کره شمالی موشک‌های جدید بالستیک رونمایی کرد +عکس
کد خبر: ۱۰۰۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
به نقل از رویترز، تحلیلگران امروز جمعه تاکید کردند که کره شمالی در رژه نظامی بزرگ روز پنجشنبه، موشک های بالستیک قاره پیمایی را به نمایش گذاشته است که سال گذشته آنها را آزمایش کرده است. کره شمالی همچنین نوع جدیدی از موشک های کوتاه برد خود را در این رژه به نمایش گذاشته است.

این رژه به مناسبت هفتادمین سالگرد تشکیل ارتش کره شمالی برگزار شده و کیم جونگ اون رهبر و سایر مقام های ارشد کره شمالی در آن حضور داشته اند.

این رژه بزرگ نظامی که هر سال در ماه آوریل برگزار می شود، امسال در آستانه افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی برگزار شده است.

کره شمالی نوامبر گذشته موشک بالستیک قاره پیمای خود را با موفقیت آزمایش کرده است. تحلیلگران بر این باورند که این موشک قادر به هدف قراردادن خاک آمریکا خواهد بود.

رژه جدید نظامی کره شمالی بیشتر متمرکز بر قدرت موشکی این کشور بوده و پیونگ یانگ در این رژه کمتر تانک ها و قدرت توپخانه خود را به نمایش گذاشته است.

رویترز اعلام کرده است که کره شمالی از سال 2012 میلادی که کیم جونگ اون به عنوان رهبر در نخستین رژه نظامی حضور داشته است، تاکنون نمایش تسلیحات متعارف خود را در این رژه ها کاهش داده و سعی کرده است تا تسلیحات پیچیده تر مثل موشک های بالستیک را به نمایش بگذارد. 
 
تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
تنشزدایی ؟! تنش آفرینی ؟! پاسخگویی به زورمداری آمریکا و .... ؟! اگر خدا مردم این دنیا را مهار نکند چه خواهد شد ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار