کشف اعضای بدن انسان در میان زباله‌ ها
کد خبر: ۹۸۳۴۱
تاریخ انتشار: 2018 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
جواد جبله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد از دستگیری عوامل دفع غیرقانونی زباله‌های عفونی بیمارستانی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بیمارستانی که به دفن غیرقانونی زباله‌های بیمارستانی اقدام کرده بود، شناسایی و عامل اصلی این اقدام دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد بیان کرد: البته رئیس بیمارستان از این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرد که با قرار التزام آزاد شده است؛ اما عامل اصلی بازداشت شده و موضوع به بازپرس ارجاع و پرونده در حال تکمیل تحقیقات است.

جبله گفت: عوامل این تخلف شناسایی و با قرار مناسب به لحاظ عجز از معرفی کفیل روانه زندان شدند.

وی با اشاره به کشف تکه‌هایی از اعضای بدن انسان در منطقه‌ای در این شهرستان طی ماه گذشته، توضیح داد: با توجه به مشخصاتی که در یکی از این نمونه‌ها باقی مانده بود مسئله پیگیری شد و در نهایت شخصی به عنوان صاحب یکی از انگشتان دفن شده از پیوند عضو خود خبر داد که چند وقت پیش در یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران انجام داده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد گفت: طبق قانون نحوه دفع و دفن زباله‌های بیمارستانی به عنوان زباله‌های ویژه پزشکی مثل سرنگ‌ها دارای شرایط خاصی است که در وهله اول باید سوزانده شده و بعد از اینکه به پسماند عادی تبدیل شد منتقل شود.

جبله ادامه داد: در مورد اعضای پیوندی حتماً باید مجوز لازم برای دفن صادر شده و طبق قانون در گورستان‌ها توسط مسئولین مربوطه باید دفن شود که در این تخلف زباله‌های پاتولوژی بیمارستان بدون مجوز دفن شده بود که با شناسایی یکی از ساکنین منطقه به مراجع قانونی گزارش و پیگیری شد.

 15 دی ماه سال جاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد از دفع و دفن غیرقانونی زباله‌های عفونی بیمارستانی در این شهرستان خبر داده و گفته بود با ورود دادستانی این موضوع در دست بررسی است.  
میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار