مسافران اتوبان تهران-قم در برف و کولاک گرفتارند
کد خبر: ۹۸۸۴۶
تاریخ انتشار: 2018 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
در بسیاری از نقاط کشور از جمله تهران برف باریده و بسیاری از شهرها را سفید پوش کرده است. این در حالی است که اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه‌ای نسبت یخ زدگی معابر در نتیجه بارش برف، تگرگ و وزش باد شدید هشدار داده و اعلام کرده است که با شدت گرفتن فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته تا بعدازظهر امروز (یکشنبه) در اکثر مناطق استان تهران بارش برف و مه گاهی همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود که در ارتفاعات با مه غلیظ و کولاک برف همراه خواهد بود. همچنین در بخش‌های جنوبی و غربی استان وزش باد از شدت بیشتری برخوردار است.

مسافران اتوبان تهران-قم از شب گذشته در برف و کولاک گرفتارند

جاده کرج - چالوس مسدود شد

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: جاده کرج - چالوس شب گذشته مسدود شد و در حال تلاش برای بازگشایی محورهای استان هستیم اما چون هم ترافیک سنگین است و هم با کمک دست و هل دادن ماشین این کار در حال انجام است، بازگشایی قدری زمان‌بر خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا موردی از آسیب‌دیدگی اعم از سرمازدگی تاکنون گزارش شده یا خیر، گفته: هنوز آماری از این موضوع وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز در خصوص علت بحرانی‌شدن وضعیت ترافیک پس از شروع بارش نیز اعلام کرد: یخ‌زدن جاده، لغزندگی و شیب تند اتوبان در برخی مناطق علت این وضعیت است.

او در مورد اینکه آیا دستگاهی در این زمینه قصور داشته است یا خیر، اظهار کرد: این موضوع باید پس از حادثه ارزیابی و بررسی شود.

مردم همچنان در بزرگراه‌ها گرفتارند
 
طبق پیگیری‌های خبرنگار «فردا» از شب گذشته تعداد زیادی از مسافران در اتوبان تهران-قم در برف و کولاک مانده اند و در حالی که جاده مسدود شده مسافران به آب، غذا و سوخت نیاز دارند و این‌ها در شرایطی است که نیرو‌های امداد و راهداری هنوز به کمک نیامده اند!

یکی از مسافران که حدود ۴۵ کیلومتری تهران است به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «متاسفم برای مسئولانی که بارش برف را پیش بینی کردند، اما هیچ اقدامی انجام نداده اند.»

او می‌گوید: «در برف مانده ایم و هیچ کس به کمک ما نیامده، وضعیت برخی از ماشین‌ها بسیار نامناسب است و باید هر چه سریع‌تر فکری کرد.»
 
برق برخی مناطق تهران قطع است
 
در حالی برق در برخی مناطق تهران قطع است. برخی از شهروندان تهرانی از کاهش فشار گاز و قطعی آن در برخی مناطق شهر خبر می‌دهند.
 
یکی از ساکنان منطقه واوان به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «از ساعت ۱۰ شب گذشته برق این منطقه قطع شده است. با اینکه با اداره برق تماس گرفته ایم، اما متاسفانه پاسخگو نبوده اند.»

این شهروند تهرانی ادامه می‌دهد: «حدود ۱۲ ساعت می‌گذرد و خانه مان بدون برق است. شدت بارش برف به حدی است که حتی از خانه نیز نمی‌توانیم بیرون برویم.»
 
امداد رسانی به ۲۴ هزار هموطن گرفتار در برف و کولاک
 
مرتضی سلیمی به تشریح عملیات امداد و نجات در مناطق برفی کشور پرداخت و گفت: عملیات برف و کولاک از ٥ الی ٨ بهمن در ١٧ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و مرکزی، انجام شده است.

وی با اعلام این مطلب که مناطق در حال امدادرسانی شامل ٩٦ محور، شهر و روستا است، افزود: تاکنون عملیات امدادرسانی برای ٢٤٤٠٠ نفر از هموطنان گرفتار برف و کولاک انجام شده است.

از تردد در محور‌های تهران - کرج، تهران - قم و تهران - ساوه خودداری کنید
 
پلیس راه راهور ناجا از مردم خواسته تا از تردد در محور‌های تهران - کرج، تهران - قم و تهران - ساوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

گفتنی است که محورهای مواصلاتی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، قزوین، قم، زنجان، لرستان، همدان و استان تهران (اکثر محورها)، ارتفاعات محور‌های کندوان، هراز و فیروزکوه بارش برف شدید رخ داده است.

و محورهای مواصلاتی در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و لرستان (اکثرمحورها) دچار کولاک و یخ زدگی شده اند.
 
سایر محور‌های مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.
 
توصیه اورژانس به مردم
 
ستاد اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان اورژانس کشور در پی بارش برف شدید در بسیاری از نقاط کشور توصیه هایی را به هموطنان کرده است که در ادامه می خوانید.

۱. از تردد غیر ضرورری خوداری نمایند.
۲. با عنایت به ترافیک شدید و بسته بودن بعضی از معابر از باز بودن مسیر قبل از حرکت آگاهی کسب کنند.
۳. بیماران دارو‌های خود را قبل از تشدید بیماری مصرف نمایند.
۴. در صورت مشاهده آمبولانس یا پایگای‌های اورژانس وضعیت جسمانی خود را به اطلاع عوامل اورژانس رسانیده و در صورت نامساعد بودن حتما به توصیه عوامل اورژانس به مراکز درمانی مراجعه کنند.
۵. خوردرو‌ها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی ومواد غذایی مجهز و از میزان سوخت کافی اطمینان حاصل نمایند.
۶. در صورت مسدود بودن مسیر یا وقوع تصادف حتما مسیر تردد خودرو‌های امدادی را بازنگهدارید.
۷. افراد سالمند، کودکان، خانم‌های باردار و بیماران خاص در این شرایط آسیب پذیر‌تر می‌باشند.

روابط عمومی اورژانس کشور در ادامه اعلام کرده که تا کنون اکثر مراجعات مربوط به بیماری‌های های داخلی در راه ماندگان بوده و تا کنون فوتی مرتبط با برف و سرما زدگی گزارش نشده است.
 
فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار