ماجرای خواندنی چرچیل و سیگار برگش
کد خبر: ۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 19    -    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
چرچیل بیشتر از آنکه سیاستمدار باشد، یک نظامی ‌کهنه کار بود. او ایده ساخت تانک، ‌هاورکرافت و چند روش حمل مهمات را داد و استفاده از رادار را باب کرد. مدتی فرمانده کل نیروی دریایی بریتانیا بود و زمانی فرمانده نیروی هوایی.
ماجرای چرچیل و سیگار برگش + عکس در سال 1895، چرچیل در 21 سالگی به عنوان خبرنگار به کوبا اعزام شد تا از جنگ کوبا گزارش تهیه کند. او در کوبا به «سیگار برگ» و «خواب نیمروزی» روی آورد و از آن پس، در بیشتر عکس‌هایش، سیگار برگ هم دیده می شود.

 چرچیل و سیگار برگ

 چرچیل و سیگار برگ، استالین و سیگار معمولی - هم پیمان شدن انگلستان و  شوروی در برابر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم

چرچیل می گفت: «اگر هیتلر به جهنم [شوروی] حمله کند، ما باید با شیطان [استالین] هم پیمان شویم!»

چرچیل علیرغم هم پیمان شدن با شیطان، برای تضعیف هر چه بیشتر روسها و آلمانها در جنگ جهانی دوم، گشودن جبهه دوم در غرب اروپا را به تاخیر انداخت.

 

 چرچیل و سیگار برگ

دیدار چرچیل از مناطق عملیاتی جنگ جهانی دوم در خاورمیانه، سال 1942

 چرچیل بیشتر از آنکه سیاستمدار باشد، یک نظامی ‌کهنه کار بود. او ایده ساخت تانک، ‌هاورکرافت و چند روش حمل مهمات را داد و استفاده از رادار را باب کرد. مدتی فرمانده کل نیروی دریایی بریتانیا بود و زمانی فرمانده نیروی هوایی. از کشورهای متعددی (انگلیس، آمریکا، فرانسه، ایتالیا، روسیه، مصر و حبشه) مدال نظامی‌ دریافت کرده بود.

 

 چرچیل و سیگار برگ

چرچیل با خواندن کتاب هیتلر به نام «نبرد من»، هفت سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم پیش بینی کرده بود که جنگ جهانی دیگری در راه است و از بابت این پیش بینی مورد تمسخر قرار گرفته شد. او حتی چیزهای جزیی مثل این که هیتلر، اول به لهستان حمله می‌کند یا لندن بمباران می‌شود را هم حدس زده بود.

 چرچیل و سیگار برگ

چرچیل در کنفرانس پوتسدام، سال 1945

زمانی که در کنفرانس پوتسدام، چرچیل از دستیابی آمریکا به بمب اتمی مطلع شد، اولین اندیشه ای که به ذهن او خطور کرد این بود که می توان از این بمب بر ضد شوروی استفاده کرد. 

 چرچیل و سیگار برگ

چرچیل با سیگار برگش در وایت هال انگلستان و اعلام پیروزی بر آلمان نازی و پایان جنگ جهانی دوم در اروپا، هشتم ماه مه 1945

 درپي اعلام پايان جنگ دوم جهاني توسط چرچيل‌، در تهران 101 تير هوايي شليك شد و در سراسر كشور تعطيل عمومي اعلام شد.

 چرچیل و سیگار برگ

چرچیل پس از پایان جنگ جهانی دوم، اروپا و آمریکا را به اتحاد در مقابل کمونیسم تشویق کرد و اصطلاح «پرده آهنین» را  رایج کرد.سخنرانی «پرده آهنین» چرچیل از مشهورترین سخنرانی های تاریخ جهان است که وی در سال 1946 در امریکا ایراد کرد.

  

 چرچیل و سیگار برگ

چرچیل ساخت دیوار برلین را نیز پیش‌بینی کرده و دراین باره خطاب به سیاستمداران غرب گفته بود: «در پشت این دیوار، پایتخت‌های کشورهای باستانی اروپای مرکزی و اروپای شرقی قرار دارند. ورشو، برلین، پراگ، وین، بوداپست، بلگراد، بخارست و صوفیه. همه این شهرهای مشهور و ساکنین این مناطق در محدوده‌ای واقع خواهند شد که  آن را گسترۀ شوروی می‌خوانم.» این پیش بینی‌ها درسال 1948 با اشغال چکسلواکی توسط نیروهای شوروی، ومحاصره برلین به طور کامل محقق شد!

 

 چرچیل و سیگار برگ

در کتاب های درسی انگلستان از چرچیل به عنوان سختکوش ترین فرد یاد می شود. معروف است که او تا سی سالگی قادر به تلفظ حرف S  نبوده است، اما آن قدر تمرین کرده تا سرانجام توانسته است این حرف را ادا کند. پیشرفتش در سخنوری تا بدانجا رسید که کمیته نوبل او را ماهرترین سخنران قرن بیستم دانست.  چرچیل به خاطر نوشته هایش (به خصوص در مورد جنگ جهانی دوم) جایزه نوبل ادبی سال 1953 را  نیز دریافت کرد.

 

چرچیل و سیگار برگ چرچیل و سیگار برگ چرچیل و سیگار برگ 

چرچیل به هيچ صورتي حاضر نبود با مصدق كنار آيد. اين امر نه تنها از جهت نفت ايران بود بلكه برنده شدن مصدق به هر شكل و نحو، منافع انگلستان را در سرتاسر مستعمرات و نيمه مستعمراتش به خطر مي انداخت. 

 

 چرچیل و سیگار برگ

روز 5 آوریل 1955، چرچیل (در 81 سالگی) به کاخ باکینگهام رفت و استعفای خود را به ملکه الیزابت دوم تقدیم کرد. او در حالی که سیگار برگی بر لب و علامت دو انگشت به نشانه پیروزی را به جمعیت نشان می داد به سوی خانه خود در خارج از شهر رهسپار شد و برای همیشه از سیاست کناره گرفت.

 

 چرچیل و سیگار برگ چرچیل و سیگار برگ چرچیل و سیگار برگ

 چرچیل و سیگار برگ چرچیل و سیگار برگ

چرچیل و سیگار برگ چرچیل و سیگار برگ  

چرچیل در دورۀ کناره گیری اش از سیاست

 مجلهٔ تایم در سال 1949، وینستون چرچیل را به عنوان «مرد نیمهٔ اول قرن بیستم» انتخاب کرد. چرچیل سال 1940 نیز به عنوان مرد سال تایم انتخاب شده بود.

چرچیل و سیگار برگ

مردم بریتانیا در رای گیری نوامبر 2002 بی‌بی‌سی، وینستون چرچیل را به عنوان «بزرگ‌ترین بریتانیایی تمام تاریخ» انتخاب کردند، حتی بالاتر از نیوتن و شکسپیر. با این حال برای بسیاری از مردم دنیا، از جمله ایرانیان، چرچیل نماد دورویی و نیرنگ است. 

 

 چرچیل و سیگار برگ

چرچیل در اواخر عمر

 چرچیل 91 سال عمر کرد. در هفت جنگ در چهار قاره دنیا جنگید و به پنج پادشاه انگلستان خدمت کرد. در هشت کودتا (از جمله کودتای 28  امرداد 1332 ایران) نقش مستقیم داشت. سی عنوان کتاب نوشت. 65 سال نماینده مجلس عوام بود؛ 25 سال وزیر و  8 سال و 8 ماه نخست وزیر.

چرچیل و سیگار برگ 

عکس چرچیل و سیگار برگ

داستانهایی از چرچیل

*  نانسى آستور – (اولین زنى که در تاریخ انگلستان به مجلس عوام بریتانیاى کبیر راه یافته و این موفقیت را در پى سختکوشى و جسارتهایش بدست آورده بود) – روزى از فرط عصبانیت به وینستون چرچیل (نخست وزیر پرآوازه وقت انگلستان ) رو کرد و گفت: من اگر همسر شما بودم توى قهوه‌تان زهر مى‌ریختم.
چرچیل (با خونسردى تمام و نگاهى تحقیر آمیز): من هم اگـر شوهر شما بودم حتما مى‌خوردمش!

چرچیل و سیگار برگ 

 وینستون چرچیل (1965-1874)، سیاستمدار و دولتمرد بریتانیایی را می‌توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شمار آورد.

* در مجلس عیش‌ حکومتى، وقتى چرچیل حسابى مست کرده بود؛ یکى ار حضار، که خبرنگار هم بود، از روى حس کنجکاوى حرفه ایش (فضولى براى سوژه تراشى) پیش او رفت که حالا دیگه حسابى پاتیل پاتیل شده بود، و در حالى که چرچیل سرش رو پایین انداخته بود و در عالم مستى چیزهاى نامفهومى زیر لب زمزمه مى‌کرد و مى‌خندید؛ گفت: آقاى چرچیل! (چرچیل سرش را بلند نکرد). بلندتر تکرار کرد: آقـاى چرچیل (خبرى از توجه چرچیل نبود)
(در شرایطى که صداش توجه دور و برى‌ها رو جلب کرده بود، براى اینکه بیشتر ضایع نشه بلافاصله سرش رو بالا گرفت و ادامه داد..) شما مست هستید، شما خیلى مست هستید، شما بى اندازه مست هستید، شما به طور وحشتناکى مست هستید..!
چرچیل سرش رو بلند کرد در حالیکه چشمهاش سرخ رنگ شده بودن و کشـــدار حرف مى‌زد) به چشمهاى خبرنگار خیره شد و گفت:
خانم …. (براى حفظ شئونات بخوانید محترم!) شما زشت هستید، شما خیلى زشت هستید، شما بى اندازه زشت هستید، شما به طور وحشتناکى زشت هستید..! مستى من تا فردا صبح مى‌پره، مى‌خوام ببینم تو چه غلطى مى‌کنى ..!



چرچیل؛ سال 1898در این سالها او سیاست را به ارتش ترجیح داد و عزم خود را برای ورود به پارلمان جزم کرد

* میگن یه روز چرچیل داشته از یه کوچه باریکی که فقط امکان عبور یه نفر رو داشته… رد می شده… که از روبرو یکی از رقبای سیاسی زخم خورده اش می رسه… بعد از اینکه کمی تو چشم هم نگاه می کنن… رقیبه می گه من هیچوقت خودم رو کج نمی کنم تا یه آدم احمق از کنار من عبور کنه… چرچیل در حالیکه خودش رو کج می کرده… می گه ولی من این کار رو می کنم….



چرچیل در زمان تحصیلات ابتدایی 1884
 

* در جنگ جهانى دوم وقتى که قواى متحدین (آلمان و ایتالیا و ژاپن ) فرانسه را که جزء قواى متفقین (انگلیس و فرانسه و آمریکا و شوروى ) بود، شکست دادند و در جولاى سال ۱۹۴۰ میلادى انگلستان در میدان نبرد جهانى با دشمن پیروزمند، تنها ماند، در پاریس کنفرانس سرى بین سه نفر از سران جنگ جهانى (یعنى بین چرچیل رهبر انگلستان، و هیتلر رهبر آلمان، و موسولینى رهبر ایتالیا در قصر ((فونتن بلو)) به وجود آمد، در این کنفرانس، هیتلر به چرچیل گفت: حال که سرنوشت جنگ، معلوم است و بزرگترین نیروى اروپا و متفق انگلیس یعنى فرانسه شکست خورده است، براى جلوگیرى از کشتار بیشتر بهتر است، انگلستان قرداد شکست و تسلیم را امضاء کند، تا جنگ متوقف شود و صلح به جهان باز گردد.

 http://g5line.com/wp-content/uploads/2012/06/Cherchil.jpg
چرچیل در پاسخ گفت: بسیار متاءسفم که من نمى توانم چنین قراردادى را امضاء کنم، زیرا هنوز انگلستان شکست نخورده است و شما را پیروز نمى شناسم، هیتلر و موسولینى از این گفتار ناراحت شده و با او به تندى برخورد کردند.
چرچیل با خونسردى گفت: «عصبانى نشوید، انگلیس به شرط بندى خیلى اعتقاد دارد، آیا حاضرید براى حل قضیه با هم شرط ببندیم ، در این شرط هر که برنده شد باید بپذیرد». سران فاشیست و نازیست (هیتلر و موسولینى) با خوشروئى این پیشنهاد را قبول کردند، در آن لحظه هر سه نفر در جلو استخر بزرگ کاخ نشسته بودند، چرچیل گفت: آن ماهى بزرگ را در استخر مى بینید، هر کس آن ماهى را تصاحب کند، برنده جنگ است، هیتلر فورا (پارابلوم) خود را از کمر کشید و به این سو و آن سوى استخر پرید و شروع به تیراندازیهاى پیاپى به ماهى کرد ولى، سرانجام بى نتیجه و خسته و درمانده بر صندلى خود نشست، و به موسولینى گفت: حالا نوبت تو است.


لرد و لیدی راندولف چرچیل (پدر ومادر)
موسولینى لخت شده به استخر پرید و ساعتى تلاش کرد او نیز بى نتیجه، خسته و وامانده بیرون آمد و بر صندلى خود نشست.
وقتى که نوبت به چرچیل رسید، صندلى راحت خود را کنار استخر گذاشت و لیوانى بدست گرفت، در حالى که با تبسم سیگار برگ خود را دود مى کرد شروع به خالى کردن آب استخر با لیوان نمود، رهبران آلمان و ایتالیا با تعجب گفتند: چه مى کنى؟ او در جواب گفت: «من عجله براى شکست دشمن ندارم با حوصله این روش مطمئن خود را ادامه مى دهم، سرانجام پس از تمام شدن آب استخر، بى آنکه صدمه اى به ماهى بخورد، صید از من خواهد بود».

 از نقاشی های چرچیل

مرگ

وینستون چرچیل، معروفترین سیاستمدار انگلیسی است كه به بیماری دوقطبی مبتلا بوده است. او در سال ۱۹۰۸ ازدواج كرد و ۵ فرزند داشت. چرچیل هر از چند گاهی دچار افسردگی شدیدی می شد و خودش این بیماری را سگ سیاه می نامید.وینستون چرچیل در ۱۵ژانویه ۱۹۶۵ برای بار دوم دچار سكته مغزی شد و ۹ روز بعد در صبح روز یکشنبه، ۲۴ ژانويه ۱۹۶۵، در اثر سکته مغزی در منطقه «هاید پارک گیت» شهر لندن درگذشت. به دستور ملکه الیزابت دوم، برای او مراسم خاكسپاري رسمی در کلیسای «سنت پال» و با حضور ملکه برگزار شد. از سال ۱۹۱۴، این اولین مراسم رسمی در بریتانیا بود که برای فردی خارج از خاندان سلطنتی انجام می شد. این مراسم، بزرگترین مراسم از این دست در بریتانیا بود؛ به گونه اي که از بیش از صد کشور جهان، افرادی چون رئیس جمهور فرانسه، «شارل دوگل»، و رئیس جمهور آمریکا، «دوایت آیزنهاور»، در آن حضور پيدا كردند.

tootie cherchil

طوطی چرچیل 104ساله شد

طوطی چرچیل، چارلی، طوطی 104 ساله ای که زمانی به چرچیل نخست وزیر انگلستان تعلق داشت در تصویر بالا روی شانه صاحب فعلی اش سیلویا مارتین نشسته است. این طوطی که به قولی پیرترین طوطی ماکائو در انگلستان است، تماشاچیان را با فحش دادن به هیتلر سرگرم می کند. جالب است بدانید که چارلی بر خلاف اسمش یک طوطی ماده است  .

(تصاویر) تشییع وینستون چرچیل

وینستون چرچیل در صبح یکشنبه، ۲۴ ژانویهٔ ۱۹۶۵ بعد از ۱۰ روز که خبر وخامت حالش در رسانه ها منتشر شده بود در اثر سکته مغزی در سن ۹۰ سالگی در منطقه "هایدپارک گیت" در شهر لندن درگذشت.
جامعه آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
25
52
چرچیل یک جنایت کار جنگی ماسون و طرف دار دو اتیش بهودیان است جوری در موردش نوشته اید که اگر کسی به تاریخ اشنا نباشد فریب حرف های شما را می خورد ایشان جنگ جهانی دیگر را پیش بینی نکردند بلکه اصلی ترین کسی بودند که جهان به سمت یک جنگ جهانی هدایت کردند از 1933 که حزب نازی روی کار ام چرچیل و به همراه یهودیان شروع به تبلیغات علیه نازی ها کردند دقت داشته باشید هنوز هیتلر هیچ دشمنی با یهودیان نکرده بود هنوز هیچ اردوگاه کاری ایجاد نشده بود یهودیان و چرچیل در رسانه ها و در پارلمان علیه نازی ها سخنرانی و راهپیمایی می کردند کار به جای کشید در انگلستان شاه انگلستان که رابطه خوبی با المان نازی داشت را کنار گذاشتند ان هم به بهانه اینکه همسرش بیوه بوده کار چرچیل هر روز این بود که در مجلس های مختلف با بزرگ نمای از قدرت نظامی المان سعی کند بریتانیا را وادار به حرکت های خصمانه کند ثمره این حرکت ها بستن قرار داد با کشو جعلی لهستان بود کشوری که پس از جنگ جهانی دوم توسط انگلستان ایجاد شده بود و بخش بزرگی از خاک المان ها را تحت اشغال خود در اورد بود و حتی به همه پرسی هایی که در مناطق المانی نشین توسط جامعه ملل انجام شده بود مردم ان مناطق خواهان بازکشت به سرزمین پدریشان بودند نه تنها بی توجه بود بلکه اقدام به اذیت و ازار المانی تبار ها کرد تا جای که پیش از شروع جنگ در یک سپتامبر 60 هزار المانی کشته شدند دقیقا یک سال پیش از اینکه المان مشکلی با لهستان داشته باشد انگلستان و فرانسه قرار دادی را با لهستان بستن که تعهد داده بودند فقط در مقابل المان از لهستان دفاع کنند این ها در شرایطی بود که هنوز المان هیچ اقدامی نکرده بود و حتی وارد مذاکر با لهستان هم نشده بود پس از شروع جنگ هم به صورت کاملا مسخره ی انگلستان و فرانسه که به بهانه دفاع از لهستان جنگ جهانی دوم را در سوم سپتامبر شروع کردن به اتحاد جماهیر شوروی که از سوی دیگر به لهستان حمله کرده بود اعلام جنگ ندادند که خود نیت واقعی انگلستان را نشان می دهد. یک جمله معروف جنایت کار بزرگ جنگ جهانی دوم که به خاطر پیروزی در جنگ و دستگاه تبلیغاتی بزرگ متفقین از هر گونه اتهام دور ماند این جمله بود که مردم المان را کباب کنید این جمله در اغاز حمله 3000 بمب افکن که به روش فرشی ( استفاده کشتار جمعی از یک سلاح غیر کشتار جمعی است )چند هزار بمب اتش زا که سلاحی کشتار جمعی است را بر سر شهر بی دفاع و غیر نظامی درسدن که دور از میدان های جنگ بود ریختند این شهر به صورت 90 تخریب شد در هنگام حمله بیش از دو میلیون غیر نظامی المانی که از ترس ارتش سرخ به این شهر پناه اورده بودن به همراه ساکنین شهر در این شهر ساکن بودند بر اورد اولیه از امار کشتگاه رقم 600 هزار نفر بود که متفقین تاکنون سعی در سانسور ارقام بسیار زیاد این فاجعه داشته اند و هر ساله سعی می کنند این امار تنها 25000 نفر اعلام کنند این در حالی بود که اسیران امریکای در ان زمان که در این شهر بودند رقم حداقل 148000 نفر را اعلام کرده اند....
حال اینکه چرچیل حنایت کار جنگی است شما چرا انرا تبلیغ می کنید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
دمت گرم

جنایتهای انگلیس و چرچیل در جنگ جهانی دوم بسیار وحشتناک تر از هیتلر بوده
ناشناس
| |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
کاملا اشتباه می کنی.
در مورد آلفرد روزنبرگ اطلاعات بگیر که تئوریسین یهودی ستیزی بوده.
ضمن اینکه اخلاق یه چیزه، حرفه ای بودن یه چیزه دیگه.
سیاستمدار فوق العاده ای بوده چرچیل.
جاهای دیگه! رو هم نگاه کنی همین ماجرا هست
فری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
15
112
خیلی جالب و آموزنده بود. ممنون
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
38
139
چرچیل به نظرم فرد قابل احترامی است... باید به ذکاوت و تخصصش احترام گذاشت و از آن در سیاست درس گرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
10
105
بعد از شروع جنگ در سال 1939 هیچ وفت ملاقاتی بین چرچیل و هیتلر و موسولینی صورت نگرفت بنابراین داستان فوق صحت ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
این یک جوک بودبرادر
ناشناس
| |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
اشتباهی منفی دادم. کاملا درسته نظرتون. به نظرم این داستان یه دروغ شاخداره
احمد حافظی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
8
31
عالی بود دسستان درد نکند.دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
11
102
شايد ما ايرانيها از اون خوشمون نياد
ولي بايد قبول كرد كه براي كشورش مردي بزرگ و قابل احترام بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
بله ایشون یک جنایت کار جنگی هست که باید محاکمه می شد ولی قدرت رسانه از ایشان یک فرشته ساخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
3
89
یک جمله معروف از ایشان
در عالم سیاست هیچ دشمن دائمی و هیچ دوست دائمی وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
2
33
چرچیل به عنوان یک نظامی تصمیمات خیلی بدی هم گرفته بود. مثلا در جنگ جهانی اول اشتباه او باعث مرگ صدهزار سرباز انگلیسی شده بود و برای مدتها اورا کنار گذاشته بودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
14
چرچیل چندسال درافریقای جنوبی درجنگ اسیرشدامافرارکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
26
42
به نظر من چرچیل مرد بزرگی در تاریخ بوده، اینکه نسبت به کشور ما چه سیاستی داشته مهم نیست، به هر حال این طبیعی هست که هر انسان شرافتمند ن وطن دوستی اول به منافع کشور خودش فکر میکنه، چرچیل هم اولین وظیفه اش خدمت به کشور خود و منافع سرزمین خودش بوده و این وظیفه رو به نحو احسن انجام داده، و از این نظر اسمش درتاریخ ماندگار خواهد بود. ما باید یاد بگیریم از مردان بزرگ الگو بگیریم، حتی اگر این مردان دشمنان ما بوده باشند، به نظر من از دلایل پیشرفت و بزرگی کشورهایی مثل المان، انگلستان و امریکا وجود مردان بزرگ و تاریخ سازی بوده که نه تنها در شکل گیری تاریخ سرزمین خودشون بلکه در ساختن تمدن بشری نقش بزرگ داشته اند.
پاسخ ها
ایرنه
| |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
با نام ایزد توانا
دوست گرامی خواهشمندم بهره شما از ستایش این انگلیسی را بدانم. او که هم میهن شما نبوده و هیچ ارزشی برای ایران و آسیایی نمی شناخته است.
ناشناس
| |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
به جرات مي توان حتي يكي از رجال بزرگ تاريخي ايران اين همه صدماتي كه چرچيل به مردمان مستعمرات انگليس زد را انجام نداد و فقط كافي ست يك متن در ستايش برخي بزرگان اين كشور بنويسيم آنوقت سيل نقد و خرده گيري ست كه از سوي برخي اومانيستها شروع ميشود ولي وقتي پاي تمجيد از يك بيگانه مثل چرچيل به ميان مي آيد فقط مدحش را مي گويند. در حاليكه همين وضعيت خاورميانه در اين روزگار محصول مرزبندي و كشورسازي جناب چرچيل است . چرچيل يك ديوانه بود كه از قضا مشهور و صاحب فضيلت اسمي
گودرزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
8
60
چرچیل برای ایران سرتاپانکبت بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
تنها خائن بین المللی در جنگ جهانی دوم و بعد از آن روسیه بوده و هست
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
28
59
خدا لعنتش کنه که باعث کودتا وغارت کشور ایران شد معلومه از پیش بینی هاش از سران لژ های فراماسونی یا یهودیان طراز اول بوده که برنامه های خونین ومخرب صد ساله برا دنیا میریزند واز اجرای نقشه هاشون اطمینان دارن ونتیجه جنگ اول ودوم جهانی هم ایجاد کشور اسراییل وسیطره یهودیان بر اقتصاد جهان بود ومعمولا زرنگ هم هستند مثل عمروعاص مشاور معاویه ،لعنت خدا وعذاب جاودان بر تمام جنگ افروزان مکار
ناشناس
|
Denmark
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
4
خيلي جالب بود
رضا
|
United States
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
5
18
به نظرم در مورد او اغراق شده......قهرمان؟؟؟؟ساخت و پرداخته انگلو ساکسونها
بابا علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
11
از گفته های مهم چرچیل در ارتباط با شناسایی یک سیاستمدار کارکشته این است که : یک سیاستمدار درجه یک هیچ وقت به دشمنش جواب صد در صد نه و بله نمیگوید . چون در دنیا ی سیاست که علم محاسبه سود ضرر است ، هیچ چیزی صددر صد و قطعی نیست . پس گفتن نه و یا بله صد در صد نشانه ناشی و ناوارد بودن آن سیاست مدار است ، چرا که هیچ دشمنی برای همیشه دشمن نخواهد ماند و هیچ دوستی برای ابد دوست نمی ماند . پس نتیجتا ، روابط کشور خود با سایرین را با توجه به سود و زیان در سه برهه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت پایه ریزی کنید .
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
2
10
خیلی از موارد که در مطلب آمده بود غیر واقعی و تخیلی بود. برای مثال دوران نخست وزیری او 5 سال بود نه هشت سال. گردهمایی او با هیتلر و موسولینی هم تخیلی است و چند مورد دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
4
6
چرچیل براي کشور خودش خیلی فرد موثر و مفیدی بوده. برای همین هم انگلیسی ها اینقدر دوستش دارند. نتیجه ترکیب سواد ، تلاش، تعهد و استعداد میشه یه فردی مثل چرچیل.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
بله یکی دلایل موثر بودن او و محبوبیتش در انگلیس
غارت کردن غله ایران و کشتار 11 میلیون ایرانی است
یکی از بزرگترین هولوکاستهای تاریخ جهان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
9
7
وقتش رسیده بعد از سالها مرگ بر آمریکا گفتن ، سراغ اصل کاری یعنی انگلیس بریم.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
3
21
عجیب است آن ناشناسی که گفتند سیاست و ذکاوت چرچیل قابل احترام است

..او کسی است که با قحطی تحمیلی به ایران در جریان جنگ جهانی هولوکاست واقعی را رقم زد و موجب مرگ ۹/۵ میلیون ایرانی از جمعیت ۲۰ میلیونی ایران شد.. حالا چنین سیاست و ذکاوتی قابل احترام است.. او کسی است که سالها مقاومت در برابر ملی شدن صنعت نفت ایران داشت و در آخر با کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ دولت مردمی و ملی مصدق را ساقط کرد .
پاسخ ها
ایرنه
| |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
با نام ایزد یکتا
سپاس از شما هم میهن جان جانان
ناشناس
| |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
داستان هایی که مادربزرگم از کودکی اش میگه احتمالا مال همین دورانه. میگه زمانی بود که مردم نان گندم نداشتند و اگه بوی نان گندم به مشام کسی می خورد، غش می کرد.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
19
اما مصدق چرچیل را شکست داد. ما با مصدق چه کردیم؟
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
3
يكي از اقواممان كه حالا ديكه بير شده،جرجيل صداش ميكردند و انهم به اين علت بود كه خيلي دروغكوست.
افشين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
1
8
هر چند دشمن استقلال ايران وآزادي ايرانيان بود ولي ازنظر نبوغ و استعداد قابل احترام است
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
6
4
فاعتبروا يا اولي الا بصار !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
1
6
الهی خدا سزاشونو بده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
12
دکترا میگن هر کی سیگار بکشه زود میمیره.این بابا 91 سال عمر کرده؟؟؟؟
پاسخ ها
Sara
| |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
آدم ریزبینی هستی
اسعد
|
Spain
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
9
خيلي جالب بود از اين دست گزارشها بيشتر بزاريد فقط اون قسمت هيتلر و موسيليني و قضيه ماهي فكر كنم شوخي و طنز بود و واقعيت تاريخي نداشت.
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
2
11
چرا كسي در مورد دكتر مصدق حرفي نزد كه جلوي اينها وايساد
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
20
چرچیل مغز فوقالعاده ای داشت که برای پیشرفت کشورش بکار میبست.ما هم در کشور مغزهای فوقالعاده ای داریم منتها برای کلک زدن به هموطن خود و اختلاس و دزدی بکار میرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
10
دوستان از انتقام چرچیل در "درسدن" آلمان چقدر می دانید؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
انتقام بود یا تحریک هیتلر به جنگ
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
2
3
در خودسایت بی بی سی انگلیسی اشاره کرده که چرچیل موجب کشتار 4 میلیون هندی و بنگلادشی در جنگ جهانی دوم بخاطر گرفتن آذوقه آنها و قحطی شده و علت اصلی مقصر بودن وی را در مخالفت با عودت آذوقه حتی بعد از جنگ و عدم نیاز میدانند. همین قحطی در ایران را هم وی مسبب بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
1
چرچیل بزرگ بود فقط از این جهت که در اوج از قدرت کنار رفت
هاوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
3
مردان تاریخ ساز در هرجا وهر زمان قابل احترامند واحترام به معنای پرستش وبه نیکی یاد کردن نیست بیایید ماهم برای وطن وهم وطن های خویش مفید باشیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
4
درسته که بعضی جملات چرچیل قابل تامل اند اما منش او در زندگی جنایت و غارت بوده.بهتر نیست به جای ستایش امثال این آدم به ستایش افرادی مثل دکترمصدق بپردازیم؟
نازیسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
3
در مورد اون قضیه ی اسخر و خالی کردن آب با لیوان باید عرض کنم ک آلمان اثبات کرد ک ماهیه کوچکی نیست بلکه ی نهنگ بود ک اگه انگلیس ب تنهایی میخواست آب استخرو خالی کنه قبل خالی شدن بلعیده میشد
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
0
2
افرادی امثال گاندی و دکتر مصدق انسان های قابل ستایشی هستن
نه چرچیل که سیاستش کم به ایران ضربه نزد..
هیچ چیز در دنیا ارزشش به اندازه جان یک انسان نیست...
دابان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
2
اصن ادم بدی باشه تو چیکار داری از هرکس باید خوبی هاشو یاد گرفت ....
چه حال داشتی این همه تایپ کردی
محمد
|
United States
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
2
1
در سیاست هیچ چیز آرمانی وجود نداره و اگر وجود داشته باشه آرمانگرایی تمایل به تصاحبات مادی برای ایجاد پهنه ی وسیع تری از قدرت هست که این مستلزم استراتژی های سیاسی و تصمیمات تاثیر گذار بر عوام میشه و هر چقدر گستره ی این قدرت در سیاست بزرگ تر باشه تقدیر ها و سرنوشت های بیشتری درگیر این موضوع میشن و این حرفم رو بر اساس نظریه ی قدرت فوکو اینجا به استناد میرسونم که قدرت یک شاخص کنترلی و بیرونی و محدود کننده نیست بلکه قدرت یک چرخه از روابط و توانایی هاست که ارتعاشاتش از هدف ها و یا حتی نا هدف ها عبور میکنه و داشتن قدرت بیشتر هم مستلزم داشتن سیاست بیشتر و استراتژی ها و ثبات فکر و همچنین تصمیم گیری و باور و از همه مهم تر آگاهی شخص و یا اشخاص سیاست گذاره ، پس اگز از بحث کشتار ها بگذریم که عواقب سرشت سیاست های تصاحب گرابانه هست آقای چرچیل بسیار شخص متبحر و مهره ی بسیار تاثییر گذاری در تاریخ بشریت بوده و به نظر من تعداد کم این افراد باعث ایجاد عوام میشه در واقع عوامی وجود نداره کم بود خاص ها و نوابغ وجود داره که رخداد های تاریخی اکثرا با کشتار های تاریخی رو به رو میشه و هدف کمیت و انجمن های مخفی یا غیر مخفی و دولتی کمتر تولید شدن نوابغ و خاص هاست ، تا قدرت حال حاضر حضار در اقسانقاط جهان دوام بیشتری داشته باشه و انسانیت و آرمان والای تکامل که امروز میشه گفت داره نفس های آخرش رو در کشور های جهان سوم میکشه ، کاملا منقرض و به سوی دیگه ای تحت عنوان نظم نوین جهانی با کنترل مستقیم مهره های سرمایه داری که البته اداره کننده دولت ها و حکومت ها هم هستند ، اداره بشه ، با همه ی این پر گویی ها آقای چرچیل بسیار دوست داشتنیه هیتلر هم همین طور موسیلینی و امثالهم هم همین طور ، هوش سیاه کتمان نمیشه اما اراده و نبوغ هم در کنارش نباید کتمان بشه مثبت و منفی هر دو معنایی خاص به ریاضیات میدن که با حذف هر یک از اینها نقص هایی در معادلات به وجود میاد . به امید تکامل
حمبده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
1
جنگ و خونریزی و کشتار انسان های بی گناه به هر علت کار ناشاست و ضد انسانی است .
حسین بلدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
1
دشمن دانا بهتر از دوست نادان است.
امیر محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
2
سلام
به نظر بنده، گاهی تخصص و اخلاق در رسیدن به هدف می توانند همسو و هم جهت باشند، گاهی هم نه؛
چرچیل از آن دسته آدم هایی بود که برای رسیدن به هدفش با تخصصش، هر کاری می کرد حتی اگر آن زیر پا گذاشتن اخلاق و انسانیت می بود. ولی با وجود از بین بردن اخلاقیات انسانی فرد قابل احترامی در دنیای سیاست است؛
اگر چه خود بنده به شخصه از ایشان به شدت متنفرم. و برای این تنفر بی حد و حصر دلایل منطقی هم دارم؛ مثل:
۱-اوضاع اسفناک امروز خاور میانه؛
۲-تأثیر به سزا در کشتن ده میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول از جمعیت بیست میلیونی ایران؛
و۳-دخالت در کودتای ۱۳۳۲ایران و براندازی دولت مصدق؛
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
اول کارها به نام خدا
چه مبارک بود فرهما
هر انسانی در این دنیا هدف ، ایده ، و دیدگاههای خاص خودش را دارد فارغ از هر خویی ، انسانهای بزرگ قابل احترام هستند چه بد چه خوب .
چرچیل در بریتانیا برای تمام طول تاریخش نمادی است ماندنی .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
2
نمی دانم چطوراز اوبه نیکی یاد می کنید.جنگ اول جنگ دوم مردن ۵۰ درصد جمعیت کشور ما بدون اینکه درجنگ شرکت کرده باشیم.ماجزو کشورهای بیطرف بودیم مثل سویس درقلب اروپا وجنگ.چندمیلیون هندی به عنوان سرباز انگلیسی کشته شدند.مرز بندی جدید ایران که بسیاری از مناطق مهم کشورمان از دست رفت .مرزبندی کشورهای خاورمیانه وافریقا که الان این همه بد بختی دارند وهزاران خیانت دیگر به جامعه جهانی.اونوقت به نیکی یاد می کنید.تازه تا حالا هنوز حاضر نیستند به علت جنایتکار بودنشان هولوکاست ایران رو قبول کنند وغرامت بپردازند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
2
1
چرچیل یک قاچاقچی سمبوسه بود.
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
1
0
واقعا جالب بود چرچیل یک دیکتاتور بوده ولی یک سیاست مدار قابل احترام هم بوده که به کشورش خدمات زیادی کرده
سیاوشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
1
چرچیل یک تریاک کش وتریاک آور انگلیسی به ایران بوده
کیان مھر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
1
ھم ی آدمھا قابل احترامنددرجھان چرچیل یک آدم بی رحم وجانی وظالم بود برای بشریت ملیونھا بی گنا راکشت ووصدھا کشور راانگستان غارت کردومردمانش راگرسنھ وفقیر؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
0
به نام خدا
یه مشکلی که تو حرف خیلی از دوستان بود در مورد خوبی و بدی افراده.خوبی و بدی تعریف دارن و از هم جدا میشن.یه آدم خوب کار های بد هم شاید کرده باشه.ولی مهم نیست خیلی.یه آدم بد هم ممکنه کار های خوبی هم کرده باشه که اصلا مهم نیست.باید سر اون ملاک های خوبی و بدی صحبت کرد.نه اعمال!
باید رفت سراغ اصل مطلب.ما وقتی دنبال یه فوتبالیست خوبیم دیگه خوشصدایی ، خوشگلی، نقاشی و ... نباید برامون مهم باشه.اصلا مهم نیست(مگر اینکه حالا با فوتبال رابطه داشته باشه).
یه انسان تو مرتبه ی اول و یه سیاستمدار تو مرتبه ی دوم باید چجور باشه؟
چرچیل اونطور بود یا نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
1
1
ببینید دوستان درسته چرچیل به ایران صدمه های زیادی وارد کرده و به قول بعضی ها تون جهان رو به جنگ دوم کشوند اما در سیاست نه کسی به کسی لطف میکنه ونه کسی به کسی رحم میکنه ایشون در دنیایه سیاست بسیار بسیار زیاد قابل احترام و بزرگ وار هستندو من اگر قرار باشه کمی درس سیاست یاد بگیرم حتما ایشون رو سر لوحه زندگیم قرار میدم اما در دنیایه عادی (بدون هیچ سیاستی) ایشون یک انسان کاملا پست و حقیر هستنند. چراکه این همه کشت و کشتار راه انداختند و به ایران که سرزمین منه ظلم های زیادی کرده.....
Sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
0
میلیون ها ادم در طول تاریخ کشته شدن
به سبب سیاست های هوشمندانه و متفکرانه نوابغی مثل چرچیل،هیتلر،موسلینی ...
اهمیتی نداره که چقد باهوش و ماهر بودن
چقد برای کشورشون تلاش کردن
چقد در سیاست و سخنرانی و این مزخرفات تبحر داشتن
مهم جنگاییه ک سیاستمداران راه انداختن
مردایی که فک میکردن ،نقشه میکشیدن و از هوش و ذکاوتشون استفاده میکردن
پشت یه میز
دنیارو در اختیار داشتن
و جوونارو با توهمات پاتریوتیسم وارد جنگ میکردن
مهم قتلاییه که انجام شده،ادماییه که عذاب دیدن، مهم خوناییه که ریخته شده"بی دلیل"
این جنگا دلیل منطقی ندارن
توجیهی جز خوپرستی و خشونت گرایی سیاستمداران و حماقت عامه مردم برای این جنگا نیست
جنگ چیزی جز جنایت احمقانه نیست
صدام، رهبران اسلامی:) ، فاشیسما،نازیسما و بلا بلا بلا
صلح تنها اقدام هوشمندانه در دنیاست
پس اجازه بدید من همشونو یه مشت احمق صدا بزنم
احمقای ماهرو باهوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار