طرز تهیه‌ی پیراشکی مرغ به شکل گل
کد خبر: ۹۹۰۵۷
تاریخ انتشار: 2018 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک پیراشکی شیک و متفاوت آشنا کنیم. پیراشکی مرغ که به شکل گل درست می‌شود و ظاهری زیبا دارد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این پیراشکی لذیذ، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی پیراشکی مرغ به شکل گل
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک پیراشکی شیک و متفاوت آشنا کنیم. پیراشکی مرغ که به شکل گل درست می‌شود و ظاهری زیبا دارد. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این پیراشکی لذیذ، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی پیراشکی مرغ به شکل گل

مواد لازم برای خمیر:

آرد: 3 و نیم پیمانه
مایه خمیر: 3 قاشق چایخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
شکر: سه قاشق غذاخوری
شیر خشک: سه قاشق غذاخوری
ماست پرچرب: نصف پیمانه
روغن: یک چهارم پیمانه
آب ولرم: یک پیمانه

مواد لازم برای داخل پیراشکی:

سینه‌ی مرغ فیله شده: 2 عدد
پیاز خرد شده: یک عدد متوسط
نمک: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری
پاپریکا: نصف قاشق چایخوری
اوریگانو: نصف قاشق چایخوری
گوجه فرنگی خرد شده: یک عدد متوسط
فلفل سبز خرد شده: نصف یک عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز رنگ خرد شده: نصف یک عدد
پنیر چدار رنده شده: یک پیمانه

طرز تهیه:

مایه خمیر را به همراه شکر داخل ظرفی ریخته و آب را به آن اضافه می‌کنیم تا به عمل آید. آرد را در ظرفی جداگانه ریخته و بکینگ پودر، نمک و شیرخشک را به آن اضافه می‌کنیم. مایه خمیر عمل آمده را به همراه روغن و ماست به آرد اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود. وقتی خمیر یکدست شد، آن را در ظرفی که از قبل چرب کرده‌ایم قرار داده و روی خمیر را می‎‌پوشانیم. خمیر را به مدت یک ساعت کنار قرار می‌دهیم تا حجم آن زیاد شود.

روغن را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. فیله‌های سینه‌ی مرغ را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم سپس پیاز را به همراه نمک، فلفل، پاپریکا و اوریگانو به مرغ افزوده و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا پیازها کاملا نرم شوند. 

حال نوبت اضافه کردن گوجه فرنگی و فلفل دلمه‎ای سبز و قرمز است. آنها را نیز به مواد قبلی افزوده و تفت می‌دهیم. مخلوط مرغ به دست آمده را کناری قرار می‌دهیم.

سطح میز کار را آردپاشی و خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر روی آن پهن می‌کنیم. قالب‌های کیک فنجانی در اندازه‌ی بزرگ را در نظر می‌گیریم. تقریبا دایره‌هایی به اندازه‌ی کف قالب کیک فنجانی، از خمیر جدا می‌کنیم.

کف قالب کیک فنجانی را چرب می‌کنیم. یکی از خمیرهای دایره‌ای شکل را کف قالب قرار می‌دهیم و دیواره‌ی قالب را به وسیله‌ی پنج دایره که به ترتیب کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یکدیگر را پوشانده‌اند، می‌پوشانیم.

تقریبا یک قاشق از مخلوط مرغ در وسط گل آماده شده قرار می‌دهیم. روی آن پنیر رنده شده می‌ریزیم. بقیه‌ی خمیر و مواد را نیز به همین ترتیب آماده می‌کنیم. قالب‌ها را به مدت ده دقیقه در مکانی گرم قرار می‌دهیم تا حجم خمیر بیشتر شود.

فر را با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد از قبل روشن می‌کنیم تا کاملا داغ شود. قالب‌ها را به مدت ده دقیقه در فر قرار می‌دهیم تا رنگ گل، طلایی شود.

پیراشکی‌های آماده شده را از قالب جدا کرده و روی آن را به  دلخواه تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار