کیسه هوای معیوب در خودروهای فورد جان ۲ نفر را گرفت
کد خبر: ۹۷۴۰۰
تاریخ انتشار: 2018 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
به نقل از رویترز، شرکت فورد موتور با اعلام اینکه تاکنون دو نفر به علت وجود اشکال در سیستم کیسه هوای خودرو‌های پیکاپ قدیمی این شرکت جان خود را از دست داده اند از ۲۹۰۰ مالک این خودرو‌ها در آمریکای شمالی خواست تا زمان تعویض قطعات معیوب این خودرو‌ها به هیچ وجه با آن‌ها رانندگی نکنند. این کیسه‌های هوای معیوب ساخت شرکت تاکاتای ژاپن بوده اند.

دومین شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا گفته این موارد منجر به مرگ در خودرو‌های فورد رنجر ۲۰۰۶ رخ داده اند. تاکنون دست کم ۲۱ نفر در سراسر جهان به دلیل وجود اشکال در سیستم باد کننده کیسه‌های هوای شرکت تاکاتا که در برند‌های مختلف خودرو به کار رفته جان خود را از دست داده اند. کیسه‌های هوای مذکور بعد از باد شدن پاره شده و قطعات فلزی در داخل بدن راننده فرو می‌رود. این ایراد موجب به راه افتادن بزرگترین فراخوان رفع عیب تاریخ صنعت خودروسازی جهان شده است. ۱۹ مورد مرگ دیگر در خودرو‌های شرکت هوندا موتور و عمدتا در آمریکا رخ داده است.

شرکت فورد همچنین یک فراخوان جدید برای خودرو‌هایی قبلا در سال ۲۰۱۶ فراخوانده بود، اعلام کرده است. از این ۳۹۱ هزار دستگاه خودروی رنجر ساخت سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، ۲۹۰۰ دستگاه مجددا برای رفع عیب فرا خوانده شده اند. ۲۷۰۰ دستگاه از این خودرو‌ها در بازار آمریکا و حدود ۲۰۰ دستگاه در بازار کانادا فروخته شده اند.

بر اساس این گزارش، سرنشینان این ۲۹۰۰ دستگاه خودرو در معرض بالاترین درجه ریسک قرار دارند.

شرکت مزدا موتور نیز اعلام کرده که این شرکت نیز با صدور فراخوانی مشابه، از رانندگان برخی کامیون‌های سری بی مزدا ۲۰۰۶ خواهد خواست تا به صورت فوری رانندگی با این خودرو‌ها را متوقف کنند. شرکت تاکاتا هنوز واکنشی به این هشدار فوری شرکت فورد نشان نداده است. 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار