صدام و جنایت در دو مدرسه‌ +عکس
کد خبر: ۹۷۱۱۵
تاریخ انتشار: 2018 January 10    -    ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
پس از آغاز عملیات کربلای ۵ رژیم بعث عراق با حمله موشکی در بیستم دی ماه ۶۵ به دو مدرسه امام حسن مجتبی (ع) و فیاض بخش بروجرد جنایت جنگی فجیع دیگری را علیه ایران صورت داد.

ارتش عراق در زمان جنگ تحمیلی، حملات بسیاری را به مناطق غیرنظامی و مسکونی انجام داد.از جمله این حملات، بمباران حدود ۱۶۲ مدرسه در ایران بود که به شهادت و زخمی شدن شماری از دانش‌آموزان ایرانی انجامیده است. مدارسی در شهرستان میانه آذربایجان‌شرقی و کرمانشاه،بهبهان،بروجرد از جمله این موارد محسوب می‌شوند. در زمستان ۱۳۶۵ و در بحبوحهٔ جنگ و پس از عملیات کربلای ۵ ایران، ارتش عراق به بمباران چندین مدرسه در غرب ایران پرداخت.
 
صدام و جنایت در دو مدرسه‌ 

نمایی از مدارس تخریب شده

همچنین ساعت ۱۲:۴۵ روز شنبه ۲۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ دو فروند موشک دشمن بعثی، دو نقطه شهر بروجرد را به تلی از خاکستر و آتش مبدل کرد. یکی از نقاط مورد اصابت موشک، دو مدرسه شهید فیاض‌بخش و امام حسن مجتبی(ع) بود. این موشک‌ها زمانی اصابت کردند که دانش‎آموزان ابتدایی نوبت عصر هر دو مدرسه در بیرون و حیاط تجمع کرده بودند.
 
صدام و جنایت در دو مدرسه‌ 

دانش آموزان شهید درون مدرسه

در این حمله وحشیانه ۶۸ دانش آموز بروجردی به شهادت رسیدند از سوی دیگر رسانه‌های غربی عربی سعی کردند به سانسور این جنایت بزرگ بپردازند. پیکر مطهر شهدا  که دور تا دور سالن ورزشی طالقانی برای شناسایی قبل از دفن، خوابانده شدند.
 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار