چگونه به جنگ با رفلاکس معده برویم؟
کد خبر: ۹۷۰۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 January 15    -    ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
معمولا افراد سيگاري و افرادي كه از غذاهاي پرچرب و فست فودها استفاده مي كنند بیشتر به ریفلاکس معده مبتلا می شوند. کسانی كه حجم معده را پرمي کنند و بعد از غذا مي خوابند و يا افرادي كه كم تحركند و کسانی که تركيبات مختلفي از غذاها را بدون در نظر گرفتن تاثیر آنها بر بدن، به سيستم گوارشي آسیب می زنند، بیشترین رفلاكس را گزارش مي كنند.
 ترشح اسيد زياد و خالي بودن معده، ايجاد زخم می كند/ چگونه به جنگ با رفلاکس معده برویم؟
 
ترشح اسيد زياد و خالي بودن معده، ايجاد زخم می كند/ چگونه به جنگ با رفلاکس معده برویم؟به گزارش «تابناک باتو»؛ احساس درد در بيماران زخم معده و رفلاكس، متفاوت است، ولي رعايت عادات غذايي شان شبيه به هم است.

سارا صرافی زاده، دکترای تغذیه با بیان اینکه رفلاكس معده حالتي است كه افراد معمولا بعد از مصرف غذا يا زماني كه معده شان خالي است حس مي كنند، افزود: اسيد معده به جريان مي افتد و اين احساس از مجاري گوارشي و مري تا دهان، كاملا حس مي شود. اين احساس، برای سيستم گوارشي، بسیار تحريك كننده و آزار دهنده است.

اينكه رفلاکس معده در اثر چه به وجود مي آيد، باید گفت در وهله اول داروهاي مصرفي متعدد كه بسیار رايجند مثل آسپرين ، ويتامين سي، قرص آهن، قرص هاي ضد التهابي غير استيروييدي مي توانند حالت رفلاكس ايجاد كنند بنابراين بايد با آب فراوان خورده شوند .

معمولا رفلاكس با ضعف هاي معده همراه است و ٨٠درصد افرادي كه آسم و آلرژي دارند دچار رفلاكس می شوند. ترشح زياد اسيد و خالي بودن معده، موجب زخم می شود و مجموعه اين عوامل شرايط رفلاكس را ايجاد مي كند.

معمولا افراد سيگاري و افرادي كه از غذاهاي پرچرب و فست فودها استفاده مي كنند بیشتر به ریفلاکس معده مبتلا می شوند. کسانی كه حجم معده را پرمي کنند و بعد از غذا مي خوابند و يا افرادي كه كم تحركند و کسانی که تركيبات مختلفي از غذاها را بدون در نظر گرفتن تاثیر آنها بر بدن، به سيستم گوارشي آسیب می زنند، بیشترین رفلاكس را گزارش مي كنند، چون اين افراد به پرخوری هیجانی دچارند و هله هوله مي خورند، بنابراین، حجم معده تحمل اين همه اسيد را ندارد و موجب رفلاكس معده مي شود .

تا سه ساعت بعد از مصرف غذا نبايد خوابيد تا رفلاكس رخ ندهد. ناراحتي هايي كه فرد در سیستم گوارش خود حس مي كند مجموعه اي از حساسيت های خاص است و کلی نیست. افراد بايد روي تک تک مواد غذايي كه مصرف مي كنند تمركز كنند تا آگاه شوند چه زماني دچار رفلاكس مي شوند.
 
همچنین مصرف ميوه و سبزيجات خام، به ویژه گوجه فرنگي، در بعضی افراد، تحريك پذيري معده را بيشتر می كند و موجب رفلاكس بيشتر می شود.

وجود اين باكتري، بسیار شایع است و مي تواند رفلاكس را بيشتر كند. در این مواقع، فرد مبتلا با پرهیز غذایی درمان نمی شود و حتما بايد دارو مصرف كند تا باكتري از بين برود. نكته بعدي پروبايوتيك ها هستند. اين باكتري مفيد از بدن حذف شده و افرادي كه باكتري هاي مفيد روده شان كم است معمولا گوارش سالمي ندارند و بايد از اين محصولات مثل كفير يا لبنيات حاوی پروبیوتیک استفاده يا  دارو مصرف كنند.

تاثیر نوشابه هاي سودا و چاي و قهوه در همه افراد یکسان نیست. هر فرد باید به تاثیر این نوشیدنی ها در بدن خود آگاهی داشته باشد سپس مصرف کند، به خصوص موادي كه در كنسروها و سوسيس و كالباس استفاده مي شود ممكن است فرد را دچار سوزش معده و استفراغ کند.

صرافی زاده با بیان اینکه فرد مبتلا نباید غذای حجیم بخورد، افزود: افراد بايد از پرخوري پرهيز كنند. دفعات غذاي فرد بايد در حجم كم باشد. تقسيم بندي غذا كار سختي است ولي افرادي كه به اين بيماري دچارند بايد این موضوع را جدی بگیرند. افراد مبتلا به ریفلاکس معده باید از خوردن چند وعده غذا در طي روز ، غذاهاي چرب،فست فودها، مصرف بيش از حد مايعات در حين غذاخوردن ،استفاده از لباس هاي بسيار تنگ، پرهیز کنند.

احساس درد در بيماران زخم معده و رفلاكس، متفاوت است ولي رعايت غذاييشان شبيه به هم است. افراد در پارامترهاي خونيشان التهاب دارند. التهاب، شرايط دردناكي ایجاد می کند. این افراد  بايد روي رفع التهاب تمركز و امگا ٣ و زردچوبه و دارچين مصرف كنند.
رادیو سلامت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
کسانی رفلاکس معده دارند یک باکتری در معده انها بنام هلیکوباکتری فعال است و فعالیت همین باکتری باعث احساس سوزش در دستگاه گوارش بیمار میگردد
معمولا اکثر افرادی که غذا های چرب مصرف میکنند و عادت خواب روزانه بلافاصله بعد از خوردن غذا دارند از رفلاکس معده رنج میبرند
اگر خواب روزانه با شکم خالی باشد احتمال سوزش یا رفلاکس بسیار کاهش میابد
اگر شخصی که رفلاکس دارد موقعی که از خواب بیدار میشود یک میوه مثل سیب درختی یا موز مصرف کند رفلاکس او به تدریج کاهش میابد
به اندازه کافی اب بنوشد
پر خوری باعث رفلاکس میشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار