اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی+عکس
کد خبر: ۹۹۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
در انگلستان قرون وسطی که خشونت و بی عدالتی زیاد بود، قلعه‌ها و عمارت‌های افراد قدرتمند و ثروتمند اتاقک‌ها یا راهروهای پنهانی داشت که مالکان در حملات ناگهانی در آن‌ها پنهان می‌شدند یا از طریق آن‌ها فرار می‌کردند. در دوران سلطنت ملکه الیزابت اول، تعداد چنین اتاقک‌ها و مخفیگاه هایی به شدت افزایش یافت به خصوص در خانه‌های خانواده‌های قدیمی کاتولیک.

 اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی

قرن شانزدهم دوران تنش‌های مذهبی شدید بود. اروپا بین کلیسای کاتولیک رومی و جبش پروتستان دست به دست می‌شد تا در نهایت منجر به جدایی کلیسای انگلستان از روم در زمان سلطنت هنری هشتم شد. اصلاحات انگلیسی در زمان حکومت پسرش ادوارد ششم هم ادامه یافت که در دوره کوتاه سلطنت او، اشکال جدیدی از عبادت و سایر اصلاحات اساسی پدید آمد. اما جانشین ادوارد، ملکه ماری اول، دیدگاه‌های مخالف قدرتمندی داشت و با اقتدار انگلستان را به تسلط کلیسای کاتولیک بازگرداند و دوباره آئین کاتولیک را مذهب رسمی انگلستان کرد. کسانی هم که از عقاید پروتستانی خود دست نکشیدند به دستور ماری سوزانده شدند. به همین دلیل به او لقب ماری خون‌ریز دادند.
 
اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی 

پس از ماری، خواهرش الیزابت اول جانشین او شد که یک انگلستان قدرتمند با مذهب، تجارت و سیاست خارجی مستقل می‌خواست. او کلیسای انگلستان را بازسازی کرد و آئین پروتستان را مذهب رسمی کشور کرد. در دوران او، تمایلات ضد کاتولیک به اوج خود رسید به طوری که پاپ او را مرتد و اطاعت از او را نامشروع اعلام کرد و خواستار برکناری او از سلطنت شد. مجموعه‌ای از شورش‌ها و تلاش‌ها برای قتل او، باعث اقدامات سرکوبگرانه ملکه علیه کاتولیک‌ها به خصوص کشیش‌ها شد.
 
 اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی

کشیش‌های کاتولیک از ورود به انگلستان منع شدند و هرکسی که به آن‌ها پناه می‌داد به شدت مجازات می‌شد. شبکه‌ای از جاسوسان و شکارچیان کشیش به تعقیب کشیش‌های کاتولیک در انگلستان پرداختند. کشیش هایی که دستگیر می‌شدند زندانی، شکنجه یا به دار آویخته می‌شدند.
 
اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی 

بسیاری از کشیشان برای فرار از دستگیری و مرگ، با خانواده‌های ثروتمند کاتولیک به عنوان عموزاده یا معلم زندگی می‌کردند. در این خانه‌ها مخفیگاه هایی ساخته شد که کشیش‌ها در مواقع اورژانسی در آن پنهان می‌شدند. این مخفیگاه‌ها اغلب در شومینه، پشت دیوارهای کاذب و زیر راه پله‌ها بودند. آن‌ها بسیار کوچک بودند و فضایی برای ایستادن یا حرکت نداشتند. وقتی شکارچیان کشیش به این خانه‌ها حمله می‌کردند گاهی چند روز همه جای خانه را به دقت اندازه گیری می‌کردند تا مخفیگاه‌ها را پیدا کنند، کشیش‌ها در این مدت آرام و ساکت بودند و از ترس نفسشان را حبس می‌کردند. آن‌ها در این مدت مواد غذایی و نوشیدنی کافی نداشتند.پ گاهی کشیش‌ها در این اتاقک‌ها از گرسنگی یا کمبود اکسیژن می‌مردند.
 
 اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی

ماهرترین و مشهورترین سازنده اتاقک‌های مخفی نیکولاس اون بود که بیشتر عمرش را صرف ساخت چنین مکان هایی در خانه‌های کاتولیک رومی در سراسر انگلستان کرد. او در ساخت مخفیگاه‌ها چنان نبوغی داشت که برخی از آن‌ها چند دهه یا چند قرن بعد فقط هنگام نوسازی توسط مالکان بعدی کشف شدند. او در برج آنقدر شکنجه شد تا مرد.
 
اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی 
 
اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی 
 
اتاقک‌های مخفی کشیش‌های قرون وسطی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
0
با سپاس از این اطلاعاتی که نمیدانستم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار