سرقت عکس متوفیان آرامستان خلدبرین یزد +عکس
کد خبر: ۹۸۲۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 21    -    ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
رییس سازمان آرامستان‌های یزد به دنبال درج خبر‌هایی پیرامون سرقت تابلو‌های خلدبرین، از صرف ماهیانه ۱۲ میلیون تومان برای پیشگیری از سرقت‌های این آرامستان خبر داد و خواهان همکاری نیروی انتظامی و سپاه برای کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی روزافزون در این مکان عمومی شهر شد.

«علی زارع»  در مورد سرقت عکس‌های متوفیان، تصریح کرد: سرقت عکس متوفیان در حالی که تابلو‌های آلومنیومی دارای ارزش مالی قبور همچنان دست‌نخورده باقی مانده است، فرضیه سرقت را با سئوال جدی مواجه می‌کند لذا چنین ادعای دور از تصور است، ولی با این وجود اگر شواهدی در اثبات این موضوع وجود داشته باشد، آماده پیگیری براساس مستندات هستیم.
 

وی در مورد عکس منتشر شده در فضای مجازی نیز گفت: مشخص نیست عکس مذکور مربوط به کدام منطقه خلدبرین است تا پیگیری بیشتری در این رابطه انجام شود.

به گفته زارع، خوشبختانه اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان آرامستان‌ها موجب کاهش سرقت‌ها از خلدبرین شده به نحوی که آخرین مورد آن مربوط به اوائل سالجاری و در ارتباط با سرقت کابل و سیم بوده و در حال پیگیری از طریق مراجع قضایی است.

وی یکی از علل ممنوعیت نصب تابلو‌های با قاب آلومینیومی از ۱۵ سال پیش تاکنون را نیز کاهش سرقت‌های در این مکان عنوان کرد و افزود: البته با توجه به موضوع هم‌سطح سازی قبور که از دیگر دلایل این امر بوده، بسیاری از تابلو‌های موجود نیز در این سال‌ها فرسوده شده و بعضاً نیز از سوی خانواده متوفیان جمع‌آوری شده است.

رییس سازمان آرامستان‌های یزد از اختصاص پنج نگهبان برای پاسداری از خلدبرین در طول شبانه‌روز خبر داد و افزود: در حال حاضر به منظور جلوگیری از سرقت در این آرامستان ماهیانه مبلغی حدود ۱۲ میلیون تومان تنها در حوزه نگهبانی هزینه می‌شود.

زارع با اشاره به افزایش روزافزون تخلفات اخلاقی در آرامستان مرکزی یزد، در پایان تاکید کرد: آرامستان‌های شهر نیز بخشی از شهر محسوب می‌شوند لذا به منظور کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی خواستار همکاری و مساعدت نیروی انتظامی و سپاه در این رابطه هستیم.
 
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
0
اگر از عکس برای جعل سند استفاده نشه اشکالی نداره بزار ببرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
1
مجسمه 30 تنی را از وسط میدان شهر می برند . عکس قبرستان که چیزی نیست.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
این کار احتمالا توسط تندروانی که وجود عکس متوفی بر سر مزار را محل اشکال میدانند انجام شده. بررسی بفرمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار