برای کارت ملی هوشمند نیازی به تعویض شناسنامه است؟
کد خبر: ۹۷۳۸۷
تاریخ انتشار: 2018 January 13    -    ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند، الزامی نیست، گفت: کسی که شناسنامه‌اش مستعمل و کهنه شده یا تغییراتی هویتی داشته باشد، بایستی برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.

سیف‌الله ابوترابی  با بیان اینکه تعویض شناسنامه برای دریافت کارت ملی هوشمند اجباری نیست، اظهار کرد: اگر شناسنامه‌ای مستعمل و کهنه شده ویا فرد در هویتش تغییراتی ایجاد شده باشد،بایستی فرد برای دریافت کارت ملی هوشمند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کند.در حقیقت این مستعمل شدن و تغییر هویت شناسنامه شامل ناخوانایی،کم رنگ شدن شناسنامه، پارگی عکس ، تغییر نام و نام‌خانوادگی و امور هویتی است.در غیر این صورت تعویض شناسنامه برای اخذ کارت ملی هوشمند الزامی نیست.

وی در ادامه درباره مدت زمان تعویض شناسنامه برای متقاضیان آن افزود: تعویض شناسنامه در شهرستان‌ها از یک تا سه روز و در تهران نیز کمتر از یکماه خواهد بود. البته در تلاش هستیم که این زمان را در تهران به یک هفته کاهش دهیم.

ابوترابی در ادامه همچنین به ایستگاه‌های سیار برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: در مراکز نگه‌داری سالمندان درخواست ایستگاه سیار داده می‌شود و این ایستگاه‌ها در این مراکز مستقر می‌شوند؛ اما برای خانواده‌های که سالمند در خانه دارند و امکان خروج آنها از خانه وجود ندارد هم استقرار این ایستگاه‌های سیار بایستی با هماهنگی دفاتر پست محله باشد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: در این شرایط ابتدا بایستی مراحل تکمیل ثبت‌نام برای این افراد صورت گیرد و سپس با هماهنگی با یکی از دفاتر پست محل زندگیشان، درخواست ایستگاه سیار داده شود و در نهایت پست، ایستگاه‌های سیار را برای این افراد می‌فرستد.

 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار