زنان عربستان: چند همسری اجباری شود!
کد خبر: ۹۸۵۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
زنان عربستان کمپین عجیبی در توئیتر به راه انداختند.

الجزیره نوشت:  هر چندوقت یکبار زنانی از عربستان، برای ترغیب مردان به ازدواج کردن با بیش از یک زن، به توئیتر پناه می‌برند.

کمتر از سه ماه پیش در توئیتر کارزاری تحت عنوان «می‌خواهیم چندهمسری اجباری باشد» (#نطالب_بالتعدد_یکون_اجباری) در عربستان به راه افتاد. زنان عربستان در این کمپینِ جنجالی به مردان سفارش کردند با بیش از یک زن ازدواج کنند. اکنون مجددا این کارزار فعال شده است.

این کارزار در اصل با هدف مبارزه با مجرد ماندن زنان راه‌اندازی شده و در آن کاربران زن از مردان می‌خواهند در قبال مشکل مجرد ماندن زنان مسئولیت‌پذیر باشند و با بیش از یک زن ازدواج کنند.

الجزیره نوشت: بی‌شوهری، زنان عربستان را به ستوه آورده و باعث شده آن‌ها از چاله به چاه بیافتند.

بسیاری از روحانیون عربستان در این کارزار توئیتری شرکت کرده و جوانان را به درک زنان و ازدواج با دو زن یا بیشتر تشویق کردند.

برخی از کاربران شرکت‌کننده در این کارزار، از ایده چندهمسری انتقاد کردند. آن‌ها معتقدند که چندهمسری بسیاری از خانواده‌های خوشبخت را نابود می‌کند.

کاربری به نام فارس الهلال در انتقاد از چندهمسری نوشت: وقتی تو با همسر اول راحت هستی، چرا باید بیچارگی را به زندگی‌ات بیاوری و سال‌های قشنگی را خراب کنی که او در کنار تو در تلخی‌ها و شرینی‌ها زندگی کرده است؟ او هم مثل تو احساسات دارد و غیرتی و ناراحت می‌شود. چرخ روزگار می‌چرخد. امروز اشک او را می‌بینی، فردا مادر یا خواهر خودت جای او خواهد بود. آن روز معنی سخنانم را خواهی فهمید.

کاربر دیگری به نام ضابط ایقاع ضمن موافقت با ایده چندهمسری به شکل طنزآمیز نوشت: تمام شد رفت، دیگر تصمیم گرفتم با یک زن کویتی ازدواج کنم.

چندهمسری در عربستان قانونی است و مردان می‌توانند حداکثر با چهار زن ازدواج کنند. مرکز آمار عربستان در اواخر سال ۲۰۱۶ گزارش مفصلی درباره زنان و مردان عربستان منتشر کرد.

در این گزارش آمده تعداد مردانی که بیش از یک زن دارند، به نیم میلیون می‌رسد. سن این مردان بین ۴۵ تا ۵۴ است.

برخی از مردان با استناد به شریعت اسلامی از چندهمسری دفاع می‌کنند. کاربری به نام سعود بن نایف ضمن اشاره به این افراد در توئتیر خود نوشت: این‌ها چه مردمی هستند که از اسلام چیزی جز چندهمسری نمی‌شناسند. اگر از او درباره اصول اسلام بپرسی، هیچ پاسخی ندارد. چند خانواده و کودک به خاطر چندهمسری نابود و آواره شد؟!  
فرارو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
1
کاش یاد بگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
ما مردای ایرانی شکم خودمون و سیر کنیم هنر کردیم اونا با اون همه پول بایدم هشتگ بزارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار