پرمصرف‌های آبی جریمه می‌شوند
کد خبر: ۹۹۹۵۱
تاریخ انتشار: 2018 February 08    -    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگر در پیک مصرف تابستان برخی از مشترکان رعایت نکنند و میزان منابع آبی نیز کم باشد، مانند سال ۹۳ پیشنهاداتی را در راستای جریمه به شورای تامین اعلام می‌کنیم.

محمد پرورش امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری سامانه آبرسانی غرب تهران با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مشترکان مصرف نرمال دارند، اظهار کرد: درصدد هستیم تا برای مابقی مشترکان که بیش از ۲۰ مترمکعب مصرف دارند، قوانینی را در نظر بگیریم البته تاکنون مجلس قوانین بازدارنده‌ای را در این زمینه به تصویب رسانده، اما اگر وضعیت منابع آبی کاهش یابد، لازم است که قوانین محکم‌تری تصویب شود.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته علی‌رغم اضافه شدن مشترکان میزان منابع آبی تغییر چندانی نداشته است، گفت: بارش‌های امسال کفاف عقب‌ماندگی‌ها را نمی‌دهد، اما هنوز ۴۰ روز دیگر باقی مانده لذا امیدواریم که در روز‌های آتی وضعیت بارندگی‌ها بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص آخرین وضعیت رینگ قمر بنی هاشم گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته فاز دوم این طرح در اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد به عبارت دیگر ۵۰ کیلومتر از طرح قمر بنی هاشم در سه ماه دیگر در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پرورش با اشاره به مشکلات موجود برای پیشبرد طرح قمر بنی هاشم گفت: شهرداری همکاری خوبی برای خطوطی که از داخل خیابان‌ها رد می‌شود با ما دارد، اما در برخی خطو ط. که از مراکز نظامی و اداری گذر می‌کند، با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر این مشکلات برطرف شود، می‌توانیم در زمان سریع‌تری طرح را به اتمام رسانیم.

وی با تاکید بر این مسئله که اتمام طرح قمر بنی هاشم می‌تواند باعث افزایش کیفیت آب تهران شود، گفت: در اواخر اردیبهشت ماه می‌توانیم اعلام کنیم که بیش از ۶۰ درصد این طرح به اتمام رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اتمام این طرح به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است. 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار