ژاپن علت گرم شدن زمین را یافت
کد خبر: ۹۷۶۵۶
تاریخ انتشار: 2018 January 15    -    ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
نشانه‌های این گرما را می‌توان در تغییرات آب و هوایی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و ذوب شدن یخ قطب شمال دید. گروه آب و هوایی کوپرنیک، اولین سازمان بین المللی هواشناسی برای گزارش آب و هوایی در سال 2017 میلادی ( برابر با سال 1396 هجری شمسی) گفت که دمای متوسط جهان تا پیش از صنعتی شدن 14/7درجه سانتیگراد بود که بعد از این دوران بیش از 1/2درجه سلسیوس افزایش پیدا کرده است. این سازمان اعلام کرد که سال قبل از 2016 میلادی ( برابر با سال 1395 هجری شمسی ) کمی خنک‌تر خواهد بود و همین‌طور سال به سال در حال گرم‌تر شدن است. مطالعات سازمان کوپرنیک پیش‌بینی کرده است که این گرم شدن کره زمین ادامه دار خواهد بود.

بر اساس گزارش وزارت محیط زیست ژاپن، گاز متان در مزارع و برخی شهرهای دنیا از جمله در چین، پاکستان و برزیل بیشتر از حد مجاز است. متان یک گاز گلخانه‌ای‌ست که به عنوان سوخت به کار می‌رود و ماده اصلی گاز طبیعی‌ست و از تجزیه مواد گیاهی در نواحی مردابی تشکیل می‌شود. این گاز به خاطر توانایی جذب گرما به مقدار فراوان، اثر گلخانه‌ای بیشتری نسبت به «کربن دی اکسید» دارد.

یافته‌های این تحقیق را ماهواره « ایبوکی » به زمین فرستاد. این ماهواره با هدف جمع‌آوری اطلاعات درباره گازهای گلخانه‌ای به فضا پرتاب شد.

وزارت محیط زیست ژاپن با آنالیز اطلاعات ارسالی این ماهواره تحقیقاتی را کشف کرد که تراکم گاز متان در اطراف شهرهای «چگندو» و «چونگ چینگ» در چین و «لاهور» در شرق پاکستان و همچنین جنوب برزیل جایی که مزارع بزرگی وجود دارد، بیشتر است.

گاز متان که از فعالیت‌های دامداری و دفع زباله ایجاد می‌شود و 20 برابر بیشتر از دی‌اکسیدکربن در گرم شدن زمین مؤثر است و اعتقاد بر این است که یکی از علل گرم شدن کره زمین است.
منبع: جام نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار