بازگشایی پرونده مرگ مشکوک ستاره زیبای هالیوود
کد خبر: ۹۹۸۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 07    -    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
بیش از ۳۵ سال پس از مرگ مشکوک و رازآلود ناتالی وود، یکی از بزرگ ترین و مشهورترین بازیگران زن تاریخ سینما، بار دیگر داستان مرگ او در سال ۱۹۸۱ به تیتر اول رسانه ها بازگشت. به لطف بازی های بی نقص و زیبایی خیره کننده اش، ناتالی وود یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین بازیگران دوران خود بود. بسیاری او را اولین و بهترین جانشین برای الیزابت تیلور می دانستند.
بازگشایی پرونده مرگ مشکوک ستاره زیبای هالیوود
بیش از ۳۵ سال پس از مرگ مشکوک و رازآلود ناتالی وود، یکی از بزرگ ترین و مشهورترین بازیگران زن تاریخ سینما، بار دیگر داستان مرگ او در سال ۱۹۸۱ به تیتر اول رسانه ها بازگشت.
 
روز پنج شنبه گذشته خبر رسید که مقامات پلیس شهر لس آنجلس اعلام کرده اند که شاهدی جدید پس از بازگشایی پرونده غرق شدن ناتالی وود در سال ۲۰۱۱ داستانی متفاوت از آن چه تاکنون گفته شده را در مورد ساعات پایان زندگی ناتالی وود بیان کرده است. بدین ترتیب با توجه به اظهارات این شاهد مقامات پلیس به این نتیجه رسیده اند که مرگ ناتالی وود مشکوک بوده و همسر سابق او رابرت واگنر که اکنون ۸۷ سال سن دارد را مظنون اصلی و کسی که انگیزه ای برای قتل داشته قلمداد کرده اند.
 
بازگشایی پرونده مرگ مشکوک ستاره زیبای هالیوود
 
به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، ناتالی وود بازیگری بود که در دوران کودکی با بازی در فیلم کلاسیک «معجزه در خیابان سی و چهارم» (Miracle on 34th Street) با بن مایه عید کریسمس در سال ۱۹۴۷ به شهرت رسید. سپس وی در سن ۱۶ سالگی برای بازی در فیلم «شورش بدون دلیل» ( Rebel Without a Cause) در کنار جیمز دین به شهرت بیشتری دست یافته و نامزد دریافت جایزه اسکار شد. بعد از آن بود که ناتالی وود با بازی در دو فیلم موزیکال به نام های «داستان وست ساید» (West Side Story) و «کولی» (Gypsy) به یک ستاره بزرگ تبدیل شده و برای بازی در فیلم های «شکوه علفزار» (Splendor in the Grass) و «عشق با بیگانه کامل» (Love with the Proper Stranger) نامزد دریافت حایزه اسکار شد. روی هم رفته وی در سال ۱۹۶۳ و در حالی که تنها ۲۵ سال سن داشت سه جایزه معتبر را بدست آورد.

به لطف بازی های بی نقص و زیبایی خیره کننده اش، ناتالی وود یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین بازیگران دوران خود بود. بسیاری او را اولین و بهترین جانشین برای الیزابت تیلور می دانستند. اما در همان دوران ازدواج او با دیگر بازیگر سرشناس آن دوران یعنی رابرت واگنر با مشکلاتی همراه بود. این دو در سال ۱۹۵۷ ازدواج کرده که در آن زمان وود تنها ۱۹ سال داشت و از همسر خود حدود ۸ سال جوان تر بود. این دو بازیگر بسیار سرشناس در سال ۱۹۶۲ از هم جدا شده و در سال ۱۹۷۲ بار دیگر رابطه خود را از سر گرفتند. این دو تا سال ۱۹۸۱ و مرگ ناگهانی و مشکوک ناتالی در کنار هم ماندند.

بازگشایی پرونده مرگ مشکوک ستاره زیبای هالیوود
 
در شامگاه ۲۸ نوامبر ۱۹۸۱، ناتالی وود همراه با واگنر و کریستوفر واکن، همبازی اش در فیلم «مکاشفه مغزی» (Brainstorm) در یک سفر دریایی با قایق به جزیره سانتا کاتالینا کمی دورتر از ساحل کارولینای جنوبی رفته بودند. چیزی که بعد از رسیدن آن ها به این جزیره اتفاق افتاد برای دهه ها در هاله ای از ابهام باقی مانده است و جنازه ناتالی وود صبح روز بعد توسط مقامات پلیس کشف شد. علت مرگ غرق شدن ناگهانی اعلام شد اما کالبدشکافی کبودی هایی را روی بدن و مقدار زیادی الکل را در خون او شناسایی کرد که مرگ او تنها در اثر غرق شدن ناگهانی را دچار تشکیک می کرد.

بزودی آه و افسوس از مرگ این بازیگر سرشناس جای خود را به حدس و گمان در مورد علت مرگ او داد. همه از خود می پرسیدند که دقیقاً چرا ناتالی وود درگذشته است. وقتی که یک ستاره زیبای هالیوود با شکمی پر از مشروبات الکلی با لباس خواب روی عرشه یک قایق تفریحی چند میلیون دلاری می رود و ناگهان سکندری خورده و در آب غرق می شود و همزمان شوهر بازیگر او بی توجه چند قدم آنطرف تر با همبازی زنش به خوشگذرانی مشغول است بدون شک مردم به این ماجرا مشکوک شده و دنبال چیزی فراتر از یک مرگ معمولی و طبیعی می گردند.
بازگشایی پرونده مرگ مشکوک ستاره زیبای هالیوود
 
وی چند وقت قبل از این ماجرا در مصاحبه ای چنین گفته بود:” من تا سرحد مرگ از آب ترس دارم. کمی شنا بلدم اما از آبی که تاریک است به شدت می ترسم”.  این حادثه تا سال ۲۰۱۱ به عنوان یک حادثه طبیعی طبقه بندی شده و کسی به چشم پرونده قتل به این موضوع نگاه نکرد تا این که پرونده بازگشایی شد. در آن زمان مقامات رسمی اعلام کردند که واگنر مظنون نیست. سال بعد در پرونده گواهی قتل او تغییراتی ایجاد شده و علت مرگ او «غرق شدن و دیگر فاکتورهای قطعی نشده» درج گردید.

به گفته بازرس کلانتری لس آنجلس کانتی، شاهدان جدیدی به این اداره آمده و اطلاعاتی ارایه داده اند که مرگ ناتالی وود را مشکوک ساخته است. با توجه به اینکه اظهارات واگنر در مورد اتفاقات شب مرگ ناتالی وود دچار تغییراتی شده و وی اظهارات متناقضی داشته، کارآگاهان با توجه به این شواهد تازه به او مشکوک شده اند.


یکی از مقامات این کلانتری در این مورد چنین گفته است:” با توجه به تحقیقاتی که در ۶ سال اخیر روی این پرونده انجام داده ایم، به نظر من او [واگنر] بیشترین انگیزه را برای قتل داشته است. منظورم این است که اکنون می دانیم او آخرین کسی بوده که قبل از ناپدید شدن ناتالی همراه او بوده است. به نظر من جزییاتی که او در مورد این ماجرا می گوید با اظهارات دیگر شاهدین مطابقت زیادی ندارد. او به طور مرتب داستان را با کمی تغییر بازگو می کند و نسخه بازگو شده او از اتفاقات قابل قبول نیست”.

واگنر در سال ۲۰۰۸ در کتاب خاطرات خود در این باره نوشته است که وی و واکن آن شب با هم جروبحث داشته اند  و سپس وود ناپدید شده و واکن نیز قبل از همه به رختخواب رفت. وی ادعا می کند که تنها بعد از آرام شدن متوجه ناپدید شدن ناتالی و قایق نجات شده است. وی در طول تمام بازجویی های خود این ادعا را تکرار کرده و گفته که هیچ نقشی در مرگ همسر خود نداشته است.
 
روزیاتو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
2
4
آفرین به کشف بسیار مهم تابناک.
دلار که اصلا گران نشده و وضعیت اقتصادی ما هم دچار مشکل نیست.
تنها مشکل ما همین مردن یک بازیگر هالیودی در چند دهه قبل بود که خوشبختانه حل شد.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
واقعا که مردم بیکار به یک چنین خبر هایی هم احتیاج دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار