نشست خبری، ناگهان برق‌ها قطع شد و نشست در تاریکی فرو رفت، اما این تاریک چند ثانیه بیشتر طول نکشید.

نکته جالب توجه در هشتمین روز از جشنواره، خلوت بودن پردیس سینمایی ملت و همچنین کم تعداد بودن رسانه‌ها و خبرنگاران در نشست‌های خبری فیلم‌ها بود که تنها نشست خبری فیلم «دارکوب» نسبت به ۲ فیلم قبلی با استقبال روبرو شد.

با اینکه جشنواره رو به پایان است، ولی مشکل اینترنت پردیس ملت حل نشده است و این مساله کار اهالی رسانه و عکاسان را به شدت تحت تاثیر منفی قرار داده است. این مشکلات که هنوز حل نشده اند و دیگر بعید است تا پایان جشنواره مرتفع شوند از سوی مسئولان نادیده گرفته شده اند و رییس سازمان سینمایی و وزیر ارشاد هم در سخنانشان اصرار دارند که این مکان را محلی مناسب برای میزبانی اهالی رسانه و منتقدان نشان دهند. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار