خطرات عجیب جاروبرقی و لباسشویی برای سلامت ما
کد خبر: ۹۹۶۸۶
تاریخ انتشار: 2018 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
شاید تکنولوژی این روزها کار خانم های خانه را راحت تر کرده باشد، اما این به معنی زندگی سالم تر نیست، چرا که مطالعات مشترک متخصصان استرالیایی و کانادایی نشان می دهد، استفاده از وسایل برقی مثل جاروبرقی سلامت افراد را به خطر می اندازد.
خطرات عجیب جاروبرقی و لباسشویی برای سلامت مابه گزارش «تابناک باتو»؛ باکتری‌ها و میکروبهای زنده درون کیسه جاروبرقی هنگام جارو کشیدن در هوای اتاق وروی فرش ها و مو کت های شما پراکنده می شوند و با تنفس اعضای خانواده وارد سیستم تنفسی آنها می شوند ایا به بیماری زا بودن انها فکر کرده اید؟

شاید تکنولوژی این روزها کار خانم های خانه را راحت تر کرده باشد، اما این به معنی زندگی سالم تر نیست، چرا که مطالعات مشترک متخصصان استرالیایی و کانادایی نشان می دهد، استفاده از وسایل برقی مثل جاروبرقی سلامت افراد را به خطر می اندازد.

خطرات عجیب جاروبرقی و لباسشویی برای سلامت ما

هر خانم خانه داری تلاش می کند، خانه اش همیشه تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. کشیدن جاروبرقی، گردگیری، شستن ظرف ها و لباس ها از جمله کارهایی است که در طول هفته بارها تکرار می شود، اما اگر بدانید استفاده از وسایل برقی برای برق انداختن خانه می تواند طول عمرتان را کاهش دهد، باز هم با خیال راحت از آنها استفاده می کنید؟

شاید تکنولوژی این روزها کار خانم های خانه را راحت تر کرده باشد، اما این به معنی زندگی سالم تر نیست، چرا که مطالعات مشترک متخصصان استرالیایی و کانادایی نشان می دهد، استفاده از وسایل برقی مثل جارو برقی سلامت افراد را به خطر می اندازد.

بر اساس این بررسی ها جاروبرقی حاوی باکتری های خطرناک است و استفاده مداوم از این وسیله در محیط خانه، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش می دهد.

همچنین کودکان، بیماران مبتلا به انواع آلرژی، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر از دیگران در معرض این بیماری ها قرار دارند.

در عین حال باکتری های موجود در محفظه جاروبرقی نه تنها خطرناک است، بلکه حاوی ژن هایی است که در برابر انواع آنتی بیوتیک مقاوم و بوده و باعث می شود این داروها در بدن کارآیی لازم را نداشته باشند.

با این حساب اگر به بیماری ای مبتلا شوید که به درمان آنتی بیوتیکی نیاز دارد، دچار مشکل خواهید شد.

خطرات عجیب جاروبرقی و لباسشویی برای سلامت ما

محققان اسکاتلندی در تحقیقی گفتند که خشک کردن لباس در خشک‌ کن لباسشویی‌ بیماری‌هایی را به همراه دارد. حتی بر اساس بررسی پژوهشگران، در سال های اخیر نمونه هایی از سندرم ناگهانی مرگ نوزاد به واسطه انتشار گردوغبار ناشی از جاروبرقی در محیط خانه گزارش شده است.

محققان برای کسب اطمینان از یافته های خود، جاروبرقی ها را در اتاق مخصوصی که در آن گردوغبار خارج شده از جاروبرقی، ذرات ریز دیگر و باکتری ها از یکدیگر مجزا بودند، مورد آزمایش قرار دادند.

گفتنی است که ذرات گرد و غباری که درون ساختمان قرار دارند می توانند در اطفال به عنوان ناقل عفونت های حاد غذایی عمل کرده و نتایج مهلکی از قبیل سندرم مرگ ناگهانی آنها را به همراه داشته باشند.

یکی از افراد گروه تحقیق می گوید هنگام ارزیابی و تشخیص مواردی از قبیل آلرژی، آسم و یا بیماری های عفونی، جارو برقی های خانگی باید به عنوان ابزار ساطع کننده گرد و غبار داخلی ساختمان مورد توجه قرار بگیرند.

البته اگر فکر می کنید جاروبرقی تنها متهم این ماجراست، سخت در اشتباهید، زیرا یافته های دانشمندان نشان می دهد استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی هم باعث به وجود آمدن باکتری های ریز و قارچ های بیماریزا در لباس ها می شود.

این مشکل علاوه بر این که می تواند زمینه بروز حساسیت پوستی را فراهم کند، روی ایمنی بدن هم تاثیرگذار است و قدرت مقابله با عوامل بیماریزا را تا حد زیادی کاهش می دهد.

محققان اسکاتلندی در تحقیقی گفتند که خشک کردن لباس در خشک‌ کن لباسشویی‌ بیماری‌هایی را به همراه دارد.

پژوهش‌گران از جمله این بیماری‌ها به تنگی نفس، تب یونجه و انواع آلرژی‌ها اشاره کرده‌اند.

بنابراین هنگام استفاده از ماشین لباسشویی از قسمت خشک کن آن استفاده نکنید و اجازه دهید لباس ها جلوی نور آفتاب و با شرایط طبیعی خشک شوند.

hidoctor
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار