گربه جنگلی تصادفی پیش از درمان جان سپرد +تصاویر
کد خبر: ۹۸۹۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
دوستداران حیات وحش، روز گذشته یک گربه جنگلی ماده را که در بهشهر بر اثر برخورد خودرو‌های عبوری به شدت دچار آسیب‌دیدگی شده بود برای درمان به تهران منتقل کردند، اما این حیوان، که علاوه بر شکستگی کمر و دنده دچار خونریزی داخلی شده بود پیش از آغاز درمان جان سپرد تا بار دیگر جای ضعف روند درمان وحوش آسیب‌دیده را به نمایش بگذارد. حیوانی که با وجود تلاش‌های داوطلبانه فعالان محیط زیست و مشارکت‌های دامپزشکان بخش خصوصی، تنها در صورت اطلاع‌رسانی به موقع مسئولان محیط زیست، می‌توانست شانسی برای ادامه حیات داشته باشد.

محمدعلی الله‌قلی، فعال و کارشناس محیط زیست در این باره به تسنیم می‌گوید: این گربه جنگلی حدودا یک هفته پس از تصادف، روز پنجشنبه به دست ما رسید. حیوان را برای انجام معاینه، رادیوگرافی و تزریق سرم به مرکزی در بابل منتقل کردیم و روز یکشنبه با وجود برف شدید برای انجام اقدامات درمانی به تهران رساندیم، اما متاسفانه گذشت مدت زیاد از تصادف شانس درمان را از این گربه جنگلی که به تشخیص دامپزشک، احتمالا باردار بوده گرفت و حیوان بر اثر خونریزی داخلی و تجمع خون در ریه تلف شد.

این در حالی است که طی یک سال گذشته، با تلاش‌های دلسوزانه و داوطلبانه فعالان محیط زیست و همچنین مشارکت مراکز دامپزشکی خصوصی در حوزه درمان وحوش آسیب‌دیده، امید‌هایی برای ایجاد بهبود در روند درمان و بازپروری این حیوانات به وجود آمده. حیواناتی که آمار تلفاتشان بر اثر تصادف در جاده‌ها، گرفتار شدن در تله و آسیب‌دیدن توسط شکارچیان در حال افزایش است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا سازمان حفاظت محیط زیست که تا کنون همواره نبود امکانات، تجهیزات و نیروی متخصص را عذری برای عملکرد ضعیف خود در این حوزه عنوان کرده اکنون برنامه‌ای برای استفاده بهینه از ظریفیت‌های ایجاد شده میان داوطلبان و مراکز خصوصی دامپزشکی دارد؟ 
 
تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
7
در تمامي موارد، از كمك به زلزله زدگان تا حفظ محيط زيست و حيوانات، اگر بخواهيم منتظر دولت و حكومت باشيم هيچ اتفاق مثبتي نمي افتد. در همه جاي دنيا براي مواردي كه دولتها ضعف عملكرد و مديريت دارند، سازمانهاي مردم نهاد يا NGO تشكيل مي شود. اين سازمانها هستند كه مي توانند امور مورد نظر را به درستي مديريت كنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
برای تشکیل سازمانهای مردم نهاد اول باید اونها در کشور به رسمیت شناخته شود هنوز که هنوزه در کشور ما غذا دادن به سگ و گربه انگار گناهه نگهداری از اونها عین جنایته اونوقت چطور می توان توقع تشکیل سازمانهای مردم نهاد را داشت پس اول باید نگهداری از حیوان به رسمیت شناخته شود برایش قانون نوشته شود برای حمایتش دامپزشک و مردم به کمک گرفته شوند در ضمن من که از حیوان مراقبت می کنم می فهمم یک هفته دیر رسیدن حیوان زخمی و مجروح به دامپزشک یعنی مرگ حتمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار