برجسته ترین فانوس های دریایی جهان
کد خبر: ۹۷۲۸۳
تاریخ انتشار: 2018 January 12    -    ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
فانوس‌های دریایی در گذشته به منظور هدایت کشتی‌ها در مسیر درست و آگاه بودن از مسیری که پیش رو دارند، کاربرد داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی این فانوس‌ها، کارایی خود را از دست دادند، اما ساختمان و بقایای آن‌ها هنوز در میان آب باقی مانده است.
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان   به گزارش «تابناک باتو»؛ فانوس دریایی، یک کمک ناوبری در دریا‌ها محسوب می‌شد که بر فراز ساختمانی به شکل برج در میان آب قرار می‌گرفت. این وسیله به دریانوردان کمک می‌کرد تا دقیقا بدانند کجا هستند و از بروز اتفاقات احتمالی جلوگیری می‌کرد.

فانوس‌های دریایی در گذشته به منظور هدایت کشتی‌ها در مسیر درست و آگاه بودن از مسیری که پیش رو دارند، کاربرد داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی این فانوس‌ها، کارایی خود را از دست دادند، اما ساختمان و بقایای آن‌ها هنوز در میان آب باقی مانده است. دیگر حتی انسانی هم در آن‌ها وجود ندارد که حس زندگی را باقی نگه دارد، به همین دلیل بسیاری از فانوس‌های فراموش‌شده در جهان، اکنون به مجسمه‌ای تنها تبدیل شده‌اند. به رغم این که این فانوس‌ها ظاهری تنها دارند، اما زیبایی فراموش‌نشدنی خود را حفظ کرده‌اند که هنوز هم مورد توجه گردشگران و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند.

فانوس دریایی استرومبولیکچیو (STROMBOLICCHIO)، استرومبولی (Stromboli)، ایتالیا
 
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 

فانوس دریایی استرومبولیکچیو، بر روی تخته سنگی آتشفشانی در دریای Tyrrhenian در ایتالیا قرار دارد. تاریخ ساخت این فانوس دریایی به سال ۱۹۰۵ باز می‌گردد. چشم‌انداز این فانوس از راه دور که بر روی دودکش آتشفشان سابق قرار دارد، همانند یک جزیره‌ی تنها است. همچنین بخشی از جزایر آیولین (Aeolian)، که یونانیان معتقد بودند، خانه‌ی خدای باد‌ها است، به شمار می‌آید. بازدید‌کنندگان می‌توانند یک پیاده‌روی تا خود فانوس داشته باشند، اما این مسیر کمی خطرناک است و باید مراقب و هوشیار باشید.

فانوس دریایی وایت‌فورد (Llanmadoc) (WHITEFORD)، ولز

برجسته ترین فانوس های دریایی جهان
 
این فانوس قدیمی در ولز، آخرین در نوع خود است، اما هنوز هم یک باز‌مانده‌ی دوست‌داشتنی و محبوب است. این فانوس دریایی در نزدیکی ساحل شبه جزیره Gower واقع شده است. قالب آهنی این فانوس دریایی در سال ۱۸۶۵ ساخته و تا سال ۱۹۲۰ که یک فانوس جدید‌تر وظیفه ایستگاه‌های وایت‌فورد را در بر گرفت، به کار گرفته می‌شد. به مرور زمان این برج فلزی تنها مانده و رهاشده، کاملا زنگ‌زده و بدون استفاده شد. امروزه این فانوس دریایی از دور مانند محیط بازی ویدئویی به نظر می‌رسد، اما تنها رمز و رازی که در مورد آن وجود دارد، این است که چرا مردم با دیدن آن شگفت‌زده نمی‌شوند.

فانوس دریایی پوینت‌سور (POINT SUR)، بیگ سور (Big Sur)، کالیفرنیا
 
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 
چه چیزی در مورد تخته سنگ‌های آتشفشانی غول‌پیکر وجود دارد که باعث می‌شود ما بخواهیم خانه‌ی این فانوس‌ها را در بالای آن‌ها بنا کنیم؟ پوینت‌سور، نمونه‌ی دیگری از فانوس‌های دریایی است که در کنار آتشفشانی خاموش ساخته شده و از دور، ایستگاهی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. در اواخر دهه‌ی ۱۸۰۰، یک کشتی در نزدیکی این فانوس دریایی به گل نشست که این حادثه منجر به تنها ماندن نگهبان برای مدتی در آن مکان شد، زیرا دسترسی به این دکل سخت بود. به همین دلیل تا سال ۱۹۷۲ که نور به صورت خودکار توزیع شد، دیگر نیازی به نگهبان تمام وقت نبود. امروزه، این تنها فانوس دریایی کامل قرن، در کالیفرنیا است که به روی بازدید‌کنندگان باز است.

جزیره تورتل (TURTLE ISLAND)، تولدو (Toledo)، میشیگان

برجسته ترین فانوس های دریایی جهاناین فانوس دریایی که به شکل یک قلعه است، در بندر تولدو در میشیگان، برای بیش از یک صد سال رها شده است، اما همچنان در جزیره‌ی کوچک خود مانند یک نگهبان تنها باقی مانده است. فانوس دریایی جزیره تورتل، در اندازه‌ای کوچک، برای اولین بار در دهه ۱۸۳۰ بر روی زمین‌های فرسوده ساخته شد. در سال ۱۸۸۰ این فانوس به شکل قلعه‌ای که امروز می‌بینید، بازسازی شد و در اطراف آن نیز موج‌شکنی ساخته شد که از فرسایش آن در برابر امواج جلوگیری کند. متاسفانه فانوس دریایی چند سال بعد، یعنی در سال ۱۹۰۴ رها شد و از آن زمان خالی مانده است. امروزه این جزیره به بخش خصوصی واگذار شده  و هیچ برنامه‌ای برای نوسازی یا حفظ این فانوس در نظر گرفته نشده است.

فانوس دریایی سنت جورج ریف (ST. GEORGE REEF)، کرسنت سیتی (Crescent City)، کالیفرنیا
 
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 
این فانوس دریایی ۱۲ طبقه که در ساحل کالیفرنیا قرار دارد، در آن زمان هزینه‌ی زیادی برای ساختنش صرف شد، اما زندگی دریانوردان بی‌شماری را با هشدار دادن، نجات داده است. ساخت این فانوس دریایی که بر روی صخره‌ای سنگی قرار دارد، در سال ۱۸۹۱ به اتمام رسید. حداقل پنج نگهبان در این بنا با این که جان دیگران را نجات دادند، جان خود را از دست دادند. از این فانوس دریایی تا سال ۱۹۷۵ استفاده می‌شد، اما بعد از آن به جسمی شناور و رها شده تبدیل شد. دوست‌داران این فانوس دریایی مرگبار، سعی کردند با هزینه‌ی خود این سایت را بازسازی کنند و نجات دهند، اما موفق نشدند. این فانوس دریایی همچنان خالی و مهلک باقی مانده است.

جزیره آنو نوئو (ANO NUEVO ISLAND)، پسکادرو (Pescadero)، کالیفرنیا
 
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 

از لحاظ فنی، تنها چیزی که از این فانوس دریایی در این جزیره کوچک باقی مانده، یک خانه است؛ زیرا نور خود را سال‌ها پیش از دست داده است. این جزیره در ابتدا توسط یک نقطه به سر‌زمین اصلی متصل بود، اما افزایش سطح دریا، این نقطه‌ی اتصال را از بین برد و جزیره‌ای کوچک ایجاد کرد. هم فانوس دریایی و هم خانه‌ی آن با ویژگی خاصی ساخته شدند، اما بعد از این که توسط انسان‌ها رها شدند، فرسوده و خراب شدند. با این وجود این جزیره و خانه فانوس دریایی، به خانه‌ی هزاران خوک آبی و شیر دریایی برای زندگی و تولید مثل تبدیل شده است. برج فانوس دریایی در سال ۲۰۰۰ برای جلوگیری از سقوط و آسیب به حیوانات تخریب شد، اما هنوز خانه‌ی آن باقی مانده است.

کلین کوراسائو (KLEIN CURACAO)، کوراسائو

برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 
جزیره متروک کلین کوراسائو نه تنها خانه‌ی فانوس دریایی رها شده است، بلکه چند کشتی نیز در اینجا دچار حادثه شدند و دیگر نتوانستند خود را نجات دهند. در این جزیره تنها چند کلبه برای سکونت ماهیگیران، فانوس دریایی و لاشه‌ی چند کشتی باقی مانده که چشم‌اندازی غمگین و متروک دارد. با این حال، در زمان تعطیلات، تعدادی از گردشگران برای غواصی و کاوش در این خرابه‌های شگفت‌انگیز به این جزیره می‌آیند.

فانوس دریایی ارهات (EARHART LIGHT)، جزیره هاولند (Howland)
 
برجسته ترین فانوس های دریایی جهان 
«آملیا ارهارت»، قرار بود برای سوخت‌گیری هواپیما در جزیره هاولند توقفی داشته باشد، اما متاسفانه، او موفق به این توقف برنامه‌ریزی‌شده نشد. این فانوس دریایی در سال ۱۹۳۷ ساخته شد، اما پس از ناپدید شدن مرموز ارهارت که توسط پروازی دیگر، توقف او در جزیره دیده شده بود، علاقه به این نقطه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و چراغ فانوس دریایی هم خاموش شد. به همین دلیل این فانوس دریایی رها و متروک مانده و امروزه به خانه‌ای مفید و کاربردی برای حیات‌وحش تبدیل شده است.
کجارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار