نحوه تمرینات کالری سوز
کد خبر: ۹۷۴۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2015 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
برای آب شدن چربی های دور شکم و کلا چربیهای اضافی بدنتون، باید رژیم غذایی مناسب و در کنارش تمرینات هوازی انجام بدید تا آروم آروم از سطح چربیهای بدنتون کاسته بشه و...
بدن انسان دارای 5 لایه اصلی است که ما بدنسازان با 4 لایه از این 5 لایه سروکار داریم؛

لایه اول: پوست
لایه دوم: آب زیر پوست
لایه سوم: بافت چربی
لایه چهارم: بافت عضله
لایه پنجم: استخوان

دوستانی که برای وزن کم کردن یا همون «چربی سوزی» در باشگاه ها ثبت نام می کنند و متأسفانه مربیان فاقد کوچکترین اطلاعاتی گیرشون میاد، باید این رو بدونند که اگه شما روزی 1 میلیون بار هم شکم کار کنید، هیچ وقت عضلات شکمتون خودش رو نشون نمی ده و روی عضلات بدن، لایه چربی نشسته (لایه 3 بر روی لایه 4).

برای از بین بردن این لایه، حتما باید کالری سوزی انجام بشه تا از سطح چربی بدنتون آروم آروم کاسته شه.
تعریف چربی: به مازاد کالری هایی که ما در طول روز از منابع مختلف غذایی دریافت می کنیم، چربی گفته میشه. چربی ها از مازاد مغذی هایی مثل: پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها، به وجود میاد.

نحوه تمرینات کالری سوز


تمرینات هوازی


به هر فعالیتی که از 3 دقیقه بیشتر بطول بیانجامد اطلاق میشه که بدن بواسطه آن، نیاز بیشتری به اکسیژن پیدا کنه و تکرار ضربان قلب بالای 100 تکرار برسه. مثل پیاده روی سریع، دویدن آهسته، دوچرخه زدن، شنا و دستگاه هایی که در باشگاه ها برای تمرینات هوازی وجود داره.

در چنین فعالیت هاییه که بدن، شروع به چربی سوزی میکنه. تازه اون هم بعد از دقیقه 8/10 به بعد. قبل از اون، چیزی که شما از صبح تا اون لحظه میل کردید می سوزه. برای همینه که میگن: تمرینات هوازی باید قبل از صبحانه انجام بشه چون معده خالیه و کوچکترین فعالیتی، انرژیش از چربی های بدن گرفته میشه.

من نمی دونم چرا آنقدر این مربیان (مربی نماها) در باشگاه ها، چه بانوان و چه آقایون. کسی که 20 کیلو اضافه وزن داره رو میبرن رو میز شکم و بهش به زور میگن باید 30 تا شکم بری، اونم 5 ست ! یکی نیست به اینها بگه که این شاگرد بنده خدا طی 2 هفته، تمرین زده میشه و دیگه نمیاد.

دوستانی که میرید در باشگاه ها و برای کاهش وزن ثبت نام می کنید، یادتون باشه شما تا چند ماه اول، فقط باید کمی تمرینات وزنه انجام بدید تا از تحلیل رفتن عضلاتتون جلوگیری کنه و 70% انرژیتون رو باید برای تمرینات هوازی بعد از وزنه، اختصاص بدید که پیشنهاد میکنم بجای تردمیل از دوچرخه ثابت استفاده کنید. البته هر 2 هفته در میون، یک هفته نوع تمرینات هوازیتون رو عوض کنید و بعد از اینکه 4/5 ماه تمرینات هوازی و تمرکزتون رو روی چربی سوزی گذاشتید و وزن بدنتون سبکتر شد و تونستید کاملا راحت و سبک بشید، اون موقع است که باید رو عضلات شکمتون کار کنید تا هم قوی بشه و هم فرم بگیره و رشد کنه.

خواهشا اگه کسی چنین بلایی سرش میاد، بیشتر دقت کنه.
یه مسأله مهم دیگه هم هست که باید بگم: یادتون باشه برای کسی که 15 کیلو یا بیشتر اضافه وزن داره، اصلا اصلا اصلا نیازی به چربی سوز نیست. با یه رژیم غذایی مناسب و کمی فعالیت هوازی، میتونه به راحتی 10 کیلو کم کنه. چربی سوزها برای چند کیلوی آخر وزن بدن باید مصرف بشه تا چربی های لجباز رو از بین ببره. پول الکی ندید لطفا، اون هم تو این گرونیه بازار... .

یادتون باشه که این خود بدنه که تصمیم می گیره از کجا چربی سوزی انجام بشه. دیدید خیلیها رو که تا 4/5 کیلو وزن کم میکنند، سریع صورتشون تو رفتگی پیدا میکنه و لاغر میشه ولی خیلی ها هم هستند که 20 کیلو کم شدند، ولی صورتشون کوچکترین تغییری نکرده. معمولا معمولا چربی سوزی از پایین بدن شروع میشه ولی این برمیگیرده به ژنتیک بدن هر فردی و خیلیها هستند که چربی سوزیشون از میانه بدنشون شروع میشه مثل شکمشون و اطراف باسن.

پس متوجه شدید؟! برای آب شدن چربی های دور شکم و کلا چربیهای اضافی بدنتون، باید رژیم غذایی مناسب و در کنارش تمرینات هوازی انجام بدید تا آروم آروم از سطح چربیهای بدنتون کاسته بشه و این رو هم فراموش نکنید، هر گونه عجله کردن در روند چربی سوزی و استفاده بیش از حد از چربی سوزها، باعث میشه که پوستتون حالت چروکیده بشه و ترک های پوستی برداره و هم اینکه بعد از اینکه وزن کم کردید، دوباره سریع بحالت اولیه برمی گردید. مربیتون البته اگه علمش رو داشه باشه، باید طوری براتون برنامه ریزی کنه که ماهی نهایتا نهایتا 3 کیلو وزن کم کنید نه بیشتر.بارژيم غذايي بارژيم غذايي و نخوردن چربي است كه مي توان چربي از دست داد ولاغرشد درغير اين صورت فقط با ورزش هاي روزمره اضافه وزن نخواهيم داشت.

tehranfitness.ir
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
1
41
متشکرم، راهنمایی های مفیدی بود
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
1
17
تشکر از اطلاع رسانی بسیار مفید و با ارزش. به این میگن یک خبر حرفه ای.
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
13
درو بر شما
راهنماییتون کاربردی ، متین و منطقی بود
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
7
از راهنمایی خوبتون متشکرم
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
5
ممنون از اطلاعات مختصر و مفیدتون..
اسحاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
4
بسیار خوب و اموزنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
3
ایول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
3
عالی بود متشکرم از این مطلب کاملا علمی و منطقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار