«بحران جنسی» و داده هاي اقتصادي
کد خبر: ۹۷۹۲۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 19    -    ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
فردی که برای به چشم فلان هنرپیشه سینما آمدن، از منابع ملی و صندوق های عمومی اختلاس می‌کند تا «تهیه کننده سینما» شود را نمی‌توان تنها با داده‌های «اقتصاد سیاسی» درک کرد. به عبارت دیگر، کسی که میلیاردها تومان از اموال عمومی را غارت می‌کند و به عرصه سینما می‌برد که در نهایت چهارتا هنرپیشه سینما را با اسم کوچک صدا کند، تنها با رجوع به آرای «فروید» قابل تحلیل است.
 بحران جنسی و داده هاي اقتصادي
 
بحران جنسی و داده هاي اقتصادي  به گزارش «تابناک باتو»؛ اگر «بحران جنسی» را به داده‌های اقتصادی و فرهنگی جامعه ایران اضافه نکنیم، «تحلیل وضع موجود» ناممکن ا‌ست. به این معنا، ما در کنار «مارکس»، به «فروید» نیز به شدت نیاز داریم.

برخی از رفتارهای جمعی جامعه ایرانی را نمی‌توان تنها بر اساس گزاره‌های سیاسی/اقتصادی و فرهنگی توضیح داد. از همین رو لازم است آنجا که «جامعه شناسی» از توضیح یک پدیده در می‌ماند، به سراغ «روانکاوی» رفت. جامعه‌ای که از «بحران جنسی» رنج می‌برد، قطعا از «بحران سیاسی-اقتصادی-اخلاقی» نیز رنج می‌برد.

انگیزه بسیاری از «فسادهای اقتصادی» ناشی از«بحران جنسی» است؛ به عبارت دیگر، اگر میل جنسی به شکل سازمان یافته سرکوب نشده بود، شاید ما شاهد این حجم از «فساد اقتصادی» برای داشتن زندگی «لاکچری» نبودیم. ولع بیمارگونه به «لاکچری» بیش از هر چیز حکایت از«بحران جنسی» جامعه دارد. در هیچ کجای جهان برای داشتن «رابطه جنسی» نیازی به این همه طلا و ویلا و ماشین شاسی بلند و برند نیست.

فردی که برای جذب جنس مخالف، لابی می‌کند تا«وام میلیاردی» بگیرد و با آن «مازراتی» بخرد را نمی‌توان تنها با «اقتصاد سیاسی» توضیح داد.

فردی که برای به چشم فلان هنرپیشه سینما آمدن، از منابع ملی و صندوق های عمومی اختلاس می‌کند تا «تهیه کننده سینما» شود را نمی‌توان تنها با داده‌های «اقتصاد سیاسی» درک کرد. به عبارت دیگر، کسی که میلیاردها تومان از اموال عمومی را غارت می‌کند و به عرصه سینما می‌برد که در نهایت چهارتا هنرپیشه سینما را با اسم کوچک صدا کند، تنها با رجوع به آرای «فروید» قابل تحلیل است.

ستایش ضمنی بخش‌هایی از جامعه از مفسدان اقتصادی را باید در پرتو «بحران جنسی» تحلیل کرد. تغییر الگوهای نسل جوان نیز تابعی از «بحران جنسی» است. ما با نسلی مواجه‌ایم که هر روز صبح با رویای «دن بیلزریان» بودن از خواب برمی‌خیزد، نه «چه گوآرا» شدن.

تبدیل شدن «مازراتی» به «هدف زندگی»، تنها در جامعه‌ای رخ می‌دهد که با «کمتر از مازراتی» نیازها و غرایز جنسی و عاطفی قابل برآورده شدن نیست.

جداسازی همه‌جانبه و سرکوب سازمان یافته میل، زنان را به «ابژه جنسی» مردان تبدیل کرده و متأسفانه بسیاری از زنان این موقعیت «کالابودگی» را پذیرفته‌اند. بخش وسیعی از آنها به میانجی این سرکوب سازمان یافته، تجربه جنسی را نه در مقام یک «نیاز بدیهی» بلکه به شکل نوعی «باخت» و «خسران» تصور می‌کنند که در ازای آن حتما باید چیزی بیش از آن تجربه را به دست آورند: پول، تصاحب عاطفی طرف رابطه، تضمین ازدواج و ... .

در مقابل اين احساس «باخت» و «خسران»، نوعى احساس «بُرد» و «زرنگى» نيز در مردان ديده مى شود. مضاف بر آنكه نگاه جامعه مردسالار، حقيقتا «باخت» و «خسران» را به ميانجى سركوب ميل بر زنان به شكلى مضاعف تحميل مى كند.

جداسازی همه‌جانبه وسرکوب سازمان یافته میل، بخش وسیعی از مردان را به «ریاضت‌کشان و بیماران جنسی»ای تبدیل کرده که در آنِ واحد هم از زنان متنفرند و هم شیفته. «زن ستیزی»، «تعرضات کلامی و فیزیکی»، ولع عجیب برای «بیشتر داشتن» و بیشتر دیده شدن به هر قیمت و در عین حال تقدیس های اغراق شده و گل درشت و ... را باید در پرتوی این سرکوب و البته آن «امتناع» تفسیر کرد.

 جداسازی همه‌جانبه و سرکوب سازمان یافته میل، برای عرصه‌های به شدت محدود اجتماع عمومی(رخدادهای فرهنگی-هنری، فستیوال ها و جشنواره ها و آیین ها و ...) کارکردی ثانویه پدید آورده است.

دارا بودن بالاترین سرانه جستجوی محتوای پورنوگرافیک در ایران، همه چیز را درباره جداسازی همه‌جانبه وسرکوب سازمان یافته میل توضیح می‌دهد.

در جامعه‌ای که بخش زیادی از زنان خود را «کالا» می‌بینند و بخش وسیعی از مردان خود را «خریدار»، «تجربه جنسی» به یک «تجارت طبقاتی» تبدیل می‌شود. تجارتی که نیروی محرکه و موجده و مولده آن «جداسازی جنسیتی» و سرکوب سازمان یافته میل است.

ما در کنار «حاشیه‌نشینان اقتصادی» با پدیده «حاشیه‌نشینان جنسی» نیز در جامعه رو به رو هستیم.

حجم «دریده گویی» و «گفتار پورنوگرافیک» نشانه «ریاضت جنسی» است؛ بدین معنا آنها که زیاد درباره «سکس» حرف می‌زنند، کمترین تجربه را در این زمینه دارند.

بحران جنسی همان نقطه‌ای است که همه مشترکا بر سرش سکوت می‌کنند و گروهی آن را به «بی بندوباری»و گروهی به «آسیب اجتماعی» تقلیل می‌دهد.

فقط به میانجی فروید است که ما می‌دانیم آنها که به شکلی اغراق شده «منزه» و «مبادی آداب» جلوه می‌کنند، حادترین تخیلات جنسی را در سر می‌پرورانند.

هر «تحلیلگر» یا «کنشگری» که درباره «بحران جنسی» سکوت می‌کند، باید درباره همه چیز سکوت کند.

نادر فتوره‌چی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
1
13
تحلیل خیلی خوبی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
9
دقیقا نکته همین جاست که یک میل ونیاز باید به صورت کنترل شده ارضا بشه و گر نه به صورت یک آسیب اجتماعی از یه جای دیگه میزنه بیرون.
سایه
|
India
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
7
1
احمقانه تر از این تحلیل وجود نداره
سید حسنی3نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
یک زمانی برای تکامل نیاز به ازدواج بود
تکمیل نصف دین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
5
تحليل بسيار عالي و جالبي بود
آرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
1
6
عالی بود تابناک. ممنون از شما که تابوی برخی مساأل حاد رو شکستین و دردهای زیر پوست رو باز می کنین
آقای بایکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
تحلیل فوق العاده عالی بود.
برخی از همسران از شرایط موجود نیز سوء استفاده میکنند!!!...
بنده الان چند سال است که بدلیل مشکلات مالی توسط همسرم بایکوت شده ام. و بیش از یک ساله که تحریم مطلق جنسی ام. زندگی به ظاهر شادی داریم، اما از درون پوسیده.
تنها به خاطر دخترم موندم.
نمیتونم بذارم دخترم عنوان بچه طلاق رو بگیره...
ولی صبرم بعد از حدود 8 الی 10 سال انواع بایکوت شدن ها، دیگه تمام شده.
نمیدونم با این بحران جنسی چطور برخورد کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار