فواید ورزش در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر
کد خبر: ۹۹۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
سال گذشته گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند یک سوم موارد ابتلا به بیماری آلزایمر از طریق تغییر در سبک زندگی قابل پیشگیری است. همچنین در این بررسی بر ۹ اقدام جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری تاکید شد که یکی از آنها انجام فعالیت‌های ورزشی بوده است.
فواید ورزش در پیشگیری از ابتلا به آلزایمربه گزارش «تابناک باتو»؛ پزشکان در مطالعه‌ای به بررسی فواید ورزش کردن در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر پرداختند.

سال گذشته گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند یک سوم موارد ابتلا به بیماری آلزایمر از طریق تغییر در سبک زندگی قابل پیشگیری است.

فواید ورزش در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

همچنین در این بررسی بر ۹ اقدام جهت کاهش خطر ابتلا به این بیماری تاکید شد که یکی از آنها انجام فعالیت‌های ورزشی بوده است.

در حقیقت پذیرفته شده که ورزش کردن روش خوبی برای پیشگیری از ابتلا به زوال عقل است و سازمان جهانی بهداشت هم توصیه کرده افراد ۶۵ سال به بالا باید در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند تا از خطر ابتلا به زوال عقلی در امان باشند.

اکنون گروه دیگری از محققان آمریکایی به بررسی ژرف‌تر فوائد ورزش کردن روی قدرت شناختی با استفاده از ابزارهای جدیدتر پرداختند.

فواید ورزش در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

در این مطالعه که روی ۱۱۴۵ فرد بزرگسال مستعد ابتلا به بیماری آلزایمر انجام گرفت مشخص شد عملکرد شناختی افراد مسنی که تنها ورزش هوازی انجام داده‌اند سه برابر بهتر از افرادی است که به انجام ترکیبی ورزش‌های هوازی و تمرینات تقویت کننده عضلات اقدام می‌کنند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین افراد بزرگسالی که به طور کلی ورزش می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که از انجام هر گونه حرکت ورزشی خودداری می‌کند.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریخ
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
1
0
من پام لب گوره به فکر نسلهای بعدی باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار