آخرین وضعیت مصدومان زلزله کرمانشاه
کد خبر: ۹۸۳۸۷
تاریخ انتشار: 2018 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحت درمان بودن دستکم ۳۰ مصدوم زلزله‌زده در بیمارستان‌های کرمانشاه خبر داد و گفت: اغلب مصدومان دچار مشکلات مغز و اعصاب و روانپزشکی هستند که به مرور بهبود پیدا خواهند کرد.

دکتر بهمن روشنی افزود: مهمترین عاملی که پس از وقوع زلزله سلامت روان افراد را تهدید می‌کند، استرس است که سبب بروز مشکلات فراوان روحی و روانی برای حادثه دیده‌ها شده و موجب بستری شدن آن‌ها در مراکز درمانی می‌شود.

وی با اشاره به این که با وجود گذشت سه ماه از زلزله مهیب کرمانشاه، هنوز گروه‌های روانپزشکی در مناطق زلزله زده مستقر هستند، اظهار کرد: گروه‌های حاضر در مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در حال پایش افراد دچار مشکلات روحی و روانی پس از وقوع زلزله هستند و آنان را به روانپزشکان معرفی می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: پس از معرفی افراد به روانپزشکان و روانشناسان، جلسات روان درمانی برای آنان برگزار شده و در صورت لزوم دارو نیز برای آنان تجویز می‌شود.

روشنی تاکید کرد: حضور روانپزشکان و روانشناسان در مناطق زلزله و ارائه خدمات به آنان تا شناسایی آخرین نفراتی که در اثر وقوع زلزله دچار مشکلات روحی شده اند، کماکان ادامه خواهد داشت. 
سلامت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار