وضعیت رقت‌انگیز جانوران ارزشمند باغ وحش تبریز +تصاویر
کد خبر: ۹۸۲۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 21    -    ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
چرا سازمان محیط زیست دستکم نسبت به ضبط حیوانات بومی که به صورت امانی به این مرکز سپرده شده‌اند اقدامی نمی‌کند؟ آیا انتقال این حیوانات ارزشمند بومی به مراکزی با شرایط بهتر و یا رهاسازی آن‌ها در طبیعت کشور، حداقل انتظاری نیست که باید از این سازمان داشت؟

انتشار فیلم و تصاویری از وضعیت اسفبار حیوانات در باغ وحش باغلار باغی تبریز، بار دیگر با انتقادات کاربران در فضای مجازی همراه شد.

تصاویر حکایت از آن دارد که در این باغ وحش که در یکی از کلان‌شهر‌های کشور راه‌اندازی شده، گونه‌های ارزشمند و بومی حیات وحش کشور مانند سیاه‌گوش، کاراکال، خرس، گرگ و پرندگان شکاری در کنار گونه‌های غیربومی، چون شیر و حتی حیوانات اهلی مثل سگ و گربه در قفس‌هایی که به ویرانه بیشتر می‌ماند تا باغ وحش، به بهانه سرگرمی بازدیدکنندگان با مرگی تدریجی دست و پنجه می‌کنند. ویرانه‌هایی در برخی موارد بر دیوارشان طرحی از طبیعت رنگ‌آمیزی شده تا وضعیت رقت‌بار این قفس‌ها را در نظر بازدیدکنندگان تا حدودی بهبود بخشند.

نگاهی به این تصاویر این پرسش را پیش می‌کشد که چرا سازمان حفاظت محیط زیست دستکم نسبت به ضبط حیوانات بومی که به صورت امانی به این مرکز سپرده شده‌اند اقدامی نمی‌کند؟ آیا انتقال این حیوانات ارزشمند بومی به مراکزی با شرایط بهتر و یا رهاسازی آن‌ها در طبیعت کشور، حداقل انتظاری نیست که باید از سازمان حفاظت محیط زیست داشت؟

باغ وحش باغلار باغی تبریز، بخشی از پارک تفریحی باغلارباغی است که در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در بلوار استاد شهریار، با حمایت شهرداری تبریز احداث و در مرداد ۱۳۷۳ با حضور وزیر کشور و مسئولان استان طیِ مراسمی افتتاح شد. وضعیت حیوانات در این باغ وحش همواره مورد انتقاد بازدیدکنندگان و فعالان حقوق حیوانات واقع شده است. 
 
تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
2
گناه دارن به خدا. معلومه که افسردن. حدقل اگه نمیتونید ازشون نگه داری کنید اون ها رو به یکی از باغ وحش های اروپای غربی یا کاندا بفرستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
من چندسال پیش به باغ وحشی در شمال کشور رفتم حیوونا خیلی خیلی افسرده و داغون بودن. یکی شون سرشو مثل دیوونه ها تکون میداد. غازها آدم میدیدن میپریدن پشت فنس و انقدر صدا میکردن آدم داغون میشد از غصه. شیره هم که حالش اسفناک بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
اصلا باغ وحش معنی ندارد. یعنی چه که یک حیوان اسیرشود که بقیه تماشایش کنند و کل زندگی او اینگونه بگذرد
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
من اینجا رفتم خیلی بده حالم بد شد وقتی رفتم اینجا حس احمق بودن بهم دست داد که چرا رفتم مرگ جاندارانو ببینم و لذت ببرم با این وضع رقت بار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
عدم رسيدگي به حيوانات نبايد از جنبه اقتصادي باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار