نظر انجمن اوتیسم ایران درباره رفتار جنجالی خانم بازیگر
کد خبر: ۹۹۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
مسئول آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران گفت: افراد مبتلا به اوتیسم سطح یک می‌توانند مشغول به کار شده و بازیگر شدن آن‌ها دور از انتظار نیست.

سینا توکلی گفت: اوتیسم اختلال نافذ رشدی است که نشانه‌های آن در ۳ سال اول زندگی بروز می‌یابد.

وی افزود: به نوعی می‌توان اوتیسم را اختلال عصب رشدی دانست.

مسئول آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران با اشاره به نشانه‌های اوتیسم در کودکان اظهارکرد: افراد مبتلا به اوتیسم در تعاملات خود و نحوه ارتباط گیری با مشکل مواجه هستند و رفتار‌های کلیشه‌ای انجام می‌دهند.

توکلی ادامه داد: این کودکان رفتار‌های حرکتی و کلامی محدودی دارند و این افراد در زمان نوزادی ارتباط چشمی ضعیفی با مادران و سایر افراد برقرار می‌کنند.

وی در رابطه با عدم تعامل اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم تصریح کرد: کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم تعامل اجتماعی ندارند و با اسباب بازی‌های خود به درستی بازی نمی‌کنند. این کودکان علاوه بر اینکه درک درستی از اسباب بازی‌ها ندارند، با هم سن و سالان خود نیز بازی نمی‌کنند.

مسئول آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران با بیان اینکه " برخی از کودکان مبتلا به طیف اوتیسم مشکلات یکپارچه حسی دارند" خاطرنشان کرد: برخی از کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم با اختلالات یکپارچه حسی مواجه هستند به نوعی که نسبت به نور، صدا و لمس کردن حساسیت نشان داده و یا بر عکس جذب نور، صدا و ... می‌شوند.

توکلی با اشاره به تقسیم بندی بیماری اوتیسم به ۳ سطح اذعان کرد: بیماران اوتیسم به ۳ سطح تقسیم می‌شوند. سطح ۳ اوتیسم، شدید‌ترین علائم را داشته و با عقب ماندگی مواجه هستند. سطح ۲ اکثر کودکان اوتیسم را شامل می‌شود و سطح یک اوتیسم کودکانی هستند که سطح یک، بیمارانی هستند که مهارت‌های خاصی را می‌توانند کسب کنند و در برخی از حوزه‌ها از جمله حوزه هنر عالی ظاهر می‌شوند.

وی ادامه داد: تقریبا ۳۰ درصد از افراد طیف اوتیسم در بزرگسالی کلام ندارند و با مشکلاتی مانند عقب ماندگی همراه هستند.

مسئول آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران در رابطه با توانمندی‌های بیماران مبتلا به اوتیسم اظهارکرد: کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند در نقاشی، موسیقی، تئاترو ... توانمندی‌هایی را کسب کنند و بسیاری از این افراد قادر هستند دیالوگ‌های بسیار بلند را به خاطر بسپارند و تکرار کنند.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا افراد مبتلا به بیماری اوتیسم می‌توانند بازیگر شوند یا خیر؟، گفت: افرادی که در طیف اوتیسم با عملکرد بالا هستند، می‌توانند زندگی نرمال داشته باشند و بازیگر شدن آن‌ها نیز ممکن است.
وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور‌های پیشرفته دنیا، ۱۲ درصد از افراد مبتلا به طیف‌های مختلف اوتیسم، مستقل زندگی کنند و ۳ درصد از آن‌ها دارای شغل هستند.

مسئول آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران در خصوص حاشیه‌های مطرح شده در رابطه با ابتلای "مژگان صابری" بازیگر فیلم سینمایی شعله ور که فیلم آن در جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد تصریح کرد: بعد از حضور این بازیگر در جمع خبرنگاران، مطرح شد که وی مبتلا به بیماری اوتیسم است. نمی‌توان نظر داد که این بازیگر مبتلا به اوتیسم هست یا خیر و لازم است خانواده این بازیگر و یا روانپزشکان احتمالی که از قبل با وی در ارتباط بوده اند در این زمینه اظهار نظر کنند.

توکلی در خصوص وضعیت افراد مبتلا به اوتیسم سطح یک خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به اوتیسم سطح یک عملکرد بالایی دارند. این افراد هوش بالای ۹۰ درصد داشته و قادر به انجام بسیاری از کار‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه درمان اوتیسم، درمان توانبخشی است خاطرنشان کرد: بیماری اوتیسم درمان دارویی ندارد و تنها از طریق اقدمات توانبخشی می‌توان مهارت افراد مبتلا به اوتیسم را افزایش داد. 
میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
1
یک کلمه میگفتی اوتیسم نداره نیازی نبود این همه مطلب بزاری.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار