برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!
کد خبر: ۹۸۰۶۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 20    -    ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
زمانی که مرگ سیاه در قرون وسطی شهرها را در بر می گرفت کسی نمی دانست که این بیماری چرا و چگونه به این سرعت شایع شایع شده است. اما نسل های بعد به این نتیجه رسیدند که فضله موش و باکتری ها مقصر هستند و این خود به تنهایی نقطه عطفی در تاریخ علم بود.
برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!به گزارش «تابناک باتو»؛ زمانی که مرگ سیاه در قرون وسطی شهرها را در بر می گرفت کسی نمی دانست که این بیماری چرا و چگونه به این سرعت شایع شایع شده است. اما نسل های بعد به این نتیجه رسیدند که فضله موش و باکتری ها مقصر هستند و این خود به تنهایی نقطه عطفی در تاریخ علم بود. قرن های بعد علم شروع به کشف پاسخ سوال های بی جواب کرد. اما با گذشت قرن ها و پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز هم نتوانسته است به پاسخ بعضی از سوال ها برسد.

برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!

این سوالات به قدری برای انسان ها مبهم هستند که ممکن است نسل های بعد از ما نیز در پیدا کردن پاسخ آن ها دچار مشکل شوند اما بشریت همچنان به تلاش خود ادامه خواهد داد.

چرا خواب می بینیم؟

برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!

شب خواب می بینید که سر یک خرگوش را بریده اید و با جیغ و فریاد از خواب بیدار می شوید. نمی دانید دلیل دیدن این خواب چیست. شاید زیاد خرافاتی هستید شاید هم دیروز زیاد هویج خوردید. دانشمندان و متخصصان خواب می دانند که انسان ها در حالت عادی چه زمانی خواب می بینند. انسان ها در مرحله رم خواب می بینند. در این مرحله چشم ها و بدن حرکت می کنند و الگوهای الکتریکی مغز نیز فعال هستند درست مثل زمانی که بیدار هستید. اما دانشمندان نمی دانند که دلیل خواب دیدن انسان چیست. شاید راهی برای آزاد کردن استرس های روزانه باشد شاید هم راهی برای حل کردن تجربیات چالش برانگیز و یا راهی برای حفظ کردن ذهن از خطرات و تهدیدها. ممکن است راهی باشد برای منظم کردن و ذخیره کردن اطلاعات کوتاه مدت یا بلند مدت و یا راهی برای وفق دادن تجربیات گذشته و حال و آماده کردن شما برای آینده. در واقع رویاها بنیاد تجربیات انسان ها هستند و به خاطر ما می آورند که دنیای درون مان نیز به اندازه دنیای بیرون عجیب و عمیق است.

چگونه می توان سرطان را نابود کرد؟

برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!

سرطان یکی از ترس های رایج بشریت است که هر سال تنها در ایالات متحده بیش از نیم میلیون انسان به دلیل ابتلا به سرطان های مختلف از دنیا می روند. سرطان به شکل های مختلف قسمت های مختلفی از بدن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و بدترین قسمت آن تکثیر غیرقابل کنترل سلول های سرطانی در بدن است. تومورها به سرعت گسترش پیدا می کنند و منجر به مرگ انسان می شوند. رشد سلول ها به دلیل آسیب دی ان ای اتفاق می افتد. دی ان ای برای تمام عملکردهای بدن دستورالعمل فراهم می کند حتی برای رشد سلول ها. این آسیب به دلیل سبک زندگی مردم ایجاد می شود و با جلوگیری از عادت های سرطان زا مثل سیگار کشیدن، در معرض آفتاب و مواد شیمیایی قرار گرفتن می توان جلوی آن را گرفت. متغیرهای بی شما ر و ساختار ژنتیکی انسان ها باعث شده دانشمندان در پیدا کردن راه حلی برای درمان سرطان تردید داشته باشند.

آیا انسان ها در کهکشان تنها هستند؟

برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!

برخی معتقدند ما انسان ها تنها موجودات زنده در کهکشان هستیم. اما برخی دیگر معتقدند سیاره های مسکونی دیگری هم در این کهکشان وجود دارد. سیاره ها برای زندگی نیاز به یکسری عناصر و موقعیت های ضروری دارند تا موجودات زنده بتوانند در آن زندگی کنند. اما با کشف آب و گاز مشابه زمین و بقایای فسیل شده باکتری های کوچک در برخی سیارات نظر دانشمندان این است که ممکن است موجودات زنده دیگری هم به جز انسان ها در سیارات دیگر وجود داشته باشند.

آیا کهکشان نامحدود است؟

برخی از سوالاتی که علم از پاسخ به آنها عاجز است!

وقتی شب ها به آسمان نگاه می کنید ستاره های بی شماری را در آسمان می بینید. اما سوال اینجاست که آیا این کهکشان محدود است یا نامحدود؟ دانشمندان نظریات متفاوتی دارند و بعد از تحقیقاتی چند دریافتند که کهکشان شکل کروی ندارد. اما آیا این کهکشان مسطح نامحدود است؟ پاسخ این جواب ممکن نیست. به اعتقاد آن ها مه بانگ یا انفجار بزرگ باعث شده کهکشان به سرعت نور وسیع تر شود و جواب این سوال مثل خیلی چیزهای دیگر معماست.

این سوال ها مثل خیلی چیزهای دیگر ذهن شما را درگیر می کند اما از مهم ترین قسمت های تجربیات بشریت هستند.

بدونیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
3
10
اینکه انسان در این دنیا تنها هست یا نیست (نه فقط کهکشان)، دانشمندها بهش از جنبه آماری پاسخ دادن که هزاران (شاید هم بیشتر عددش رو نمیدونم) سیاره دیگه شبیه زمین وجود دارد و قطعا موجودات باهوش دیگه‌ای وجود دارند. البته این قطعا از لحاظ آماری هست و میتونه اصلا چیزی وجود نداشته باشه. در مورد کهکشان محدود یا نامحدود هست، ما قطعا میدونیم کهکشان محدود است و کهکشان ما یکی از میلیون‌ها و یا میلیاردها کهکشان هست که دنیا رو تشکیل دادند، ولی سوال این هست که دنیا نامحدود هست یا نه. یه نظریه وجود داره که میگه دنیاهای دیگری هم (دنیای ما شامل میلیاردها میلیارد ستاره و کهکشان و چیزهای دیگه هست) حتی با قوانینی متفاوت با قوانین موجود در این دنیا وجود داره که هیچ چیزی از اون دنیاها نمیدونیم. البته این فقط نظریه هست و چیزی قبل از مهبانگ رو شامل میشه و میگه مهبانگ یا چیزی شبیه به اون اتفاقی است که احتمالا برای دنیاهای دیگر هم رخ داده.
Aidin
|
Netherlands
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
10
در بحث کهکشان به نظرم واژه صحیح استفاده از کلمه کیهان می باشد(چه میدونم وا...)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
5
19
یکی دیگه از سولات بی جواب بشر این هستش:
وقتی میگن برق رفته ینی کجا رفته برق؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
پیچیده تر از این سؤال اینه که پشه ها شبها کجا میرن ؟
سید حسنی3نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
2
3
پاسخهای ساده ای دارد وقتی روح را بشناسیم
مگر در خواب میدانید خواب میبینید؟
باطری روح نباشد انسان جسدی متعفن بیش نیست
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
2
کائنات فقط شامل یک کهکشان نیست بلکه میلیارد ها کهکشان در کیهان وجود دارد که کره زمین در یکی از منظومه های ان کهکشان بنام راه شیری است و نزدیک ترین کهکشان همسایه کهکشان اندرومدا میباشد فاصله ما تا مرکز کهکشان راه شیری ۱۰۰ سال نوری است و محدود است و دور ترین کاوشگری که ناسا توانسته بفرسته کاوشگر ویجر ۱ است که توانسته ۱ سال نوری از زمین فاصله بگیرد در کهکشان راه شیری ناسا به کمک تلسکوپ هابل دنبال سیاره هایی میگردد که در مداری که به دور ستاره خود میگردند در نقطه سبز باشند یعنی نه انقدر داغ و نه ان قدر سرد که حیات را نابود کند نزدیک ترین منظومه که دارای چنین ویژگی است منظومه کپلر و دارای ۱۲۰۰ سال نوری فاصله از زمین این است دانشمندان و ریاضی دانان بر این باورند که فقط در کهکشان ما حدود ۱۰۰ هزار تمدن بیگانه وجود دارد و احتمالا ما در این دنیا تنها نیستیم
پاسخ ها
عباس
| |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
چرا بدون دلیل حرف میزنی؟ فوتون نور توی یک ثانیه تقریبا300 هزار کیلومتر ودر یک دقیقه18 میلیون کیلومتر و در یک ساعت 1.08 میلیارد کیلومتر و توی یک روز 26 میلیارد کیلومتر و توی یک ماه 777.6 میلیارد کیلومتر و در یک سال 9.4 ترلیون کیلومتر را طی میکند و شما میگی وویجر یک سال نوری از ما فاصله گرفته؟ نهایت سرعت وویجر 50 هزار کیلومتر در ساعت هست و در کل 15 دقیقه نوری از زمین دور شده توی این 30 سال سفرش مجید جان!!!
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
2
1
بهر حال حرف اول و اخر راscience خواهد گفت نه سایر رشته ها البته این کلمه به معنی علم یعنی دانستن نیست مشابه فارسی به بیان دقیق نداریم ته کلمه علم نه دانش اینرا بطور کامل معنی نمیکنند تجربه واثبات وتلاش برای تجربه جدید جانشین پیشرفته تر بجای قبلی مانند وسایل حرکتی وپیشرفتهای کاسکه واتوموبیل و................................اگر به بهثهای پروفسور هاوکینگ دقت شودمنظور بنده روشنتر میشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
2
منظور کیهان هستدکه اشتباها کهکشان ترجمه شده . خوب کهکشان که معلومه متناهی هست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
2
پشه ها روزا کجا میرن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
3
سوال دیگه اینکه وقتی به خاطر درد و التیام قرص یا دارو مصرف می کنیم دارو از کجا می فهمه کجامون درد می کنه؟
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
0
4
یکی دیگه از سوالات بی پاسخ : دنیای بعد از مرگ است که هنوز دانشمندان نمیدانند بعد از مرگ چه چیزی در انتظار انسان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
1
و البته اینکه چرا با ژن های خوب در ایران برخورد نمی شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
پشه ها روزها می روند به دستشویی و حمام و یا لابلای گل های طبیعی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
1
و سوال آخر اینکه چطور میشه با تابعیت یه کشور دیگه رئیس یکی از مهم ترین بانک های کشور شد و چند هزارمیلیارد تومن ناقابل را دزدید و فرار کرد رفت خارج
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
2
قطعه ای از آرامستان بهشت زهرا(س) بنام قطعه هنرمندان وجود دارد که بسیاری از آنان مهارتی در نواختن تنبک یا فلوت یا خوانندگی و هنرپیشگی داشته اند اما در سایر مهارتهای زندگی هرگز به پای پدر و مادرهای هنرمندی که با حداقل امکانات مادی و رفاهی وبا تلاش شبانه روزی فرزندانی سالم و صالح تربیت کرده اند ، نمی رسند!
به نظر شما کدامیک از این افراد ، هنرمند هستند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
1
سوال دیگه که دانشمندان دنیا از حل اون عاجز هستن : چطور بانک مرکزی یک کشور نسبت به فعالیت یک موسسه به مردم هشدار میدهد بعد از یک مدت پول مردم را هاپولی می کند؟ چطور ممکنه؟ چطور؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
به نظر من آسمان محدود است در روایات زیادی آمده که آسمان هفت طبقه دارد و علم هم این موضوع را پذیرفته ولی سوال شما این است که آیا آسمان محدود است یا نامحدود مانند سقف خانه میماند حدی دارد آسمان هم حدی دارد شاید بشر نتواند به آخر آسمان دست یابد ولی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار