بازار عجیب جادوگران در بولیوی +عکس
کد خبر: ۹۷۸۳۶
تاریخ انتشار: 2018 January 19    -    ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
در امتداد خیابان سنگفرش شده‌ای در محله قدیمی «لا پاز» در بولیوی پیرزن‌ها با لباس سنتی کوه‌های آند که شامل پیراهن بلند رنگارنگ و کلاه مخصوص می‌شود، در مقابل محصولاتشان نشسته اند و بازار مشهور جادوگران را تشکیل داده اند. این بازار همه لوازم جادوگری از طلسم و انواع گیاهان و سنگ‌های شانس و قورباغه تا مجسمه‌های سرامیکی، پر جغد، لاکپشت خشک شده، ستاره دریایی، مار و ... را دارد.
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 

بسیاری از آن‌ها در مراسم مذهبی بزرگداشت ارواح آیمارا استفاده می‌شوند. بقیه برای کسب سلامتی، عشق، هوش، شادی، ثروت و طول عمر استفاده می‌شوند. هرچند بیشتر مردم بولیوی کاتولیک هستند، اما عده بسیار کمی از آن‌ها واقعا به آئین مسیحیت عمل می‌کنند. در عوض مردم محلی از سنت‌های باستانی خود پیروی می‌کنند و به پیشگویان و جادوگرانی مراجعه می‌کنند که یاتیری نامیده می‌شوند. آن‌ها با کلاه‌های سیاه و کیسه هایی که حاوی طلسم، پودرهای شانس، زیبایی و باروری هستند به راحتی قابل شناسایی هستند. این جادوگران دشمنان شما را طلسم می‌کنند یا کاری می‌کنند که بچه‌ها در مدرسه نمره خوبی بگیرند. برخی از آن‌ها حتی پکیج‌های آماده برای مشکلات مختلف دارند.
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 

یکی از جالبترین مواردی که در این بازار یافت می‌شود جنین خشک شده شتر لاما است. طبق باورهای سنتی، خانواده‌ها باید با دفن جنین لاما زیر پایه‌های خانه جدید خود از خدای پاچاماما طلب سلامتی، حفاظت، شادی و خوش شانسی کنند. تقریبا تمام خانواده‌های بولیوی یک جنین شتر لاما زیر خانه خود دارند.
 
 بازار عجیب جادوگران در بولیوی

خوشبختانه تعداد بسیار زیادی جنین لاما وجود دارد که به طور طبیعی در دو هفتگی یا نزدیک به زمان تولد سقط شده یا مرده به دنیا آمده اند. برخی از این جنین‌ها هم از لاماهای بارداری به دست می‌آیند که کشته شده اند. قربانی کردن لاما هنوز نقش مهمی در بسیاری آئین‌های مذهبی بولیوی دارد. به طور مثال هر سال معدنچیان سراسر آلتی پلانو برای آرام کردن خدای زیر زمین لاما قربانی می‌کنند. سپس ورودی معدن، ماشین آلات و رگه‌های فعال معدنی را به خون حیوان آغشته می‌کنند. به همین دلیل جنین‌های لاما در بازار جادوگران در تمام اندازه‌ها وجود دارد. در چند سال اخیر بیشتر مشتریان بازار جادوگران، مردم محلی نیستند بلکه گردشگرانی هستند که اجناس عجیب و غریب آن‌ها را به عنوان سوغات به خانه می‌برند.
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی 
 
بازار عجیب جادوگران در بولیوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار