نرخ مصوب انواع میوه در میادین میوه و تره بار
کد خبر: ۹۸۵۱۱
تاریخ انتشار: 2018 January 24    -    ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
در دومین ماه زمستان، برخی اقلام از قبیل: پرتقال، نارنگی، سیب به نسبت هفته‌های گذشته با افزایش نسبی قیمت در بازار روبرو شده است، به طوریکه نرخ میوه در خرده فروشی‌ها تفاوت معناداری با سازمان میادین میوه و تره بار دارد.

آخرین بررسی‌ها از بازار میوه حاکی از آن است که نرخ هر کیلو نارنگی ۴ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال ۲ تا ۳ هزار، سیب ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، انار ۴ تا ۸ هزار، موز ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰، لیمو شیرین ۴ تا ۷ هزار و کیوی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

یکی از فروشندگان میوه می‌گوید: بازار میوه در مقایسه با هفته‌های گذشته با رونق نسبی تقاضا روبروست که همین امر نوسان جزئی برخی اقلام در بازار را به همراه داشته است.

علی صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفتگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی درباره آخرین وضعیت بازار میوه اظهار کرد: اکنون نرخ هر کیلو انار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰، انگور شاهرودی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پرتقال شمال هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰، پرتقال جنوب ۳ تا ۴ هزار، پرتقال خونی شمال هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و لیمو شیرین ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو توت فرنگی گلخانه را ۸ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هرکیلو نارنگی پاکستانی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۴ تا ۷ هزار، سیب لبنانی ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، موز ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار و ۲۰۰، هندوانه هزار تا هزار و ۵۰۰ و کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

صابری نرخ هر کیلو خیار رسمی را هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو خیار گلخانه ۲ تا ۲ هزارو ۲۰۰، گوجه فرنگی گلخانه هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۸۰۰ تا هزار و ۵۰۰، لوبیا سبز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، بادمجان ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰، لیمو ترش سنگی ۷ تا ۸ هزار و ۵۰۰، نارنج هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰، پیاز هزار تا هزار و ۲۰۰، سیب زمینی ۶۰۰ تا ۹۰۰ و کاهو سالادی ۴۰۰ تا ۷۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: هر کیلو کرفس با نرخ ۵۰۰ تا ۷۰۰، هویج ۶۰۰ تا ۸۰۰، کدو حلوایی هزار تا هزار و ۵۰۰، فلفل دلمه رنگی ۵ تا ۶ هزار، فلفل دلمه سبز هزار تا هزار و ۵۰۰ و شلغم ۸۰۰ تا هزار و ۳۰۰ تومان است.

به گفته رئیس اتحادیه بار فروشان؛ نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

صابری از رونق نسبی بازار میوه خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نسبی تقاضا، تغییر و تحولاتی در بازار میوه ایجاد شده است.

وی قیمت میوه در روز‌های آتی را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می‌شود که این روند در بازار ادامه داشته باشد. 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار