پیتزا با خمیر سیب زمینی
کد خبر: ۹۸۳۴۷
تاریخ انتشار: 2018 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
امروز روش تهیه‌ی یک نوع پیتزای متفاوت را برای شما قرار داده‌ایم. در پخت این پیتزا، از خمیر سیب زمینی استفاده شده است. میزان موادی که در این آموزش به کار رفته، برای تهیه‌ی دو عدد پیتزا مناسب است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی پیتزا با خمیر سیب زمینی، با ما همراه باشید.
پیتزا با خمیر سیب زمینی
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز روش تهیه‌ی یک نوع پیتزای متفاوت را برای شما قرار داده‌ایم. در پخت این پیتزا، از خمیر سیب زمینی استفاده شده است. میزان موادی که در این آموزش به کار رفته، برای تهیه‌ی دو عدد پیتزا مناسب است. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی پیتزا با خمیر سیب زمینی، با ما همراه باشید.
 
پیتزا با خمیر سیب زمینی 

مواد لازم:

سیب زمینی متوسط پخته شده: 4 عدد
گوشت چرخ کرده: 250 گرم
پیاز خرد شده: 1 عدد متوسط
سیر رنده شده: 2 حبه
تخم مرغ: 1 عدد
نمک و فلفل: به میزان لازم
گوجه فرنگی خرد شده: نصف پیمانه
شیر ولرم: یک چهارم پیمانه
آرد سوخاری: یک چهارم پیمانه
قارچ ورقه شده: یک چهارم پیمانه
پنیر موزارلا: یک چهارم پیمانه
فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده: یک دوم پیمانه
روغن: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ظرف مناسبی را روی حرارت قرار داده و کمی روغن، داخل آن می‌ریزیم. پیاز و سیر را به روغن اضافه کرده و تفت می‌دهیم. حالا نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده است. آن را اضافه کرده و مواد را کاملا تفت می‌دهیم و از روی حرارت برمی‌داریم.

در همین فاصله، در ظرفی جداگانه، تخم مرغ را شکسته و با هم‌زن، خوب می‌زنیم. سیب زمینی‌های پخته و رنده شده را به تخم مرغ اضافه می‌کنیم و به هم زدن ادامه می‌دهیم. حالا نوبت آرد سوخاری است. آن را نیز اضافه کرده و مواد را هم می‌‎زنیم.

قالب‌های پیتزا را چرب می‌کنیم. خمیر سیب زمینی را به چهار بخش تقسیم می‌کنیم. دست خود را کمی خیس می‌کنیم و یک بخش از خمیر را داخل قالب، پهن می‌کنیم. از مواد گوشتی روی خمیر می‌ریزیم. یک بخش دیگر از خمیر را روی مواد گوشتی ریخته و با دستی که کمی مرطوب است، خمیر را کاملا روی آن پهن می‌کنیم.

با کمک یک چاقوی تیز، روی خمیر پیتزا برش‌های کم عمقی ایجاد می‌کنیم تا موقع سرو، راحت‌تر بتوان بخش‌های پیتزا را جدا کرد. برای قالب دوم نیز همین کارها را تکرار می‌کنیم.

در ظرفی جداگانه، شیر را با نمک و فلفل مخلوط می‌کنیم. نیمی از آن را روی خمیر قالب اول و نیم دیگر را روی قالب دوم می‌ریزیم.

پنیر موزارلای رنده شده را نیز برای پیتزاها به دو بخش تقسیم می‌کنیم. دو سوم از هر بخش پنیر را روی پیتزاها می‌ریزیم. حالا سبزیجات خردشده را به پیتزاها اضافه کرده و بقیه‌ی پنیر را روی آنها می‌ریزیم.

قالب‌ها را در فری که از قبل با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، داغ شده است به مدت 45 دقیقه قرار می‌دهیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: justfood
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار