فقیرترین ایالت آمریکا کجاست؟
کد خبر: ۹۷۶۸۴
تاریخ انتشار: 2018 January 16    -    ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
پایگاه اینترنتی روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی تحلیلی نوشت کالیفرنیا فقیرترین ایالات آمریکاست و از هر 5 نفر یک نفر از ساکنان این ایالت زیر خط فقر زندگی می کنند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به قلم «کری جاسون» نوشت «حدس بزنید کدام ایالت بالاترین میزان فقر در میان ایالات آمریکا را دارد؟ آن ایالت، می سی سی پی، نیومکزیکو یا غرب ویرجینیا نیست بلکه کالیفرنیاست که تقریبا از 5 نفر از سکنه آن یک نفر فقیر است. این آماری است که اداره سرشماری و آمار آمریکا در بررسی معیارهای فقر با بررسی فاکتورهایی مانند هزینه های مسکن، غذا، خدمات رفاهی و پوشاک منتشر کرده است.

با توجه به افزایش میزان مشاغل و رونق اقتصادی صنایع، این سوال بوجود می آید که چرا کالیفرنیا عقب افتاده است، به خصوص هنگامی که تولید ناخالص داخلی سرانه در دو سال گذشته و در مقایسه با میانگین ایالات متحده در طول پنج سال پایانی سال 2016 به حدود دو برابر افزایش یافته است (دوازده و نیم درصد در مقایسه با شش ممیز 27 صدم درصد).

این افزایش میزان سطح فقر درحالی است که سیاستگذاران و مقامات کالیفرنیا دست از جنگ با فقر برنداشته اند و همچنان به تلاش های خود ادامه می دهند. مقامات دولتی هزینه های هنگفتی را در این زمینه صرف کرده اند. حتی در برخی موارد ساکنانی با درآمد 200 درصدی بالاتر از سطح فقر نیز از کمکهای دولتی استفاده کردند. طبق داده های آماری، ایالت کالیفرنیا و دولتهای محلی بین سالهای 1992 تا 2015 تقریبا 958 میلیارد دلار برای برنامه رفاه اجتماعی عمومی هزینه کرده اند. کالیفرنیا که 12 درصد جمعیت آمریکایی را شامل می شود، امروزه تقریبا جایی است که یک سوم ساکنین آن از مزایای رفاه اجتماعی کشور بهره می برند.

براساس این گزارش، هزینه های سخاوتمندانه نه تنها میزان فقر را کاهش نداده است بلکه به نظر می رسد که آن را بدتر کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است کالیفرنیا با این همه ثروت و تلاش مقامات آن، فقیرترین ایالت آمریکاست.

 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار