جزئیات ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۷
کد خبر: ۹۷۶۲۴
تاریخ انتشار: 2018 January 15    -    ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
 مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به جزئیات ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۷، هزینه ثبت‌نام و شرایط انتخاب دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی را اعلام کرد.


حسین توکلی درباره جزئیات ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۷ اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و کدرشته‌های تحصیلی آزمون دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۷ از اول بهمن

وی افزود: ثبت نام این آزمون از یک‌شنبه اول بهمن ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و در یک‌شنبه ۸ بهمن ۹۶ پایان می‌پذیرد. همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام یا دفترچه شماره یک همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روی سایت قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با مطالعه آن برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنما در صورت واجد شرایط بودن با رعایت ضوابط مربوط نسبت به ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۷ اقدام کنند و پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی از طریق کارت‌های شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است.

هزینه ثبت‌نام در آزمون سراسری ۹۷

توکلی ادامه داد: داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت‌نام باید مبلغ ۲۲ هزار تومان از طریق کارت‌های متصل به شبکه شتاب پرداخت و پس از آن نسبت به دریافت کارت اعتباری ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین در مراحل مختلف آزمون خدمات ارسال پیام کوتاه در نظر گرفته شده است که داوطلبان در صورت تمایل به استفاده می‌توانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت ۵۰۰ تومان از این خدمات بهره‌مند شوند.

شرایط شرکت در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه

وی تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی و فارغ‌التحصیلان دوره پیش‌دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود می‌توانند متقاضی یکی از گروه‌های آموزشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی شوند و در این آزمون به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و زبان‌های خارجه اجازه داده شده است در صورت علاقه در گروه هنر ثبت‌نام و مبلغ ۲۲ هزار تومان دیگر پرداخت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷ به داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر اجازه داده شده است در صورت علاقه به گروه زبان‌های خارجه علاقمندی خود را اعلام و نسبت به پرداخت ۲۲ هزار تومان دیگر اقدام کنند. همچنین اگر داوطلبان علاقمند به شرکت در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستند، ضمن اعلام علاقمندی خود نسبت به پرداخت ۱۱ هزار تومان دیگر اقدام و کارت اعتباری مربوط را دریافت کنند.

توکلی مطرح کرد: درباره اعلام علاقمندی به پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در صورت اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش دانشجو موضوع در زمان دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون یا انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

وی به داوطلبان متذکر شد که پس از ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری می‌توانند در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت‌نامی از آن یک نسخه پرینت تهیه کنند. همچنین آزمون سراسری سال ۹۷ در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه هفتم و هشتم تیر سال ۹۷ برگزار خواهد شد و نتیجه اولیه به صورت کارنامه دهه دوم مرداد ۹۷ منتشر خواهد شد.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار