اولین برف زمستانی که شادی نیاورد! +تصاویر
کد خبر: ۹۸۳۰۶
تاریخ انتشار: 2018 January 22    -    ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
اولین روز از دومین ماه زمستان اکثر مناطق استان کویری کرمان سفیدپوش شدند، اینجا بام کرمان هم شاهد بارش برف بود، اولین برف زمستانی بارید، بارشی که این بار برخلاف شادی هر ساله اش، مردم شهرستان کوهبنان به ویژه دهستان جور را کلافه کرد.

مردم صبوری که زلزله ۵.۲ ریشتری شب یلدا اکثرشان را راهی چادر‌ها کرد و شرایط سخت زندگی را برایشان رقم زد.
 


اینجا مردم کوهبنان، شب‌های زمستان را در حالی در چادر‌ها سپری می‌کنند که با سرمای شدید مواجه هستند و اینک با بارش اولین برف زمستانی مشکلاتشان دوچندان شده است.

مردم صبور کوهبنان این روز‌ها حال خوشی ندارند و طی شب‌های گذشته به دلیل کاهش دما تا حدود ده، یازده درجه زیر صفر، بسیاری از کودکان، سالمندان و معلولان دچار سرماخوردگی شده اند و اکنون بعد از گذشت ٣٠ روز از وقوع زمین لرزه، همچنان باید در چادر‌های سرد، تحمل درد و ناراحتی را داشته باشند.
 


از طرفی با توجه به خدمات ارائه شده طی روز‌های گذشته، امکانات مردم در رابطه با وسایل گرمایشی در چادر‌ها محدود است و جوابگوی گرم شدن این فضا‌ها نیست.

از سویی دیگر، ورزش باد طی روز‌های گذشته سبب پاره و جدا شدن پلاستیک برخی چادر‌ها شده و این خود به عاملی برای سرد شدن چادر‌ها تبدیل شده است.

شب گذشته برخی از مردم به دلیل سردی هوا، ماندن در منازل تخریب شده را به ماندن در چادر‌ها ترجیح دادند، هر چند ترس و دلهره‌ی زلزله‌ای دیگر در خانه‌های تخریب شده و آورگی دیگر تا صبح خواب به چشمشان نیاورد.
 
آری، کودکان بسیاری به دلیل سردی هوا با چشمانی اشک آلود به سمت و سوی خانه‌هایی رفتند که هر لحظه با کمترین حرکتی امکان ریزششان وجود داشت.

اینجا، شمالی‌ترین شهرستان استان، کوهبنان، این روز‌ها نیاز شدید و فوری به کانکس دارند، هر چند با عنایت بنیاد مسکن، خیران و همت خود افراد، تعداد معدودی از وجود کانکس بهره‌مند شده اند، اما افراد زیادی هستند که در زمینه‌ی تهیه کانکس، لوازم گرمایشی و پلاستیک همچنان منتظر کمک خیران و مردم نیکوکارند.

آی آدم‌ها که در دنیای خود غرقید، اینجا شما را می‌خوانند. 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار