«ترامپ» روزانه مشغول چه کاری است؟
کد خبر: ۹۷۸۹۸
تاریخ انتشار: 2018 January 18    -    ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
یک شبکه خبری آمریکایی به بررسی برنامه روزانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخته است.

منابع کاخ سفید به سی ان ان گفتند: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح بیدار می‌شود و شروع به تماس گرفتن با مشاوران و نمایندگان تا ساعت ۶ صبح می‌کند.

رانی جکسون پزشک کاخ سفید که هفته گذشته نخستین ارزیابی فیزیکی رسمی از وضعیت سلامتی ترامپ را انجام داده است، وضعیت سلامتی فیزیکی و روانی رئیس جمهور آمریکا را اعلام کرده است.

ترامپ روز کاری خود را پس از ۴ یا ۵ ساعت خواب آغاز می‌کند. دکتر جکسون به ترامپ توصیه کرده است تا ۱۰ تا ۱۵ پوند از وزن ۲۳۹ پوندی اش را طی یک سال آینده کاهش دهد.

به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر وقت خود را در شرایط کنونی بر روی سر و سامان دادن به وضعیت کارکنان و مشاوران سابق کاخ سفید متمرکز کرده است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در این باره به سی ان ان گفت: همان طور که قبلا گفته ایم، ترامپ غالبا با رهبران خارجی، مقام‌های کابینه، نمایندگان و سایر مقام‌های ارشد در ساعات نخست فعالیت روزانه اش، به صورت تلفنی صحبت می‌کند.

ترامپ ترجیح می‌دهد تا روز خود را در جایی که بیشتر احساس آرامش و راحتی می‌کند، آغاز کند یعنی اقامتگاه خصوصی اش. دستیاران و مشاوران ترامپ گفته اند که رئیس جمهور دوست دارد صبح خود را در آنجا سپری کند چرا که آنجا احساس راحتی و آسایش بیشتری می‌کند تا در دفتر کار رسمی اش در کاخ سفید.

صبح

زمانی که ترامپ از خواب بیدار می‌شود، بیشتر صبح خود را در اتاق بیضی زرد در طبقه دوم کاخ سفید سپری می‌کند در حالی که در یک دستش گوشی تلفن همراهی است که می‌تواند از طریق آن توئیت کند و در دست دیگرش تلفن مستقیم کاخ سفید. در اطراف وی صفحه‌های نخست روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال و واشنگتن تایمز قرار دارد.

ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا نیست که دفتر بیضی زرد در کاخ سفید را به اتاق مطالعه اش تبدیل کرده است. فرانکلین روزولت نیز از این اتاق به عنوان دفتر کارش استفاده می‌کرد و از همین جا بود که حمله ژاپن به پیرل هاربور را متوجه شد.

این گزارش افزود: تنها گروه خاصی از کارکنان کاخ سفید زمانی که صبح‌ها در دفتر زرد بیضی است با ترامپ دیدار می‌کنند. آن هم تنها به خاطر این است که این افراد از سوی ترامپ احضار می‌شوند: جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید، مشاوران ارشدش یعنی دینا پاول، جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ. هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز برخی اوقات به ترامپ ملحق می‌شود، اگر وی قصد گفتگوی تلفنی با یک رهبر خارجی را داشته باشد.

با نزدیک شدن به ظهر، رئیس جمهور گذراندن وقت در اقامتگاهش را پایان می‌دهد و برای شرکت در جلسات و برقراری تماس‌های تلفنی به وست وینگ می‌رود. اکثر تلویزیون‌های نصب شده در وست وینگ مجهز به سیستم‌های چند تصویری است تا به مشاوران و دستیاران ترامپ اجازه دهد تا به طور همزمان نگاهی به شبکه‌های خبری مختلف داشته باشند. ولی ترامپ معمولا یک شبکه را برای تماشا انتخاب می‌کند. پست‌های توئیتری ترامپ نشان می‌دهد که او غالبا شبکه فاکس نیوز را مشاهده می‌کند.

گوشی‌های تلفن

ترامپ گوشی‌های تلفن همراه متعددی دارد که مشاوران ارشد وی به طور خصوصی به آن‌ها ترامپ ۱ و ترامپ ۲ می‌گویند، ولی ترامپ ترجیح می‌دهد تا مکالمات خود را از طریق خط ثابت کاخ سفید انجام دهد. اینکه ترامپ با چه کسی تماس بگیرد، بستگی به وقت روز دارد. معمولا صبح‌ها با کارکنان و نمایندگان تماس می‌گیرد. بعدا پس از آنکه از اخبار روز مطلع شد، با کارکنان سابق و دوستان قدیمی اش تماس می‌گیرد تا از آن‌ها مشورت بگیرد.

یکی از مشاوران ترامپ بر این باور است که این رفتار رئیس جمهور آمریکا به خاطر آن است که جان کلی معمولا در ساعت ۶ از کاخ سفید بیرون می‌رود و ترامپ بار دیگر آزاد است تا هر کاری دوست دارد انجام دهد.

جان کلی برای برقراری نظم در داخل کاخ سفید، تصمیم گرفته است تا کلیه تماس‌های دریافتی رئیس جمهور را زیر نظر بگیرد. 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار