۹ کاری که برای سرگرمی در فرودگاه میشه کرد
کد خبر: ۹۹۷۳۶
تاریخ انتشار: 2018 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
تاخیر در پرواز، توقف بین چند پرواز یا خیلی از موارد دیگر ممکن است شما را چند ساعتی در فرودگاه معطل کند. اما اگر مسافر حرفه‌ای باشید با رعایت برخی نکته‌ها می‌توانید مدت زمان حضور در فرودگاه رابه تجربه‌ای خوشایند تبدیل کنید. در این مطلب الی گشت قصد داریم ۹ راه برای سرگرم شدن در فرودگاه را به شما معرفی کنیم.
 
1- استراحت کنید

سالن استراحت فرودگاه معمولا به مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس اختصاص دارد، اما سایر مسافران نیز می‌توانند با پرداخت هزینه ورودی از امکانات و خدمات این سالن‌ها استفاده کنند. در این سالن‌ها امکانات رفاهی ویژه‌ای مثل مبلمان راحت، حمام، اینترنت وای فای رایگان، غذا و نوشیدنی، روزنامه و مجله یا تلویزیون وجود دارد. البته خدمات رفاهی سالن استراحت فرودگاه با توجه به فرودگاه و ایرلاین ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین می‌توانید ابتدا از اطلاعات فرودگاه در مورد امکانات سالن استراحت سوال کنید و اگر دوست داشتید وارد این سالن‌ها شوید.

۲- غذا بخورید


در فرودگاه‌ها معمولا گزینه‌های زیادی برای غذا و نوشیدنی وجود دارد. اگر وقت کمی دارید می‌توانید از فست فود‌ها و غرفه‌های غذایی خرید کنید. اگر هم زمان زیادی دارید می‌توانید در یک رستوران مجلل و لوکس بنشینید و با آرامش انواع غذا‌های محلی و بین المللی را امتحان کنید. برخی ایرلاین‌ها در صورت تاخیر پرواز (۶ ساعت یا بیشتر) به مسافران خود فیش رایگان غذا می‌دهند.

۳- با مردم گفتگو کنید


فرودگاه مکانی است که مسافرانی از سرتاسر جهان در یک نقطه گردهم می‌آیند، بنابراین فرصت خوبی است تا با مردم آشنا شوید. خجالت را کنار بگذارید و در چند ساعتی که فرصت دارید سر صحبت را با مردم باز کنید. مطمئنا افرادی که در فرودگاه هستند هم بدشان نمی‌آید با افراد جدید آشنا شوند. می‌توانید گفتگویتان را با جمله «به کجا سفر می‌کنید؟» شروع کنید. این پرسش می‌تواند آغازگر خوبی برای یک گفتگوی دوستانه و صمیمی باشد.

۴- مطالعه کنید


اکثر ما گله می‌کنیم که فرصت کتاب خواندن نداریم. خب، وقتی قرار است چند ساعتی در فرودگاه باشید چه کاری بهتر از کتاب خواندن؟ اگر همراهتان کتاب یا مجله دارید که چه بهتر! اگر هم نه نگران نباشید. معمولا در فرودگاه‌ها کتاب فروشی و باجه‌های روزنامه فروشی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

۵- به سالن زیبایی بروید


برخی فرودگاه‌های معتبر بین المللی خدمات رفاهی ویژه‌ای برای مسافران فراهم کرده اند. یکی از این خدمات سالن زیبایی است. در این سالن‌ها می‌توانید موهایتان را کوتاه کنید و از انواع خدمات آرایشی و بهداشتی مثل مانیکور و پدیکور استفاده کنید. اگر قبل از سفر در مورد امکانات فرودگاه اطلاعات کسب کنید راحت‌تر می‌توانید خود را سرگرم کنید.

۶- مردم را تماشا کنید!


بله، تماشا کردن مردم هم می‌تواند سرگرمی جالبی باشد. هزاران نفر از کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف در فرودگاه جمع شده اند و برای چند ساعتی همه کنار همدیگر هستند. مردم را تماشا کنید و داستانشان را تصور کنید. به نظرتان از کجا آمده اند؟ به کجا می‌روند؟ و … از قوه تخیلتان استفاده کنید و داستان زندگی افراد را در ذهنتان مجسم کنید. البته مراقب باشید زیاد به افراد زل نزنید و باعث آزارشان نشوید!

۷- فرودگاه را کشف کنید!


اگر به سفر‌های ماجراجویی علاقه دارید و کلا آدم کنجکاوی هستید پس بهتر است از فرودگاه شروع کنید. در فرودگاه قدم بزنید و با قسمت‌های مختلف فرودگاه آشنا شوید. ببینید چه امکانات رفاهی و تفریحی در این فرودگاه وجود دارد. مطمئنا چیز‌های جالبی پیدا خواهید کرد؛ مثلا فرودگاه ونکوور کانادا یک آکواریوم بزرگ دارد، باغ‌های سرپوشیده زیبایی در فرودگاه چانگی سنگاپور وجود دارد و فرودگاه آستین نیز با اجرای موسیقی زنده مسافران را سرگرم می‌کند. جاذبه‌های فرودگاه را کشف کنید و خود را سرگرم کنید.

۸- خرید کنید


خرید همه جا و همیشه سرگرمی خوبی برای اکثر افراد به شمار می‌رود. در فرودگاه‌ها معمولا فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که انواع محصولات و سوغاتی‌ها را به مسافران ارائه می‌کنند. همینطور فروشگاه‌های دیوتی فری نیز محصولات مختلف را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می‌کند. پس از فرصت استفاده کنید و در ساعات حضور در فرودگاه سری به این فروشگاه‌ها بزنید. اگر فراموش کرده اید سوغاتی بخرید می‌توانید محصولات خوبی را پیدا کنید و در فروشگاه‌های دیوتی فری عطر و سایر محصولات را با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید.

۹- ورزش کنید


در برخی فرودگاه‌ها، سالن‌های بدنسازی مجهز و حتی اتاق یوگا و مدیتیشن نیز وجود دارد. در این سالن‌ها می‌توانید ورزش کنید، با انواع دستگاه‌ها کار کنید و خود را آماده مرحله بعدی سفر کنید. در اتاق یوگا نیز می‌توانید کمی مدیتیشن و تمرکز کنید و آرامش خوبی پیدا کنید. البته قبل از ورزش این موضوع را بررسی کنید که آیا می‌توانید بعد از ورزش دوش بگیرید یا نه.


الی گشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار