میکروب‌های بسیار مفید و تغذیه سالم!
کد خبر: ۹۹۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 31    -    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
رژیم غذایی خوب و بد؛
دانشمندان به تازگی پی‌برده‌اند که میکروبیوم از ابتدای تولد نقشی حیاتی در سلامتی ما داشته است. به عنوان مثال تولید ویتامین‌های ضروری، تنظیم سیستم ایمنی، تنظیم گلوکوز خون و متابولیسم، و محافظت ما در مقابل میکروب‌های بیماری‌زا.
 میکروب‌های بسیار مفید و تغذیه سالم!
 
میکروب‌های بسیار مفید و تغذیه سالم!  به گزارش «تابناک باتو»؛ شاید تصور کنید میکروب یعنی آلودگی و بدن ما باید همیشه عاری از میکروب باشد. اما تحقیقات جدید اهمیت حیاتی اکوسیستم میکروب‌ها در سلامتی ما را نشان داده است. یک انسان بالغ می‌تواند تا حدود ۱۰۰ تریلیون میکروب در بدنش داشته باشد! و این میکروب‌ها تا حدود دو کیلو گرم از وزن ما را تشکیل می‌دهند. به این مجموعه میکروب‌ها و محتوای ژنتیکی آنها «میکروبیوم» گفته می‌شود.

آیا میکروبیومِ ما روی سلامتیِ ما تأثیر دارد؟

دانشمندان به تازگی پی‌برده‌اند که میکروبیوم از ابتدای تولد نقشی حیاتی در سلامتی ما داشته است. به عنوان مثال تولید ویتامین‌های ضروری، تنظیم سیستم ایمنی، تنظیم گلوکوز خون و متابولیسم، و محافظت ما در مقابل میکروب‌های بیماری‌زا. نکته جالب ماجرا این است که میکروبیوم هر شخص شدیدا وابسته به نوع تغذیه و محیط اطراف اوست. همچنین نحوه به دنیا آمدن کودک (سزارین یا طبیعی)، مصرف شیر مادر، مصرف آنتی‌بوتیک، استرس و در معرض آلودگی بودن از عواملی هستند که می توانند اکوسیستم میکروبیوم را شدیدا تحت تاثیر قرار دهند. هرچقدر میکروبیوم ما متنوع‌تر باشد اکوسیستم سالم تری خواهیم داشت که در نتیجه تاثیر بسیار مثبتی در سلامتی‌ما خواهد داشت: سلامتی دستگاه گوارش، سلامتی پوست، سلامتی متابولیسم و سلامتی سیستم ایمنی (از جمله تاثیر جدی آن در مقابله با انواع سرطان و درمان آن).
 
میکروب‌های بسیار مفید و تغذیه سالم! 

چه کار کنیم که میکروبیوم خوبی داشته باشیم؟

میکروب‌ها برای اینکه سالم زندگی کنند احتیاج به فیبر دارند، غذاهایی که فیبر زیاد دارند (انواع میوه و سبزی) بسیار مناسب هستند. مصرف زیاد گوشت قرمز برای سلامتی خوب نیست، یک علت مهم‌اش آن است که میکروب‌های معده گوشت قرمز هم می‌خورند و موادی از آن تولید می کنند که مستقیما باعث بیماری‌های قلبی می‌شود! تصویر زیر توضیح میدهد که چه غذاهایی برای سلامتی میکروبیوم بهتر هستند (خلاصه آنکه: رژیم غذایی بد: پیتزا، همبرگر، بستنی، سیب‌زمینی سرخ‌شده. رژیم غذایی خوب: سبزی و میوه‌های متنوع). همچنین  تا می‌توانید در معرض طبیعت قرار بگیرید (مثل کوه نوردی یا رفتن به دشت و جنگل) تا اکوسیستم میکروبیوم شما متنوع‌تر و سالم‌تر باشد!


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1
1
مطالبتون چرا در فاز پزشکی رفته؟ رویه قبلیتون بهتر بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار