قطع انگشت نوزاد به علت سهل‌ انگاری پرستار
کد خبر: ۹۷۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
در اواخر آذرماه خبر قطع انگشت یک نوزاد به دلیل سهل‌انگاری پرستار در بیمارستان بم و قول مساعد مسئولین مبنی بر مداوای این نوزاد در شبکه‌های خبری منتشر شد، بنابراین پس از گذشت چند هفته ایسنا پیگیر وضعیت این نوزاد شد.

 پدر این نوزاد اظهار کرد: نوزاد ما روز یکشنبه ۲۶ آذرماه بدنیا آمد و به علت مشکل ریوی درون دستگاه قرار گرفت، به هنگام ترخیص نوازد(روز پنج شنبه ۳۰ آذرماه) متوجه قطع یک بند از انگشت سبابه دست چپ نوزاد شدیم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مسئولان بیمارستان افلاطونیان قول همکاری دادند تا این که روز شنبه نوزاد به بیمارستان مهرگان کرمان اعزام شد.

پدر نوزاد افزود: انگشت نوزاد در بیمارستان مهرگان کرمان توسط دکتر «یوسفی» جراح زیبایی پیوند خورد و هم اکنون نوزاد مرخص شده است، قابل ذکر است که هزینه‌های درمان و پیوند انگشت نوزاد نیز توسط بیمارستان افلاطونیان پرداخت شده است.

وی در خصوص حال عمومی نوزاد خاطر نشان کرد: حال عمومی نوزاد پس از پیوند مناسب است.

«اشرف‌زاده» سرپرستار(مترون) بیمارستان افلاطونیان نیز با ابراز تأسف از اتفاق رخ داده به ایسنا می‌گوید: خطا و اشتباه پزشکی بخش غیرقابل انکار در حوزه درمان است، حمایت لازم را از خانواده این نوزاد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به اتفاق رخ داده بی تفاوت نبودیم و همه تلاش خود را برای بهبودی نوزاد و برطرف کردن مشکل وی انجام دادیم.

سرپرستار بیمارستان افلاطونیان تصریح کرد: پس از مشاوره متخصص ارتوپد بیمارستان پاستور بم، اقدام لازم برای انتقال نوزاد به بیمارستان خصوصی مهرگان کرمان صورت گرفت.

«صدیقه صیادی» مدیر داخلی بیمارستان افلاطونیان بم نیز می‌گوید: بیمارستان افلاطونیان هزینه‌های لازم برای انتقال، عمل پیوند و ترمیم انگشت نوزاد را برعهده گرفته و هماهنگی لازم را با دکتر« یوسفی»(متخصص زیبایی و جراح) این عمل در روز شنبه ۲ دی در بیمارستان مهرگان کرمان انجام شد.

وی ادامه داد: همه پرسنل این بیمارستان تلاش خود را صرف رضایت خانواده‌های بیماران و بیماران از جمله این مورد اخیر کرده‌ایم تا با رضایت کامل از بیمارستان خارج شوند و خبرهای منتشر شده در برخی گروه‌ها و کانال‌ها مبنی بر عدم همراهی بیمارستان با خانواده نوزاد صحت ندارد.

«محمدرضا رستمی» رئیس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی بم در رابطه با این موضوع چنین گفت: از ابتدای این رخداد در جریان همه ماجرا قرار گرفتیم و با وجود این که هیچ شکوائیه‌ای از سوی خانواده نوزاد مطرح نشده بود، اما برحسب وظیفه ذاتی و مسئولیت کاری، پیگیر این موضوع بوده‌ایم تا مشکل این نوزاد و خانواده‌اش سریعاً برطرف شود.

رستمی افزود: اشتباهات پزشکی همواره در هر مرکز درمانی رخ می‌دهد اما باید علت آن مشخص شود و اگر قصور و خطایی صورت گرفته است برخورد شود تا شاهد تکرار آن نباشیم.  
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
2
آفرين! خطاي پزشكي با تعهد كادر بيمارستان مي تواند قابل جبران باشد. آنچه در مردم احساس سرخوردگي و ناراحتي پيش مي آورد بي تفاوتي پس از خطاست كه معمولا مي تواند عواقب سنگين داشته باشد! بنده به نوبه خود از اين كادر متعهد سپاسگزارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار