کیفیت هوای کلانشهرها دوباره آلوده می‌شود
کد خبر: ۹۷۱۷۶
تاریخ انتشار: 2018 January 11    -    ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به جو نسبتا پایدار کشور در روزهای آتی،‌گفت: پایداری جو و سکون نسبی دما موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها و غبار محلی در شهرهای صنعتی و بویژه تهران می‌شود.

 

امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی که از 3 روز گذشته وارد کشور شده تا صبح فردا در نوار شمالی باقی می‌ماند و موجب بروز بارش‌های پراکنده باران، وزش باد شدید و کاهش دما می‌شود.

وی افزود: طی ساعات آتی نوار شمالی کشور و سواحل خزر با کاهش 8 درجه‌ای دما روبرو می‌شود و این وضعیت تا ظهر فردا پنجشنبه ادامه می‌یابد.

کارشناش سازمان هواشناسی توضیح داد: از عصر فردا پنجشنبه نیز جریانات جنوبی، نوار شمالی کشور را دربرمی‌گیرد و این مناطق که با کاهش دمای شدید روبرو شده بود به سمت افزایش دما حرکت می‌کند.

نقشینه با بیان اینکه تا عصر روز یکشنبه غالب نقاط کشور با جوی پایدار همراه خواهد بود گفت: اکثر مناطق کشور در روزهای آتی با جوی پایدار همراه می‌شود و شهرهای صنعتی بویژه تهران با پدیده وارونگی دما و غبار محلی همراه می‌شود که این مهم باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در پایتخت و موجب آلودگی هوا برای افراد حساس خواهد بود.

وی با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود اظهار کرد: این سامانه بارشی که از عصر روز یکشنبه وارد کشور می‌شود تا روز سه‌شنبه بخشهایی از شمال‌غرب، شمال، مرکز، و شمال شرق را دربرمی‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه نیمه شمالی کشور در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه بارانی و برفی می‌شود گفت: پیامد این سامانه بارشی باراش باران، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود که بر همین اساس استان تهران نیز با بارش باران و وزش باد مواجه خواهد شد.

نقشینه افزود: با ورود این سامانه بارشی از شدت آلاینده‌های تهران کاسته خواهد شد و پایتخت‌نشینان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ضمن مشاهده بارش باران با هوایی سالم روبرو می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی لاله‌زار استان کرمان با 18 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس را با 26 درجه بالای صفر گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 10 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی نیز تغییرات محسوسی را شاهد نخواهیم بود.

 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار