سعید طوسی تبرئه شد
کد خبر: ۹۸۷۵۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
پرونده سعید طوسی که به اتهام آزار جنسی شاگردان خود چندی پیش در فضای مجازی جنجالی شده بود بالاخره به پایان خود رسید و رای دادگاه تجدید نظر صادر شد. اما صدور این حکم بازهم بهانه‌ای شد برای جنجال علیه قوه قضاییه؛ و نماینده‌ای که از ابتدای ورودش به مجلس دهم، وظیفه حمله به قوه قضاییه را بر عهده گرفته و آن را همگام با چند کانال ضدانقلاب، بی بی سی فارسی و صدای آمریکا به پیش می‌برد.

محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی طی رشته توییتی با انتشار این خبر نوشت: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رییس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد.

صادقی سپس با انتشار چند توییت دیگر علیه قوه قضاییه، مدعی شد: «اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود».

اما سعید طوسی نیز در اولین واکنش به این اقدام صادقی، در گفت و گو با یک وبسایت خبری نزدیک به اصلاح طلبان (انصاف نیوز) در پاسخ به ادعای زد و بند در این پرونده که از سوی محمود صادقی، مطرح شده بود، گفت:

«من این آقا را اصلاً نمی‌شناسم. قطعاً ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند».

وی ضمن تایید خبر تبرئه خود گفت: رأی تبرئه‌ام صادر شده و به وکیلم نیز ابلاغ شده به زودی منتشر می‌شود.

مقامات قضایی درباره پرونده سعید طوسی چه گفته بودند؟

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در آبان ماه ۹۵ درخصوص پرونده طوسی گفته بود: در این پرونده کسی آمده شکایت کرده و شکایت بررسی شده، اما هنوز مرحله رسیدگی به پایان نرسیده است. این پرونده که در ابتدا یک شاکی داشت و بعدا سه یا چهار نفر شدند در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر شده و این قرار قطعی است.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین درباره دیگر اتهام مطرح شده علیه طوسی گفت: ادعای دیگری شده که تشویق به فساد صورت گرفته در مورد این مسئله هم قرار منع تغقیب صادر شد، اما اعتراض شد و به دادگاه رفت و دادگاه با قرائن و شواهدی گفته که باید رسیدگی ادامه پیدا کند به همین دلیل قرار منع تعقیب را نقض کرده است.

اژه‌ای گفت: کسی که شکایت می‌کند، اما آن فرد دلیل و شاهدی ندارد بنابراین با اظهاراتی که شاکی مطرح می‌کند و تحقیقاتی که صورت می‌گیرد اگر قاضی علم پیدا کند حکم می‌دهد. ممکن است واقعا هم حق با شاکی باشد، اما گاهی اثبات نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ما از این دست پرونده‌ها قبلا هم داشته‌ایم گفت: برای مثال پرونده‌ای داشتیم که یک نفر علیه بازیگر سینما به دلیل تجاوز به عنف شکایت کرده بود، اما ثابت نشد و نهایتا در حد یک ارتباط غیر شرعی ثابت شد که آن بازیگر به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد. در این پرونده شاکی معترض بود و می‌گفت: تجاوز صورت گرفته، اما اثبات نشده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در پاره‌ای موارد عفت عمومی قانونا و شرعا امکان ریز شدن و تحقیق جزیی نیست و ضابط حق ورود ندارد و اگر نیروی انتظامی یا دادسرا وارد شود خلاف صورت گرفته است. در اینجا پرونده باید مستقیم به دادگاهی با چند قاضی تشکیل می‌شود ارجاع شود.

وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی و قوانین دیگر موارد عفت عمومی از جمله مواردی است که باید به صورت غیر علنی به آن رسیدگی شود گفت: دلیل این موضوع این است که خیلی اوقات بیشتر از اینکه به ضرر مجرم باشد به ضرر شاکی است و گاهی افشای موضوع به خانواده شاکی لطمه وارد می‌کند و حتی برخی موارد اشاعه فحشا می‌شود.

وی افزود: بنابراین چه آنجایی که جرم اثبات شده و چه انجایی که جرم اثبات نشده هیچ کس مجاز نیست آنرا مطرح کند موضوع بحث سیاسی گروهی نیست بلکه شرع و قانون و اخلاق اجازه نمی‌دهد.

سعید طوسی کیست؟

سعید گندم نژاد طوسی متولد ۱۳۴۹ در تهران است. او از یک‌سالگی به مشهد رفته و از پنج‌سالگی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.

او قاری بین‌المللی قرآن، کارشناس شورایعالی قرآن، آموزگار کلاس‌های قرآن با تمرکز بر آموزش نوجوانان است.

سعید طوسی بار‌ها برنده مسابقات قرائت قرآن در کشور‌های مختلف شده است.

او نفر اول مسابقات بین‌المللی سوریه ۱۳۷۲، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی ۱۳۷۷، نفر اول مسابقه کشوری ابتهال و دعا، نفر اول مسابقات کشوری قرائت قرآن ۱۳۷۹ است.

طوسی در مراسم‌های رسمی مختلفی، چون افتتاحیه مجلس دهم، مراسم احیای شب‌های قدر در مصلای تهران به قرائت قرآن پرداخت.

وی از اعضای شورای عالی قرآن کشور است.

ماجرای اتهامات علیه طوسی از کجا آغاز شد؟

برای اولین بار در خرداد ماه ۹۵ برخی رسانه‌ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند. این اخبار آن چنان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه اوایل مهر ماه یکی از رسانه‌های خارج از ایران اتهامات سنگینی علیه او مطرح کرد.

این اتهامات بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت و گو‌هایی با رسانه‌های خارج از ایران داشته اند که درآن ادعا‌ها و اتهامات خودر را علیه سعید طوسی مطرح کردند. در واکنش به این اتهامات سعید طوسی دو بیانیه صادر کرد و همه ادعا‌ها را رد کرد.

او در بیانیه اول که روز پنج شنبه صادر کرد نوشت:

«این‌جانب سعید طوسی، شاگرد و خادم قرآن کریم، شایعاتی مبنی بر دستگیری خود به جرم‌های مختلف با آمار و اعداد عجیب و غریب و داستان‌های متناقض و سراپا کذب شنیدم که گویا از طریق برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های یهودی به طور هماهنگ و با کمک برخی از ایادی خود در داخل و یا خارج مستندسازی شده و با ارتباط‌دادن آن به ساحت مقدس قرآن و جامعه قرآنی و نیز شخص مقام معظم رهبری ناخواسته پرده از مقاصد شوم و خباثت‌آلود خود برداشته‌اند.»

سعید طوسی خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است:

«رهبرا! سلام و درود بر تو و صلابتت. هیبتت مستدام که دشمنانت چنان خار و زبون شده‌اند که، چون در مقابل اقتدار و نفوذ کلامت درمانده گشته‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و توطئه‌های ناجوانمردانه خود را با بهانه قراردادن من، متوجه مقام ولایت سازند! شرمسارم که قرعه آنان به نام من افتاد و مرا بهانه تهمت و تخریب کرده‌اند و درعین‌حال، سرفرازم از اینکه مرا قاری محبوب شما می‌خوانند.».

اما او در همان روز بیانیه دومی نیز صادر کرد و کلیه اتهامات را رد کرد.

او در این بیانیه نوشت: «مستندات و اظهارات ارائه شده در سایت‌ها و برنامه‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، سراسر کذب و جعلی است و به درد همان فیلم‌های سینمایی می‌خورد.»

او تاکید کرد که "اینجانب تاکنون به دلیل جلوگیری از هتک آبروی جامعه قرآنی سکوت کرده‌ام، اما از این پس به همین دلیل و برای حفظ حیثیت خود در جامعه قرآنی در مقابل این هتاکی‌ها و پرده دری‌ها، اقدامات قانونی خود را از طریق محاکم صالحه قضایی انجام خواهد داد. "

یک روز پس از انتشار این دو بیانیه از سوی خبرگزاری قرآن (ایکنا)، همین خبرگزاری خبری را منتشر کرد که از اقدامات تازه شاکیان پرونده حکایت داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآن، در همان زمان طرح اتهامات علیه طوسی، شاکیان پرونده ضمن تهیه نامه‌ای به رییس قوه قضائیه و اعلام برائت از رسانه‌های معاند، رسیدگی به پرونده را خواستار شدند.

نتیجه دادگاه مشخص شد؛ تکلیف اظهارات محمود صادقی و دوستانش چه خواهد شد؟

با روشن شدن حکم دادگاه و تبرئه طوسی، محمود صادقی بار دیگر علیه قوه قضاییه دست به کار شده است و در توییتر و کانالش، ضمن سوء استفاده از فضای احساسی بوجود آمده در این ماجرا، اتهاماتی را بدون ارائه سند و مدرک مطرح می‌کند. نکته جالب توجه دیگر از تکمیل این حرکت صادقی، ورود تاج‌زاده، از چهره‌های تندرو اصلاحات و از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ به ماجراست.

مصطفی تاجزاده نیز با انتشار توییتی، از طرف افکار عمومی، تلویحا نهاد‌های عالی نظام را تهدید کرده است. این دو (تاجزاده و صادقی) هشتگ‌هایی را نیز برای اعتراض به این حکم در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته‌اند.

به نظر می‌رسد قوه قضاییه ضمن پاسخ فوری به اتهامات مطرح شده و شفاف‌سازی روند دادرسی این پرونده، (در صورت اثبات بی پایه بودن اتهامات محمود صادقی) در همکاری با مجلس و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، با قاطعیت با موضوع برخورد نماید. 
مشرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
15
یعنی آنهمه شاکی ادعای کذب داشته اند؟؟؟؟؟؟؟؟/
سعید طوسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
1
6
به این میگن عدالت
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
9
به نظرم حالا که تبرئه !!! شده بهتر است از خسارت دیدگان و شکایت کنندگان ادعای خسارت کند. به نظرم که می تواند از انها خسارت هم بگیرد!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
9
جالبه با این همه شاکی خوب در رفت. اون وقت همین چند روز پیش بود یه گدای بیچاره به خاطر داشتن 4 میلیون تومن پول بازداشت و زندانی شد.
Hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
1
بحث اين پرونده خاص نيست بحث رويه هاى متفاوت است، درمواردى با ادعاى شاكى مبنى برآزارجنسى پليس امنيت اخلاقى طرف رو مى بره وچندروزممنوع والملاقات است وكلى ...يابقول معروف باترفندهاى پليسى ويا پذيرايى مبسوط ازطرف اعتراف مى گيرندوبعدپرونده روتكميل مى كنندومى فرستند دادگاه.
آيادرموردايشان هم به همين صورت بوده يافقط سوال جواب بابازپرس وقاضى دردادگاه؟
متاسفانه عدم وحدت رويه است كه عده اى رو بدبين مى كنه به ماجراهايى ازاين دست ودرضمن شماچرايك نظرسنجى نمى كنى درباره برخى قوا؟ فقط دولت رو بلدين درازكنيد كه صدالبته كارخوبى مى كنيد ولى اگه قراره نقدكنيدهمه رانقدكنيد.
درضمن اين پرونده چندسال طول كشيد
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
جناب نویسنده بدون توجه به خشم خداوند بزرگ از ریا کاری و قضاوت نا عادلانه آشکارا ، نماینده مردم در مجلس را هدف گرفته است .شاید دست ایشان بود اعدام هم میکرد .انصاف اینستکه: مسئولین امربخاطر سلامت جامعه ، برخورد خداپسندانه نمایند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار