دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید +تصاویر
کد خبر: ۹۸۰۵۰
تاریخ انتشار: 2018 January 20    -    ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
 پوپ آی یک روستای کارتونی و نوستالژیک در جزیره‌ی مالت است که با دیدنش بی شک به یاد خاطرات دوران کودکی خود میافتید. روستای پوپ آی، روستایی است که برای ساخت ملوان زبل در کشور مالت بنا شد. این روستا که به دهکده پوپ آی یا پناهگاه شیرین معروف است، دهکده‌ای جذاب، اما خالی از سکنه است.
 
دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید +تصاویر
همانطور که بالاتر گفتیم، این دهکده به دهکده‌ی کارتونی به پناهگاه شیرین نیز معروف است و در مالت واقع شده است. دهکده‌ی پوپ آی، در دنیای واقعی کاملا خالی از سکنه است و و هیچ کس را نمی‌توانید در سراسر آن بیابید که در این دهکده زندگی کند. این دهکده‌ی تخیلی و رنگارنک امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های کشور مالت به حساب می‌آید و سالانه افراد زیادی برای دیدن این دهکده‌ی بی سکنه، اما جذاب به این کشور کوچک اروپایی سفر می‌کنند. در خیالات دوران کودکی خیلی از ما، زمانی که کارتون‌های دوران کودکی را می‌دیدم، رویای زندگی در در یک یا چند تن از آن شهر‌ها و دهکده ها، به جای شخصیت‌های اصلی را داشته ایم، اما چند نفر شما رویای بودن در دهکده‌ای افسانه‌ای را که اسفناج هایش بسیار قدرت بخش است را داشته اید؟ اگر نمی‌دانستید که این دهکده وجود دارد، فکر می‌کنیم که خبر خوبی به شما داده ایم تا به یکی از شهر‌های رویایی دوران کودکی خود سفر کنید.

این مکان تفریحی فوق العاده زیبا و فانتزیبر اساس کارتون ملوان زبل ساخته شده است. وقتی به این مکان فانتزی و زیبا برای اولین بار قدم می‌گذارید، خواهید دید که هنوز هم با گذشت ۳۰ سال از ساخت این دهکده و کارتو ن. و فیلم ملوان زبل، این جاذبه‌ی دست ساز انسان، هنوز هم جذابیت خود را برای گردشگران از سراسر دنیا حفظ نموده است. در این دهکده‌ی مصنوعی، ملوان زبل، خانواده و دوستانش به گرمی از شما و دوستانتان پذیرایی و استقبال خواهند کرد و در تمامی سفر با شما خواهند بود. این دهکده‌ی زیبا با داشتن انواع و اقسام سرگرمی‌های مختلف و البته متنوع، محلی بسیار مناسب برای کودکان شما و حتی کودک درون شماست. این دهکده برنامه‌های آموزشی فراوانی برای کودکان و گروه‌های سنی خردسال در نظر گرفته است. دراین دهکده این امکان را دارید که جشن‌ها و مراسم هایتان را در آن جا برگزار نمایید. دهکده پوپ آی که در خلیج آنکور و در بخش شمال غربی جزیره مدیترانه‌ای کشور مالت قرار گرفته است، از دهکده‌ی ملینا که امکان سکونت در آن فراهم است، ۲ مایل فاصله دارد
 
دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید +تصاویر

 
این دهکده که ۳۳ سالی که از عمر آن می‌گذرد، هنوز هم جذابیت خود را همانند زمانی که فیلم در آن ساخته شد، حفظ نموده است. خانه‌های چوبی فانتزی و رنگارنگ آن، غروب زیبای خورشید خلیج زیبای آنکور که لحظات خیال انگیز را برای گردشگران و بازدیدکنندگان خود به وجود خواهد آورد، شما را قطعا به هیجان خواهد آورد. بودن در هر نقطه از این دهکده شما را غرق در خاطرات کودکی خود خواهد کرد. در گذر سال‌ها این دهکده‌ی مصنوعی تبدیل به موزه‌ای طبیعی شده است. حال بیایید با هم ببینیم که این دهکده چگونه به وجو آمد. پس از آنکه کارتون جذاب ملوان زبل در سال ۱۹۳۳ ساخته شد، به خاطر فروش موفقیت آمیزی که داشت، شرکت‌های فیلم سازی تصمیم گرفتند که فیلم سینماییاین کارتون پر مخاطب را نیز بسازند. برای ساخت این فیلم در ابتدا، مکان ساخت این فیلم را در جزیره‌ی مالت در نظر گرفتند و این گونه اولین قدم برای ساخت فیلم و دهکده‌ی ملوان زبل، برداشته شد. ساخت این فیلم در سال ۱۹۷۹ آغاز شد و در طی مراحل ساخت آن، ۱۶۵ نفر در مدت ۷ ماه برای ساختن آن وقت گذاشته و کار کردند.

در آخر سر در این دهکده، ۱۹ کلبه‌ی چوبی فانتزی ساخته شد. برای ساخت این کلبه‌های رنگارنگ، ۱۰۰‌ها کنده‌ی چوبی و چندین هزار تخته‌ی چوب از هلند به این دهکده آورده شد که البته شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مالت، کشوری بدون جنگل است و این در حالی است که کنده‌های چوبی به کار رفته برای ساخت بالای سقف‌های این دهکده از کانادا به این دهکده آورده شده بود. همچنین، ۲ هزار گالن رنگ و ۸ تن میخ نیز در ساخت این کلبه‌ها به کار برده شده است. همچنین موج شکنی که ۲۰۰ الی ۲۵۰ فوت است نیز در اطراف خلیج آنکور ساخته شد تا از محل فیلم برداری ملوان زبل محافظت کند. این دهکده در طول مدت ۷ ماه ساخته شد. تمام کلبه‌های این دهکده به نوعی ساخته شده اند که با نگاه و احساس اول، سبک زندگی دهه‌ی ۶۰ اروپایی را به بیننده به خوبی القا کند. با تمام این تلاش‌ها این دهکده امروزه تبدیل شده است به دهکده‌ای زیبا و فانتزی و رنگارنگ و البته با مزه ایی که امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های مالت می‌شناسیم و البته خالی از سکنه است.

پس از این که کار ساخت دهکده به پایان رسید. اقدام به ساخت فیلم آن صورت گرفت. فیلم برداری ملوان زبل در ژانویه‌ی سال ۱۹۸۰ شروع شد و در ژوئن همان سال نیز به اتمام رسید. این فیلم برگرفته از کتاب مصور سی گار است که با بازی رابین ویلیامز فقید و به کارگردانی روبرت آلتمن و همچنین با کمک‌های مالی شرکت‌های پارامون پیکچرز و والت دیزنی ساخته شده است. اگرچه این فیلم پایان یافته و دیگر ساخته نمی‌شود، اما این دهکده هنوز هم برای خیلی از گردشگران جذابیت خود را حفظ کرده است و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور و البته عجیب و فانتزی در مالت، باقی مانده است. برای رفتن به این مکان عجیب باید اول به والتا بروید و بعد از آن جا به دهکده سفر کنید. در این دهکده می‌توانید از کابین پوپ آی، ایستگاه آتش نشانی، مدرسه دریایی، لنگر الج، دفتر ارسال نامه ها، شرینی پزی معروف، کفاشی پوپ آی، موزه‌های کمیاب، ورود به سانتا، سانتا توی توون، فروشگاه، سرویس بهداشتی، و یک عالمه مکان دیگر که شما را هیجان زده خواهد کرد را خواهید دید.
الی گشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار