ماجرای‎کودکی که به‎خاطرسرما در منطقه‎زلزله‌زده جان داد +عکس
کد خبر: ۹۸۵۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
"سارینا" دو ساله در پی تب شدید و تشنج و نداشتن سرپناه در منطقه زلزله زده روستای ناوه فره از استان کرمانشاه جان خود را از دست داد.

در پی وقوع زلزله شدید ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه و روستا‌های اطراف آن و در ادامه پس لرزه‌های آن در تاریخ ۲۱ آبان امسال، تعدادی از هموطنان در روستا‌های کرمانشاه جان را خود را از دست دادند و تعدادی نیز در پی تخریب خانه‌هایشان بی خانمان شدند.

این در حالی بود که پس از این اتفاق سیل کمک‌ها به مردم آسیب دیده از سراسر کشور به استان کرمانشاه آغاز شد و هموطنان در این زمینه هر چه در توان داشتند در اختیار مردم زلزله زده کرمانشاه قرار دارند.

اما در این بین خانواده‌هایی بودند که در پی تخریب خانه‌هایشان و به دلیل مستاجری شرایط سخت‌تری را تحمل کردند و حتی مکان مناسبی را برای استقرار و ادامه زندگی نداشتند.

عفونت شدید در روستا‌ها و مناطق زلزله زده شرایط سخت و دشورای را برای اهالی منطقه ایجاد کرده بود و در این بین کودکان در معرض آسیب بیشتری قرار داشتند.

در روز‌های اخیر خبری مبنی بر فوت یک کودک دو ساله در پی سرما، تب و تشنج در فضای مجازی منتشر شد که در همین زمینه برای بررسی موضوع و صحت و سقم آن مصاحبه‌ای توسط خبرگزاری تسنیم با پدر سارینا کودک دو ساله انجام گرفت.
 


بهروز ذهابی، پدر سارینا در خصوص اتفاقات صورت گرفته برای خانواده‌اش پس از زلزله اظهار کرد: بنده به همراه دخترم سارینا، پسر ۸ ساله‌ام نیما و همسرم قبل از وقوع زلزله در شهر سرپل ذهاب در خانه‌ای مستاجر بودیم.

وی تصریح کرد: پس از این حادثه و تخریب خانه‌ام و بی دلیل بی خانمانی و نداشتن سرپناه، به روستای "ناوه فره" از استان کرمانشاه رفتیم و در چادری در آنجا مستقر شدیم که در همین روستا نیز ۷ نفر از اهالی جان خود را در پی وقوع زلزله از دست داده‌بودند.
 


ذهابی بیان کرد: شرایط زندگی در روستا بسیار سخت و دشوار بود و وضعیت به گونه‌ای بود که با توجه به زلزله‌ای که صورت گرفته بود امکاناتی برای زندگی وجود نداشت و سرپناهی هم نبود و علی رغم درخواست کانکس هم به ما تحویل داده نشد.

وی اضافه کرد: در همین شرایط بودم که دخترم سارینا به شدت سرما خورده بود و، چون مکانی را برای زندگی نداشتیم بیماری وی هر روز تشدید می‌شد و کاری هم از دستم بر نمی‌آمد.

ذهابی افزود: تب شدید و تشنج‌های پی در پی وضعیت سارینا را هر لحظه بدتر می‌کرد و این در حالی بود که دکتر متخصص نیز در مرکز درمانی شهر سر پل ذهاب نبود.

وی گفت: ۲۷ دی ماه ساعت ۲۲ حال سارینا به شدت وخیم و بیهوش شد و به همراه همسر و پسرم وی را با وانت به بیمارستان سرپل ذهاب بردیم، اما در بیمارستان به دلیل نبود امکانات و پزشک متخصص نتواستند کاری برای دخترم کنند و عنوان کردند که باید سارینا به بیمارستان امام رضا (ع) در کرمانشاه منتقل شود.


ذهابی بیان کرد: روز بعد (۲۸ دی) دخترم را با همان حال به بیمارستان کرمانشاه بردم، اما بعد از گذشت حدود ۲ ساعت دختر دوساله ام روی دست‌هایم جان داد.

پدر سارینا با تاکید بر اینکه دخترش به دلیل سرما و نداشتن سرپناهی جان خود را از دست داد، گفت: هیچ وقت کسانی که به ما قول دادند که کمک می‌کنند و دریغ کردند را نمی‌بخشم و باید جوابگوی مرگ دخترم باشند.

وی همچنین به حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در روستای ناوه فره اشاره کرد و گفت: اگر چه وی در این روستا حضور پیدا کرد، اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات نشد.
تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
3
مسولین این خبر را بخوانند و پاسخ دهند که چگونه و چرا جان شیرین یک انسان بی گناه از دست می رود؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
3
تسلیت میگم و روحش قرین آرامش.
واقعا ناراحت کننده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
1
0
در عین غم انگیز بودن از این زندگی راحت‌شد. بزرگ می شد با یک کولبر ازدواج می کرد. بچه دار می شد و بچه هاش در حسرت نداشتنها...شاید هم یک پزشک یا معلم...یک پرستار مهربان....اما سرما روی همش خط کشید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
2
اشک امانم نمیدهد ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار